Hier in Zweden krijgen de kinderen altijd een groot paasei, van karton zeg maar, gevuld met snoep. Het begint nu wel wat meer een traditie te worden om ipv kilos snoep er iets anders in te doen. Dus ja; hier krijgen de kinderen wel “cadeautjes”. Maar we hebben t dan inderdaad over kleine frutsels. Vrienden van ons doen traditiegetrouw een nieuwe zonnebril, bloemzaadjes of iets anders voor het voorjaar. Zeker niet vergelijkbaar met kerst ofzo. Maar paaseieren of konijnen van chocolade en eieren zoeken kennen ze hier dan weer eigenlijk helemaal niet. In winkels tegenwoordig wel te koop - overgewaait van elders. Maar de traditie blijft toch dat kartonnen ei bij het paasontbijt
Idd! En in oktober beginnen de topics weer want wat moeten we toch kopen voor sinterklaas, ze hebben al zoveel zooi in huis...
Hier verstop ik al 14 jaar plastic eieren die je zelf kunt vullen. Hier komen dus meestal kleine cadeautjes in. Dit jaar een setje Lego. In elk ei zitten dan een paar Lego steentjes en in het grootste ei de handleiding.
Waar heb je die eieren vandaan? Mijn zoon van 3 heeft een ei en melk allergie, maar wil toch iets leuks doen met pasen met hem. Misschien dat ik er iets in kan doen wat hij wel mag hebben.
Wij niet maar als jij dat wil doen, vooral doen. Wat een ander daarvan van vindt maakt dan niets uit toch? Wij kopen niks maar de kindjes krijgen bij oma’s en opa’s een paashaas oid.
Nee, wel een chocolade paashaas/ander figuur en mogen paaseitjes zoeken. Als ze iets nodig hebben krijgen ze het toch wel.
Tuurlijk is het leuk om een kleinigheidje klaar te hebben liggen als je nichtjes en neefje op visite komen. Pasen is toch een klein beetje een feest. Ik zou het iig erg waarderen als de tante van mijn kinderen aan ze zou denken. Cadeautjes zijn inderdaad (nog?) geen traditie met Pasen, maar anderen verwennen is toch leuk. Overigens snap ik wel dat cadeautjes met Pasen bij sommige manieren van vieren niet past (zoals @Moluks78 aangeeft). En vergeet niet om paaseitjes te verstoppen. Das altijd een groot succes bij kinderen
Inderdaad, en tot oktober is t nog vaak prima buitenspeelweer. En nog een voordeeltje, al t buitenspeelgoed is in de aanbieding omdat t seizoen eindigt .
Alles kan, natuurlijk. Maar waterpistolen, goals, een nieuwe schommelset of een watertafel geef ik toch echt liever in de lente.
Waterpistolen kan ik me voorstellen, maar schommelen en voetballen kan ook heel prima in de herfst/winter hoor Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk
Natuurlijk kan dat. Maar het gaat gewoon om focus. Voor sinterklaas geven we liever iets waar ze volop binnen mee kunnen spelen, met Pasen buiten. Kan me niet inbeelden dat andere ouders nooit buitenspeelgoed kopen? Dus ik snap die kritiek van «ze krijgen al genoeg» dan niet. Wat maakt het uit of het voor Pasen is, of zomaar gegeven wordt omdat het lente is?
Helemaal mee eens..hier krijgen ze bijv. dit jaar met Pasen zo'n duikmasker en opblaasbare figuren voor in het zwembad. Ze zien me al aankomen met kerst of Sint.....
Cadeautjes met Pasen? Nee, dat gebeurt hier niet. Heb ik ook nooit eerder gehoord Enige dat we met Pasen doen is eitjes zoeken. Edit: eerlijk gezegd verbaasd het me dat er altijd maar iets cadeau gedaan moet worden. 't is wel een keer genoeg. Kinderen hoeven niet bij elke gelegenheid een cadeautje te krijgen. Mijn inziens worden ze daar ook erg hebberig van. Straks zijn ze niet meer tevreden als ze een keer niks krijgen.