Cadeaus met Pasen?

Discussie in 'De lounge' gestart door icetea, 12 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hier in Zweden krijgen de kinderen altijd een groot paasei, van karton zeg maar, gevuld met snoep. Het begint nu wel wat meer een traditie te worden om ipv kilos snoep er iets anders in te doen. Dus ja; hier krijgen de kinderen wel “cadeautjes”. Maar we hebben t dan inderdaad over kleine frutsels. Vrienden van ons doen traditiegetrouw een nieuwe zonnebril, bloemzaadjes of iets anders voor het voorjaar. Zeker niet vergelijkbaar met kerst ofzo.
    Maar paaseieren of konijnen van chocolade en eieren zoeken kennen ze hier dan weer eigenlijk helemaal niet. In winkels tegenwoordig wel te koop - overgewaait van elders. Maar de traditie blijft toch dat kartonnen ei bij het paasontbijt

Sherbet vindt dit leuk.
  2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Idd!
    En in oktober beginnen de topics weer want wat moeten we toch kopen voor sinterklaas, ze hebben al zoveel zooi in huis...

3. Sherbet

Sherbet Lid

10 apr 2019
    75
    44
    18
    Hier verstop ik al 14 jaar plastic eieren die je zelf kunt vullen. Hier komen dus meestal kleine cadeautjes in. Dit jaar een setje Lego. In elk ei zitten dan een paar Lego steentjes en in het grootste ei de handleiding.

Lief en Butchke vinden dit leuk.
  4. Vollemaan1

Vollemaan1 Actief lid

29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Waar heb je die eieren vandaan? Mijn zoon van 3 heeft een ei en melk allergie, maar wil toch iets leuks doen met pasen met hem. Misschien dat ik er iets in kan doen wat hij wel mag hebben.

Sherbet vindt dit leuk.
  5. Sherbet

Sherbet Lid

10 apr 2019
    75
    44
    18
    HEMA, 8 stuks voor 2 euro.
    Voorheen hadden ze 2 maten, nu alleen nog de kleintjes.

6. Vollemaan1

Vollemaan1 Actief lid

29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Dank je, ga ik morgen gelijk even kijken. Kan vast wel iets bedenken wat erin past :)

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Met Pasen krijgen ze hier dus buitenspeelgoed. Dat kan de Sint niet brengen.

Butchke vindt dit leuk.
  8. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wij niet maar als jij dat wil doen, vooral doen. Wat een ander daarvan van vindt maakt dan niets uit toch?

Wij kopen niks maar de kindjes krijgen bij oma’s en opa’s een paashaas oid.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Same here..

10. Maahn

Maahn Lid

12 apr 2019
    38
    31
    18
    Vrouw
    Ninja
    Limsa lominsa
    Nee hier niet, wel een chocolade paashaas en paaseitjes om te zoeken. ;)

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Kan wel, maar dan moeten ze er eerst ff binnen mee spelen ;)

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Nee, wel een chocolade paashaas/ander figuur en mogen paaseitjes zoeken.

Als ze iets nodig hebben krijgen ze het toch wel.

13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Tuurlijk is het leuk om een kleinigheidje klaar te hebben liggen als je nichtjes en neefje op visite komen. Pasen is toch een klein beetje een feest. Ik zou het iig erg waarderen als de tante van mijn kinderen aan ze zou denken. Cadeautjes zijn inderdaad (nog?) geen traditie met Pasen, maar anderen verwennen is toch leuk.
    Overigens snap ik wel dat cadeautjes met Pasen bij sommige manieren van vieren niet past (zoals @Moluks78 aangeeft).

En vergeet niet om paaseitjes te verstoppen. Das altijd een groot succes bij kinderen:)

suus1983 vindt dit leuk.
  14. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Inderdaad, en tot oktober is t nog vaak prima buitenspeelweer. En nog een voordeeltje, al t buitenspeelgoed is in de aanbieding omdat t seizoen eindigt :D.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Alles kan, natuurlijk. Maar waterpistolen, goals, een nieuwe schommelset of een watertafel geef ik toch echt liever in de lente.

Poolvos, spruitje80, Sherbet en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Waterpistolen kan ik me voorstellen, maar schommelen en voetballen kan ook heel prima in de herfst/winter hoor :)

Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk :)

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk kan dat. Maar het gaat gewoon om focus. Voor sinterklaas geven we liever iets waar ze volop binnen mee kunnen spelen, met Pasen buiten. Kan me niet inbeelden dat andere ouders nooit buitenspeelgoed kopen? Dus ik snap die kritiek van «ze krijgen al genoeg» dan niet. Wat maakt het uit of het voor Pasen is, of zomaar gegeven wordt omdat het lente is?

Poolvos, Fuddey, suus1983 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Butchke

Butchke Niet meer actief

Helemaal mee eens..hier krijgen ze bijv. dit jaar met Pasen zo'n duikmasker en opblaasbare figuren voor in het zwembad. Ze zien me al aankomen met kerst of Sint.....

Shakes vindt dit leuk.
  19. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    #79 Lynx, 13 apr 2019
    Laatst bewerkt: 13 apr 2019
    Cadeautjes met Pasen? Nee, dat gebeurt hier niet. Heb ik ook nooit eerder gehoord
    Enige dat we met Pasen doen is eitjes zoeken.

Edit: eerlijk gezegd verbaasd het me dat er altijd maar iets cadeau gedaan moet worden. 't is wel een keer genoeg. Kinderen hoeven niet bij elke gelegenheid een cadeautje te krijgen. Mijn inziens worden ze daar ook erg hebberig van. Straks zijn ze niet meer tevreden als ze een keer niks krijgen.

fl01 vindt dit leuk.
  20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Welke kritiek van "ze krijgen al genoeg" hoor je mij zeggen dan??

Deel Deze Pagina