Ik hoop dat iemand me een advies kan geven.. Mijn dochtertje wordt bijna een jaar maar wilt niet meer doorslapen. Nou hebben we wel vaker van die fases gehad. dan wel dan niet.. maar als we het dan 2 nachten volhielden om haar even te laten huilen dan ging ze vanzelf weer slapen. het probleem nu is dat ze gaat staan in bed en niet meer gaat liggen en dus gerust 2 uur huilt als ik er niet naar toe ga om haar neer te leggen. heeft iemand een idee hoe we hier mee om moeten gaan? dit duurt nu al een paar maanden en begin er ondertussen erggg moe van te worden. soms gebeurd dit 2 keer per nacht maar soms wel 7 of 8 keer. Alvast bedankt!
mijn zoon heeft het op dit moment ook. al een dikke maand om precies 5 uur vanmorgen was het half 4. ik probeer te voorkomen dat hij gaat staan heb zijn bed naast het mijne gezet. dan krijg ik hem vaak weer wel in slaap. als hij eenmaal staat kun je het vergeten. ik weet helaas ook nog geen echte oplossing.
Hier ook een paar nachten gehad, paar maanden geleden. Ik heb toch volgehouden en haar 2 nachten 2 uur laten huilen, daarna niks meer gehoord... Maar als het langer duurt: misschien honger of zo? Dan heeft laten huilen natuurlijk niet veel zin.
honger is het volgens mij niet... ze schrikt wakker en gaat dan gelijk staan en schreeuwen. als ik er naartoe ga en haar weer neerleg en haar speen geef en onderstop dan gaat ze gelijk weer slapen. maar ja het zou fijn zijn als ze of niet gaat staan of zelf weer gaat liggen... maar ja hoe...?? haha
Wat hier enigszins werkt.. hem in een slaapzak en dan onder een dun lakentje, strak op zn buik neerleggen. Hij moet dan heel veel moeite doen om daar onderuit te komen en te gaan staan.. en als hij echt moe is dan slaapt hij wel voor dat dat is gelukt. En het flink donker maken, zodat hij niet zoveel ziet, dan gaat hij ook minder snel staan dan wanneer het nog licht is op z'n kamertje. Oh en ik ben overdag in de box flink met hem aan het oefenen hoe hij zelf weer moet gaan zitten/liggen en dat lukt nu gelukkig ook aardig. Als ik weet dat er niets is en hij zelf kan gaan liggen dan laat ik hem dus af en toe nu wel eventjes piepen.. ik stel hem dan gerust via de terug-praat functie op de babyfoon en zo wil hij ook nog wel eens zelf weer gaan slapen.. Maar ja.. dit werkt misschien 1 van de 3 nachten.. die andere 2 zijn hier ook weer erg gezellig
vanaf dat ons mannetje 7 maanden is hebben wij dit ook gehad. Wij hebben hem ook heel strak in zijn dekentje gelegd: matrozenbedje. Als hij huilde er meteen naar toe, neerleggen en meteen weer weg... het heeft bijna 7 maanden geduurd, maar nu mogen we lekker slapen s nachts!
ooooo...... dit klinkt als mijn dochter. Die heeft dit al sinds ze een jaar is (ze is nu 18 maanden) Wakker worden, krijsen, er naar toe, aai over haar bol en neerleggen en verder slapen.Op een goede nacht 3x, slechte nacht wel 8x. Wij zijn hier ook helemaal kapot. Alles geprobeerd, laten huilen. kamer veranderen, ledikant verruild voor groot bed, nachtlampje aan, nachtlampje uit, slaapzak aan, slaapzak uit. Niks helpt. Tips heb ik dus jammer genoeg niet. Wij denken (gokken) zelf dat ze wakker word van dromen.
Waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd, maar als je nu de tussenpozen dat je naar haar toegaat steeds verlengt? Dus als zij begint met huilen na een paar minuten gaan. Als zij doorhuilt tien minuten later heengaan. Als zij dan doorhuilt, een kwartier later gaan, dan 20 minuten. Etcetera.
Dat is denk ik zoals ik lees het typische (bij mijn dochter iig) als ik erheen ga gaat ze direct weer slapen
En als je dan de volgende keer langer wacht? Dus de eerste keer er direct heen. De volgende keer 10 minuten wachten. De keer erna 15 minuten wachten. (Ik noem maar wat he?)
Ja, dat is bij ons ook zo. Maar als ik dit twee nachten doe wordt hij niet meer wakker 's nachts, of maar 1 keer.
Ik ga er altijd heen als ze wakker is snachts. Ze is nou ziek en snachts dus wakker, maar ik ga er direct heen., En dan gaat ze ook weer slapen, als ik haar laat omhuilen is ze klaar wakker! En ik laat haar echt geen uren huilen.Want dan ben je toch EN zelf wakker EN je kindje is klaar wakker. DUs dan maar even mn bedje uit voor die paar minuutjes. Zal wel weer over gaan