cadeaulijstje voor geboorte, wie ervaring?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sas26, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi dames,

nu ik zwanger ben van de tweede, dwalen mijn gedachten soms al richting kaartje/kraamperiode en bezoek;). Nu ben ik wel benieuwd of iemand hier ervaring heeft met het maken van een cadeauwensenlijstje (voor het kraambezoek). Hoe werd daarop gereageerd, werkte het? en hebben jullie het op het kaartje gezet? Of heeft iemand een rekening geopend en dat nummer vermeld?

Van onze dochter hebben we namelijk bijna alles nog bewaard. Als het weer een meisje is, dan hoeven we echt weinig dingetjes, en is het een jongetje dan zijn vooral kleertjes welkom.

Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk is het erg leuk dat mensen de moeite nemen om... enzovoort, maar voor hen en ons is het nog leuker als ze hun geld uitgeven aan iets wat we echt nodig hebben.

Nou is het voor een bruiloft heel gewoon om een cadeaulijst/tip op de kaart te zetten, maar op het geboortekaartje zie je het eigenlijk bijna niet...

Dus, tips en ervaringen welkom! :D

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik had op Lijstje.nl - Home een cadeaulijstje gemaakt. Deze hebben we niet op het kaartje vermeld, maar als mensen er naar vroegen wat we wilden hebben als kraamcadeautje gaven we de link door. Had cadeau's in verschillende prijscategorien erop staan.

3. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb op m'n telefoon nu n lijstje staan. Ik laat nu regelmatig vallen dat we al zo verkletsen en knuffels hebben, dus dat we die biet nodig hebben. Dan vragen de meesten wat we wel willen en geef ik aan dat ik nog n lijstje van spullen heb. Daar zal ik gericht dingen van gaan vragen! Misschien is verwijzen naar zo'n site ook n slimme als mensen t vragen...

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    (in m'n vorige post moet 'verkletsen' 'kleding' zijn. iPhone hè!)

5. LovelyBrunette

LovelyBrunette Actief lid

11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Wij hebben een babysite. Hierop staat een verlanglijstje.... Hierop strepen we af wat we hebben qua babyuitzet en dat is dus ook overzichtelijk voor de visite straks. Ook staan er buiten de uitzet spullen op die ons leuk lijkt. Vind je iets wat erbij past, is dat natuurlijk ook welkom ;) Zo doen wij het.

De link van de babysite komt wèl op het geboortekaartje :)
    En zo dus automatisch het verlanglijstje ook....

6. LovelyBrunette

LovelyBrunette Actief lid

11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Hahaha, ik zat serieus te denken. "verkletsen" wat zou ze daarmee bedoelen??? :D hahaha!

7. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik had bij de geboortekaartjes aparte briefjes gedaan van wat ik wil hebben... heb bij 10 mensen gedaan van de fam .
    vrienden en kennisjes heb ik gewoon laten kiezen en de rest van de fam ook waar ik niet zo hele goeie band heb als et de rest...

ik schreef op 2x3 kaartjes het zelfde op kwa kleding maten
    toen op 2x2 kaartjes het zelfde kwa kleding

en ik had over al 3 dingen op staan bijvoorbeeld

kado tip
    kleding maat 56/62 of geld geen speelgoed maar knuffels aub
    kleding maar 68/74 of geld of speelgoed

mensen namen het goed op dus was wel blij mee:D

8. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik zou er toch niet zo snel voor kiezen, want ik vind het altijd een beetje hebberig staan zeker als je geld vraagt. Als je er voor zou kiezen dan zou ik een briefje bij je geboorte kaartjes doen met bv een wens of een site erop. "Ik wil alleen cadeaubonnen" op het geboorte kaartje verpest voor mij echt de kaart. Een geboortekaartje is een aankondiging en niet een uitnodiging. Als alle mensen die ik een kaartje had gestuurd zouden komen was ik helemaal gek geworden. Als je het op de kaart schrijft kunnen mensen zich misschien verplicht voelen wat te kopen. Je zou ook bijvoorbeeld een briefje kunnen doen bij mensen waarvan je zeker weet wie er komt dan wordt een tip misschien wel gewaardeerd.

9. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ik ben begonnen een lijstje aan te maken op Cadeaulijst.be
    Een nette en overzichtelijke site.

Wij willen een kraamfeest geven (naja... voor kraambezoek is het even handig!) en dan is het fijn als we geen dingen dubbel krijgen of als mensen gezamenlijk iets willen geven dat ze dan zien wat we op ons lijstje hebben staan, wat iets duurder is.

Groot voordeel, ik kan rustig het lijstje "laten groeien". Elke keer als ik wat leuks zie zet ik dat erop.
    En ik zorg dat ik verschillende prijsklassen heb (de richtprijs zet ik erachter, samen met een website waarop het te vinden is).

Ik ben helemaal enthousiast dat ik hieraan begonnen ben. Vind het namelijk zelf erg lastig om mensen iets te geven en dan neig je toch snel naar het bekende rompertje oid....

Mijn vriendin gebruikte deze manier voor de verjaardag van haar zoontje, en dat vond ik zo'n slim plan!

NB. Wij geven het lijstje alleen als mensen vragen naar ideeën. We hebben het erover gehad om het op de kaart te zetten, maar dat vind ik toch ook best lastig.

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik zet wrs in een link naar een online lijstje ergens in een hoekje op het kaartje. Iets in de trant van 'cadeausuggestie', zoals bij een bruiloft.

11. misa

misa Niet meer actief

Ik heb een keer een winkel toebedeeld gekregen om daar te gaan shoppen. In die winkel was er een lijst waar we naar moesten vragen en die dingen mochten dan gekocht worden... Ik vond het 3x niets en erg hebberig en ondankbaar!

Wat ik anders vind is gewoon wat tips geven aan kado's. Maar waar, of en welke het dan wordt, dat is een verassing. Of een tip geven als je ergens al veel van hebt, dat je dat beter niet kunt ontvangen. Maar ja: als je het krijgt, dan is het niet anders! Maak je er later een keer weer een ander blij mee. :)

12. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb het niet zo letterlijk geschreven heb het meer in een versje geschreven maar die weet ik zo niet meer uit me hoofd en wat ik al in berichtje zei was dat ik het niet naar iedereen stuurde echt naar mensen die dicht bij me staan in de fam... En hun vonden het zeker niet brutaal maar waren zeer positief te spreken want ze zeiden ook dubbel is ook niets en als je dubbel heb is het zeker bijvoorbeeld van kleding niet de zelfde maat...
    maar ja niet iedereen waardeerd het idd maar als je het leuk brengt in een versje moet iedereen erom lachen...

13. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Wij wonen in Amerika en hier is het meer dan normaal om zo'n lijst van te voren opstellen. Een "baby registry".

Wij hebben de onze opgesteld bij een van de grote en bekende babyzaken, waar ze echt van alles en nog wat verkopen.
    En men kan onze lijst dan online vinden.

Ik denk niet dat ik de link vd website op de geboortekaartjes zet, omdat onze familie en vrienden in NL daar toch niet veel aan hebben.

Maar onze Amerikaanse vrienden hebben wel al een paar keer naar de link gevraagd, dus die krijgen 'm dan.

Deel Deze Pagina