Hallo meiden! Ik ben bezig met het opstellen van een cadeaulijst voor de kraamvisite. Alle standaard dingen als kleding, muziekmobiel etc... kon ik uiteraard zelf verzinnen, haha! Dit is wat ik al heb: - muziekmobiel box + ledikantje - foto-album - speelkleed met speelgoedboog - wipstoeltje - gastenboekje voor kraamvisite - dagboekje voor kinderdagverblijf/ creche - bedel-armbandje - besteksetje - gips oor afdruk handje/ voetje - kledingsetje - kinderwagen of maxi-cosi spanner Wie heeft er nog leuke tips of aanvullingen? Ik hoor het graag! Staat er toevallig ook ergens op internet een lijstje? Alvast bedankt voor het meedenken! Hopelijk heb je er zelf ook iets aan! Groetjes MINI.
Gastenboekje voor de kraamvisite zou ik eerlijk gezegd niet vragen. Als je dat van de tiende persoon krijgt, dan heb je dus al 9 personen gemist die er iets in zouden kunnen schrijven. Je kunt nog speelgoed vragen voor het eerste jaar.
Speeltjes voor ontwikkeling / motoriek van de baby: bijtring vingerpopjes (kan de baby jouw vinger met zijn ogen volgen) ramelaar luiers (altijd welkom!) en zo kan ik er nog wel een hoop verzinnen.. groet Miel
Super! Met al jullie tips kan ik mijn lijst flink aanvullen! Maar mocht iemand nog iets anders bedenken, laat het weten!
Ik heb niet echt een tip, enkel een ervaring te delen. Ik had een leuk lijstje opgesteld maar uiteindelijk hebben maar 2 mensen gevraagd of ik wensen had. In mijn omgeving hoor ik ook veel dat mensen niet naar je wensen vragen,... een kraamkadootje vind men een leuk kadootje om zelf uit te zoeken... ervaring heeft mij dus geleerd dat niemand erom vroeg... Nu heb ik een klerenkast vol met maatje 68 kleding en 1 broek en 1 rokje in maat 74
Dit is ook mijn ervaring. Mensen kopen vrijwel altijd kleding en bijna altijd in maatje 68....ik heb daar nu ook een kast vol van en van de rest v/d maatjes max. 2 stuks.
Jammer als mensen zich niets van je wensen aan trekken. Ikzelf geef nooit kleertjes kado, omdat dat erg smaak gebonden is. Wij leggen een lijstje bij mijn vriend zijn ouders en vertellen dat tegen iedereen, zodat ze daar kunnen informeren eventueel. Nog een paar ideetjes: tas voor aan de box te hangen, hanger voor in de auto "baby on board", opbergtas voor aan de autostoel, loopwagen, hangmatje voor in de box, boek "oei, ik groei", naam in houten letters bijv. treintje, draagdoek, draagzak.