Wij krijgen ook kleding met enige regelmaat van een gezin met al 3 zonen. Dus sommige kleding is zo ongeveer vierkant geworden. Die doe ik dan ook ik in de bak voor het Leger des Heils. Dit zei ze ook tegen mij dat ik zelf moest sorteren. En gelukkig in de kraamtijd kleding gekregen die onze zoon ook allemaal aan heeft gehad en die ik ook mooi vind.
Heb helemaal niets gehad wat we niet leuk vonden. Tuurlijk vind je sommige dingen minder mooi, die trek je dan een keer aan en dan staat t stiekum hartstikke leuk! Ohja, als ik tweedehandjes krijg( niks mis mee) is dat vaak met de boodschap: gebruik t als je t leuk vind en anders in de kleding container
Oh nee, zo te lezen kan er met speelgoed en andere spullen ook nog goed mis gaan!! Ik hoop dan maar dat mensen heeeeeeel goed luisteren naar wat wij aangeven (mochten ze er naar vragen dan). Het liefste heb ik natuurlijk bonnen, maar iets in mij houd mij tegen om dat te vragen of op het kaartje te zetten....
We hebben trouwens nog geen dozen met kleding van familie of vrienden gekregen.... Zou mij dan toch bezwaard voelen om te zeggen: ik vind het niks.... Hopelijk komen ze daar niet mee haha.
Wij hebben op lijstje.nl een wensenlijstje gemaakt en op de kaart zetten we de link met het berichtje dat als mensen inspiratie nodig hebben ze daar op kunnen kijken. Ook wat kledingstukjes erop gezet en daarachter de kleurvoorkeur. Alles is af te strepen, zodat we niet met een overschot komen te zitten. Tuurlijk ook al het een en ander ontvangen dat ik minder vind. Met name mijn moeder weet dat te presteren we hebben duidelijk een andere smaak. Ik heb er al subtiel geprobeerd iets van te zeggen, maar dat kan mn moeder niet zo goed accepteren . Ik kan er niet teveel mee zitten En ach krijg je toch nog iets spuuglelijks dan gebruik je dat toch gewoon voor de momenten dat je kindje extreem last heeft van darmkrampjes ed sommige vlekken gaan er vast niet meer uit
Tip: bij veel winkels mag je het gewoon ruilen als je het uitlegt. Ik heb zo al wat dingen teruggebracht naar hema. Doen ze niet moeilijk over. E anders bewaren en weer aan iemand anders geven
Ik geef kleertjes als ik de smaak van die persoon goed ken. Ik geef wle liever cadeaus dan een bon. Ik heb op mijn lijstje wel bonnen staan, maar dat is eigenlijk meer, odmat sommigen juist liever een bon geven dan een cadeau. Maar als ik iets zie gaat het op het lijstje. Zal vast ook het een en ander weer afgaan, omdat we het zelf al kopen, maar wij zetten de link naar ons lijstje straks op het kaartje, ergens klein in het hoekje. Kleertjes krijgen is op zich leuk. Maar wel jammer inderdaad als je het zelf niet leuk vind. Ik weet het nog niet, maar ik denk dat ik wel eerlijk ga zijn. In d ekast leggen en expres ongebruikt weggooien vind ik erger dan het zeggen. Maar dat is alleen als ik het echt niets vind. Kreeg dit weekend zo'n wit jasje met oortjes op de capuchon. Totaal mijn ding neit, maar omdat hij creme was toch wel geinig. Dan zeg ik het niet hoor. Maar krijg ik nu een roze of bruin berenpakje, tja, dan zeg ik het wel. Vind ik echt niet leuk.
Ben wel heel benieuwd naar wat echt afschuwelijk is om te krijgen?? Ik vind echt alles leuk nl. Tuurlijk heb ik zo m'n favo kleding maar er is echt niets waarvan ik denk dat het direct de prullenbak in moet..
Ik geef ook nooit kleertjes, maar speelgoed. Maar met zo'n mandje kun je ook nat gaan, hoor. Kreeg zo'n mandje, zit er HEMA baby-badschuim in terwijl ik mijn kindje lekker in de Weleda badolie baadde om het huidje zo goed mogelijk te verzorgen. Dat HEMA-schuim heb ik netjes bewaard, maar nooit gebruikt en nu met het opruimen van het kamertje voor de 2e weggegooid. Er zaten ook letters met haar naam in, maar we hadden zelf al mooiere letters op de deur hangen. Andere dingetjes waren dan wel weer leuk. En de intentie is altijd goed natuurlijk. Mijn schoonmoeder koopt in elke maat een setje voor mijn dochter. Meestal heeft ze wel een goede smaak, maar ze kwam in maat 86 nog met zo'n newborn broekje aan (een soort joggingbroekje, dat trouwens ook van haar billen zakte, zo wijd). Als een kind eenmaal staat en loopt, vind ik dat niet leuk meer en het heeft ook geen functie meer. Dat broekje heb ik later nog als pyjamabroek gebruikt. Het shirtje dat erbij zat, heeft mijn dochter wel veel overdag gedragen. Dat trek ik dan ook expres aan als mijn schoonmoeder haar ziet. Volgens mij viel haar wel op dat het broekje er niet bij werd gedragen, maar ik heb gewoon gezegd dat het te wijd was. Speelgoed kan ook een ramp zijn. Bijv. van Vtech van die lawaaidingen. Kreeg mijn dochter 1 van voor sinterklaas toen ze bijna 1 werd. Van mijn schoonzus en zwager. Ik werd er gek van. Mijn dochter vond het te gek. Hij mocht van mij bijna nooit op geluid staan, misschien een kwartiertje per dag. Ik moet zeggen, dat ik er bijna nooit wat van zeg. Maar in lijstje.nl of in de verjaardagsuitnodiging geef ik nu wel aan dat het speelgoed zacht moet zijn voor papa's en mama's oren!