Bij ons in de omgeving blijven ze allemaal. Maar sommige snap ik ook wel, zoals in den helder gaan er 2 dicht en hoorn zelfs 3. Wat moet je nou met 2/3 intertoys daar. En zo waren er op meer plaatsen gewoon meerdere intertoys. Toch nergens voor nodig zoveel.
Hier gaat er eentje dicht in een winkelcentrum wat de afgelopen jaren flink verbouwd is. Jarenlange overlast door bouwwerkzaamheden, verkassen naar een nieuw pand en dan gesloten worden omdat je de afgelopen jaren onvoldoende omzet hebt gedraaid. 2 andere winkels die bijna op loopafstand zitten van elkaar blijven wel beiden open.
Hier gaan beiden winkels in onze stad dicht. Moeten dus naar een andere stad voor een Intertoys. Jammer wel. Eentje zat dichtbij ons en kwamen we regelmatig. Had ook wel het idee dat die wel goed bezocht werd.
Er verscheen hier een foto van de de Intertoys in onze wijk op fb, met een rij tot ver buiten de deur. Ik voelde echt plaatsvervangende schaamte. De meeste producten hadden niet meer dan 10% korting en er waren maar een paar dingen met 30%. Er stond naast die foto ook nog een foto van de kortingen per productgroep. Om dan als een stel aasgieren die winkel leeg te willen halen en daarbij te bedenken dat de eigenaren gewoon je buurtbewoners zijn vond ik verre van sjiek.
Hier gaat onze in het dorp ook verdwijnen, mijn zoon heeft nog mooie Nerf gescoord die had van mij anders nooit had mogen kopen, toch fijn die 30%. Hier was het overigens niet heel druk.
De onze blijft ook. Gelukkig. Dit weekend er even langs gaan en een visje bloemen langsbrengen. Zijn zulke fijne mensen die daar werken!!.
De intertoys hier blijft, want is een franchiser. De bart smit weet ik niet. Het was de bedoeling dat dat ook een intertoys zou worden, maar dat is nooit gebeurd.
Ja was beter geweest als die mensen voor het faillisement regelmatig bij intertoys kwamen. Dan was dit probleem er nu niet.
Ben maandag even langs gegaan bij de onze die dicht gaat. Kwam er regelmatig. Stond er een stel naast mij: "Nou ja. Geen korting op Playmobil. Die steken ze dan maar in hun..." Lekker volk...
Hier gaat ie ook dicht. Vind het echt heel jammer. En ja, op 15 minuten fietsen zitten er nog drie, maar daar kwam ik zelden of nooit, ging altijd naar het filiaal hier op het winkelcentrum. En volgens mij werd ie goed bezocht inderdaad. Hier ook berichten op FB, met foto's (lange rij en korting ed). Ik ben er sinds ik weet dat ze dicht gaan niet meer geweest...als ik binnenkort nog een cadeautje nodig heb, omdat er iemand jarig is ofzo, dan ga ik er wel naar toe. Gewoon de reden waarom ik er anders ook kwam, zeg maar, anders zit het niet in de planning.
Hoorn heeft er 4, waarvan een kleinere. Dan blijft er dus eentje open en dat moet dan ook de kleinere zijn.
In dronten blijft hij open. Geen franchise. Voor volgende week vrijdag hoort het personeel of zij mogen blijven of er uit moeten...
Wie zegt dat die mensen voorheen niet regelmatig kwamen? Maar de meeste mensen kopen nu eenmaal niet wekelijks speelgoed. Dus laten we zeggen dat mensen normaal gesproken misschien eens in de maand of in de 2 maanden iets bij intertoys kopen. Als zelfs maar de helft van het bezoek dat zich normaal in 1 maand laat zien, nu ineens in 1 weekend komt omdat het daarna dicht gaat, krijg je lange rijen ja. Beetje flauw om dan te zeggen dat deze mensen dan het faillissement hadden moeten voorkomen. Ik koop speelgoed voor verjaardagen, Sinterklaas en soms eens tussendoor. En dat doe ik dus voor mijn kinderen. Niet om de eigenaar van een winkelketen te sponsoren of mensen aan het werk te houden. Het is natuurlijk onzin om te beweren dat mensen nu ineens wekelijks in alle noodlijdende sectoren grote bedragen moet gaan uitgeven aan spullen die ze niet nodig hebben, omdat een bedrijf anders misschien failliet gaat. Sommige producten en bedrijven worden op den duur gewoon overbodig. Of er is sprake van slechte bedrijfsvoering. Maar het ligt echt niet aan mensen die gewoon een normaal uitgave patroon hebben en als ze toevallig ergens een buitenkansje zien liggen, iets met korting willen kopen.