zelfs reactie op pepti, wat nu?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Brisje, Aug 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brisje

Brisje Actief lid

Jan 15, 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft een km allergie. Nu krijgt hij naast bv 2 flessen pepti per dag. Sinds hij dit krijgt merk ik dat zijn huid snel achteruit gaat en hij weer veel krampjes heeft! Dus toch wel een hele heftige reactie op zelfs allergie voeding 😓

Hebben jullie hier ervaring mee of tips? Ik twijfel wat ik moet doen. Vind krampjes niet heel verrassend want de voeding is een stuk zwaarder dan bv maar maak mij wel erg zorgen over de conditie van zijn huidje.

Toch over op soja of geitenmelk voeding of toch nog ff aankijken tot bijv de pot op is...

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je hebt naast Pepti ook nog fv die nog verder afstaat van koemelk. Nutiramingen? en een maar daar van ben ik de naam kwijt is op recept te krijgen. via ha of ka of cb. Zou daar naar kijken.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Ik zou aan de kinderarts aangeven dat je een speciale voeding wil. Pepti helpt niet tegen koemelk allergie, tenzij het een hele lichte allergie is.

4. Brisje

Brisje Actief lid

Jan 15, 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb he wel een idee hoe die voeding is opgebouwd? Pepti is totaal verknipte eiwit. Wat is de bewerking van die andere voeding?

5. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Even overleggen met de arts. Er zijn nog sterkere dieetvoedingen hoor! Er zijn nog twee andere soorten waar de melkeiwitten nog verknipter zijn dan pepti en als laatste is er compleet koemelk vrije voeding zoals nutramigen AA en neocate.

Gewoon een sterkere voeding proberen.

6. Brisje

Brisje Actief lid

Jan 15, 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx voor de tips! Ga morgen idd even overleggen. Want ik vindt dit echt zielig voor mijn ukje. Was eindelijk helemaal krampjes vrij!

7. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Volgens mijn kinderarts is dat juist een teken dat ze daadwerkelijk allergisch zijn. Dat je eerst verbetering ziet met pepti en dat het daarna weer terugkomt.

Wij zijn overgestapt op Neocate LCP. Alles was ineens voorbij en is nooit meer teruggekomen. Hij heeft nog wel Neocate, maar nu Neocate active omdat hij ouder is dan 1 jaar.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Geen soya of geitenmelk! Bij soya is er 60% kans op reactie, geitenmelk lijkt enorm veel op koemelk.

Je geeft bv. Eet jij zelf voor 100% koemelk vrij? Alles wat jij eet en drinkt kan terecht komen in jouw melk.

Pepti is voor heel veel kindjes geschikt (dus niet alleen voor de 'lichte' gevallen). Alleen helaas niet voor alle kindjes.
    Na pepti is er nutramigen lgg of hero allergy care. Voor de meeste kindjes is dit voldoende, hier zitten nog kleiner geknipte eiwitten in.
    Mocht zelfs dat niet helpen is er neocate of nutramigen aa.

Echter, zolang jij nog koemelk (of misschien wel geiten melk) eet en drinkt zal zelfs koemelk vrije melk niet goed gaan ivm je bv.

Op het gedeelte voor bv zitten heel veel moeders die je advies kunnen geven over eten, maar ook kruisallergien. Een baby net kea is veel gevoeliger voor andere allergien zoals soya, pindas etc.

9. Brisje

Brisje Actief lid

Jan 15, 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx voor je reactie. Ik geef idd bv maar 100% kmvrij. Kan er zelf ook niet tegen. Puisten over mijn hele lijf en veel slijm dus dat kan het niet zijn. Helaas door terug lopen van melk ben ik genoodzaakt bij te voeden. Maar ik heb een goede ha zal morgen ochtend meteen bellen voor een overleg en mogelijk nieuw recept.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Oke. Soms vergeet men dingen zoals een koekje oid dat daar toch koemelk in zit.

Vraag een recept voor nutramigen lgg of hero allergy care. Beide zijn een stapje verder dan pepti.
    Als je ha niet wil mee werken, vraag dan een verwijzing naar een ka. Soms heb je daar meer geluk voor een recept, afhankelijk van de persoon die je hebt.

Succes morgen.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Dan loopt de BV wel nog verder terug he of kolf je dan? 4 maand is wel regelmaandje vaak..

Verder, hier was Pepti ook niet genoeg. Allergy care wel maar ze kreeg maar 1 fles per dag omdat ik pas met 11 maand gestopt ben met BV. Ook geen machtiging meer gevraagd omdat ik anders moest testen enzo, ik wist al maanden hoe het zat. Ze kan ook niet tegen ei en soja.

Sterkte, vraag iig om andere voeding of probeer het zelf. Zo sneu voor je kindje!

Share This Page