Met Pasen mogen de jongens eieren zoeken. En in plaats van chocolade krijgen ze een leuk shirtje en petje. Dit zal dan ingepakt bij de eieren liggen.
Cadeautjes met Pasen? Nee hier niet, en ik ken ook eerlijkgezegd niemand die dat doet. Een heerlijk ontbijtje of brunch met de familie, met onze traditionele vierkante eieren. Paaseitjes zoeken en lekker samen opsmikkelen. En verder genieten van een heerlijke lentedagen. Wel kreeg ik de vraag van mijn collega of ze een alternatief had ipv paaseitjes, want zoveel chocolade vondt ze onnodig voor haar zoontje van 1,5.
Nou volgens mij is het in andere landen wel veel meer, wij verkopen op mijn werk ineens mega veel op dit moment aan buitenlandse particulieren, en retailers die als een malle gaan piepen over leveringen die op tijd moeten komen want het is bijna pasen. Dus blijkbaar zijn er landen waar het wel gebruikelijk is? Of is het meer iets van de waldorf stroming?
Ik heb net een jurkje genaaid voor mijn nichtje van 2,5. Die zie ik pas weer met pasen, dus dan krijgt ze toch een cadeautje. Voor haar zusje maak ik nog een rokje van een restje stof..
In eerste instantie dacht ik "huh waarom?" En toen bedacht ik me eigenlijk dat de kids hier ook altijd iets kleins krijgen. Choco-eitjes nadat ze die gezocht hebben. En erbij een paasknutseltje.. vorig jaar zo'n setje om eitjes te verven. Dit jaar stickertjes om eieren mee te versieren. En ze hebben wel eens een dansende kip gehad , met zo'n irritant muziekje. Daar kwamen ze dit weekend ineens mee aanlopen, maar de batterijen waren op. En ik heb eeeeeecht geen nieuwe. Haha.
Waarom was mijn eerste gedachte...? Hier gewoon een lekker ontbijtje of lunch wat net wat uitgebreider is dan anders. En met de familie paaseitjes verstoppen. En daar kunnen ze vervolgens nog een tijd lang mee bezig zijn, om voor elkaar weer opnieuw te verstoppen....
Ik vraag me ook wel eens af hoeveel mensen er uberhaupt nog weten wat er met pasen gevierd wordt...? (Niet dat ikzelf zo gelovig ben hoor, maar ik vroeg het me gewoon af...)
Wij doen geen cadeautjes. Tenminste, we doen het met familie en de kinderen mogen eitjes zoeken en krijgen allemaal een groot ‘gouden’ ei (chocola). Geen extra dingen.
Nee hoor, hij gaat maar lekker eitjes zoeken. Ooh wacht, dat kan hij nog niet, dan doe ik het voor hem
Hier in Duitsland heel normaal om wat in het osternest te stoppen wat geen snoep is. Bij ons vanaf de kleuterschool gedaan. Hier in de omgeving was rond de 25 euro normaal voor een kadootje. Wij hebben dit toen ook aangehouden. Meer omdat ze het allemaal doen en ik het sneu vond dat ze dan niks kunnen laten zien op school. Meestal lego ofzo. Nu zijn ,e oud genoeg en doen we gewoon lekker eten. En eerste dag smiddags bij opa en oma eieren zoeken want dat vinden ze nog steeds leuk. Ze kennen ook het paasverhaal en weten waarom het gaat. Maar het commerciële gedeelte is voor kids nou eenmaal leuker.
Hier wel een paar kleinigheidjes. Die zijn verstopt net als de paar eieren. Ze krijgen bij opa en oma zoveel chocolade dat we het thuis niet nodig vinden om ook nog tig eieren te verstoppen.
Zoon krijgt een eczeem uitbraak van chocolade dus zoekt eigenlijk al jaren plastic eieren met snoepjes en ik verdeel een klein doosje lego over de eieren. Op dit moment zit hij sinds sinterklaas in een enorme uitbraak die we niet onder controle krijgen. We zijn nu bezig met uitsluiten van koemelk allergie. Hij blijkt ook uitslag te krijgen van sinaasappel. Omdat hij nu gewoon in een rot situatie zit met veel wat hij niet mag en veel wat we vervangen wordt het geen eieren zoeken dit jaar, maar geven we hem een dekbed van Fortnite. Door al die stink zalfjes blijft die lucht ontzettend in zijn kleding, pyjama's en beddengoed hangen, dus draagt hij Wibra kleding en vervangen we regelmatig zijn beddengoed en pyjama's. Een keer wat leuks en duurders mag dus wel Als hij gewoon chocolade zou kunnen eten zouden we gewoon eitjes verstoppen
Dochter heeft een paar knutseleieren gekregen dit jaar. Verder geen cadeaus wel verstopeieren. Koningsdag komt eraan. Dan mag ze zelf dingen uitzoeken op de rommelmarkt.
Hier doen opa en oma er meestal ook een paar kleinigheidjes bij ipv alleen maar snoep/chocolade. Denk aan een grow ei wat in het water ligt en groeit. Meestal wel in paas stijl. Of een knutsel iets.
Mijn reactie toen ik het topic las : Whaaaaat? Cadeautjes? Waarom? Ik geef graag cadeautjes, ik overdrijf er zelfs mee tijdens de feestdagen (Sinterklaas en kerst) maar Pasen, en nee!
Nee hoor doen wij nooit. Zou ook niet weten waarom wel. De paaseitjes zijn de 'kadootjes' voor de (oudere) kids
Nee doen wij niet. Moet zeggen ook nooit van gehoord. Ga voor de oudste eitjes verstoppen en we lunchen uitgebreid