M'n schoonouders vieren kerst groot, dus automatisch doen we daaraan mee. Sinterklaas vieren we met mijn moeder groter. Al krijgt m'n zoontje met Sint ook altijd wat van m'n schoonouders. Sinterklaas doen we voor ons zelf niet, wel met kerst.
Leuk om al die verschillende tradities te lezen. Hier is het wel iets gelovigs, maar daarom doen we ook aan lekker eten, gezelligheid, en familie. Alleen geen cadeaus. Omdat voor ons de kerstman niet bestaat.
Hier absoluut niet gelovig. Cadeautjes idd met sinterklaas en 1 kleinigheidje in de boom met kerst omdat t zo leuk staat. Voor elkaar dit jaar geen cadeautje ivm financieen. Bij s-ouders nemen we voor de kids een dingetje mee en bij mijn ouders zal ook een kleinigheidje voor de kleine meid zijn maar dus niet zo als met sinterklaas dat het om de cadeaus gaat. Kerst gaat bij ons overbgezelligheid, een mooie afsluiter van het jaar en iets extra's doen met en voor elkaar.
Hier wel gelovig, vind kerst een van de belangrijkste feesten. Probeer ook echt aan de kerstgedachte te denken, al is dat natuurlijk iets dat je elke dag van het jaar zou moeten bijhouden Cadeautjes doen we met sinterklaas én kerst, niet zo fijn voor de portemonnee maar ja
hier beide keren cadeaus. zolang onze kids nog in sinterklaas geloven vieren we sinterklaas, daarna ergens mogen ze elk jaar kiezen wat we gaan vieren. kerst vind ik wel gezelliger maar gewoon om het bij elkaar zijn en de cadeaus onder de boom. bij ons niks gelovigs aan.
Hier wel gedeeltelijk gelovig. Mijn man is vanuit thuis gelovig opgevoed. Ik heb het vooral meegekregen op de basisschool (strenge protestantse school). Voor mijn man heeft kerst niet veel betekenis (is teveel gepusht in het verleden mbt geloof). Voor mij heeft het altijd wel gedeeltelijk een gelovige betekenis maar ook samen zijn met familie. 2 maanden geleden is mijn neef van 25 overleden en dat maakt het gevoel alleen maar sterker om met familie samen te zijn. Bij ons is Sinterklaas cadeaus voor de kids en bij kerst voor volwassenen (kids krijgen dat nog iets kleins bijv. shirt) En dan geven we meestal iets speciaals. Vooral sieraden, horloge, kledingstuk of andere accessoires.
Met mijn familie doen we met Sinterklaas altijd cadeautjes en met kerst eigenlijk alleen lekker samen eten, alhoewel mijn ouders altijd een leuk zakcentje onder ons bord leggen. Mijn schoonouders komen uit Amerika en hebben een grote boom met nog meer cadeautjes! Die doen weer geen Sinterklaas.
Wij doen aan Sinterklaas en aan Kerst (bescheiden aantal cadeautjes). Kerst heeft voor ons alleen de betekenis: gezelligheid, lekker eten en een cadeaut'je
Niet gelovig. Maar kerst vier ik wel met mijn kinderen. Eigenlijk zou ik geen cadeaus doen. Maar tweede kerst dag gaan we naar mijn zusje en die had toch cadeau.s gekocht. Ik dus ook snel wat onder de boom voor zus en haar kinderen mijn moeder vader ect. Niet veel een aardigheidje dus voor de kinderen. Dochter heeft nieuwe tandenborstel met dora tandpasta gekregen. En een kerst stikker boek. Zoon heeft 15 euro gekregen om vuurwerk te kopen voor volgende week. En moet zeggen het staat toch gezellig een paar pakjes onder de kerstboom. Kerst vind ik iets voor de gezelligheid gezellige dagen.
Hier doen we cadeautjes met kerst. Gewoon voor de leuk en omdat we sint een kinderfeest vinden en daar ook verder niks mee hebben. Doenmet kerst altijd lootjes en dan voor 25euro dus niet.gek ofzo. Kids van vl zijn 12 en 14 dus is al een tijd geen sint meer. Zal over 2 jaar zijn als onze kleine het begint te snappen, dan is het weer sint tijd voor hem en doen we ook meer kerst maar dan meer voor de volwassen.
In mijn familie is Sinterklaas echt HET grote feest, met cadeautjes, surprises en gedichten. Kerst is bij ons vooral gezellig samenzijn rn lekker eten. Mijn schoonouders doen juist kerst groots met cadeautjes en alles er op en eraan, dus wij doen daardoor idd 2 keer cadeautjes. Al houden we het met kerst voor elkaar ons zoontje bescheiden, grotere cadeaus zijn al met de Sint geweest. Niet dat mijn zoontje daar iets van merkt, want so pakken wel lekker uit altijd . Overigens zijn wij ook niet gelovig, dus kerst is voor ons ook vooral gezelligheid.
Wij doen aan beide maar dan kleinschalig. Niet vanwege geloof gewoon gezelligheid je bent ten slote dan toch twee dagen vrij en het is een mooie tijd om even tijd voor elkaar te nemen.
Wij doen geen cadeaus met kerst. Cadeautjes horen voor ons bij Sinterklaas. Kerst is het feest van de geboorte van Jezus. Wij gaan dan naar de kerk en verder gezellig samen zijn met familie.
Dit jaar voor het eerst geen cadeaus met kerst maar normaal dus cadeaus voor alleen de volwassenen. We doen dan lootjes en kopen dan iets voor 25. Maar dit jaar hadden we er allemaal geen zin in.
Thuis vieren we sinterklaas met mijn familie. Kerst doen we bij mijn schoonfamilie. Met beide feesten doen we cadeautjes met kerst voornamelijk voor mijn schoonouders, zij is verstandelijk gehandicapt en kijkt er al maanden naar uit. En by the way; de wijzen etc hadden ook cadeau's mee voor Jezus. Althans dat staat in de kinderverhaaltjes over kerst.
Wij doen met kerst en sint cadeau's! Staat zo gezellig!! Indd polletjepiek klopt, maar waren cadeau's voor de geboorte