Cadeaus met Pasen?

Discussie in 'De lounge' gestart door icetea, 12 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Met Pasen mogen de jongens eieren zoeken. En in plaats van chocolade krijgen ze een leuk shirtje en petje. Dit zal dan ingepakt bij de eieren liggen.

Butchke vindt dit leuk.
  2. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Cadeautjes met Pasen? Nee hier niet, en ik ken ook eerlijkgezegd niemand die dat doet.

Een heerlijk ontbijtje of brunch met de familie, met onze traditionele vierkante eieren. Paaseitjes zoeken en lekker samen opsmikkelen. En verder genieten van een heerlijke lentedagen.

Wel kreeg ik de vraag van mijn collega of ze een alternatief had ipv paaseitjes, want zoveel chocolade vondt ze onnodig voor haar zoontje van 1,5.

3. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Nou volgens mij is het in andere landen wel veel meer, wij verkopen op mijn werk ineens mega veel op dit moment aan buitenlandse particulieren, en retailers die als een malle gaan piepen over leveringen die op tijd moeten komen want het is bijna pasen. Dus blijkbaar zijn er landen waar het wel gebruikelijk is?
    Of is het meer iets van de waldorf stroming?

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik heb net een jurkje genaaid voor mijn nichtje van 2,5. Die zie ik pas weer met pasen, dus dan krijgt ze toch een cadeautje. Voor haar zusje maak ik nog een rokje van een restje stof..

5. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    In eerste instantie dacht ik "huh waarom?"

En toen bedacht ik me eigenlijk dat de kids hier ook altijd iets kleins krijgen. Choco-eitjes nadat ze die gezocht hebben. En erbij een paasknutseltje.. vorig jaar zo'n setje om eitjes te verven. Dit jaar stickertjes om eieren mee te versieren. En ze hebben wel eens een dansende kip gehad , met zo'n irritant muziekje. Daar kwamen ze dit weekend ineens mee aanlopen, maar de batterijen waren op. En ik heb eeeeeecht geen nieuwe. Haha.

6. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Waarom was mijn eerste gedachte...? Hier gewoon een lekker ontbijtje of lunch wat net wat uitgebreider is dan anders. En met de familie paaseitjes verstoppen. En daar kunnen ze vervolgens nog een tijd lang mee bezig zijn, om voor elkaar weer opnieuw te verstoppen....

7. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    je moet toch doen wat je zelf wilt, niet wat alle anderen er van vinden...?

8. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik vraag me ook wel eens af hoeveel mensen er uberhaupt nog weten wat er met pasen gevierd wordt...? (Niet dat ikzelf zo gelovig ben hoor, maar ik vroeg het me gewoon af...)

Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Ja dat weet ik. En nog steeds vind ik het een raadsel aangezien de datums elk jaar anders zijn.

10. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wij doen geen cadeautjes. Tenminste, we doen het met familie en de kinderen mogen eitjes zoeken en krijgen allemaal een groot ‘gouden’ ei (chocola). Geen extra dingen.

11. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Nee hoor, hij gaat maar lekker eitjes zoeken.

Ooh wacht, dat kan hij nog niet, dan doe ik het voor hem:D

Riverdale87 en Shay25 vinden dit leuk.
  12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Hier in Duitsland heel normaal om wat in het osternest te stoppen wat geen snoep is. Bij ons vanaf de kleuterschool gedaan. Hier in de omgeving was rond de 25 euro normaal voor een kadootje. Wij hebben dit toen ook aangehouden. Meer omdat ze het allemaal doen en ik het sneu vond dat ze dan niks kunnen laten zien op school.
    Meestal lego ofzo.
    Nu zijn ,e oud genoeg en doen we gewoon lekker eten. En eerste dag smiddags bij opa en oma eieren zoeken want dat vinden ze nog steeds leuk.

Ze kennen ook het paasverhaal en weten waarom het gaat. Maar het commerciële gedeelte is voor kids nou eenmaal leuker.

Butchke vindt dit leuk.
  13. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier wel een paar kleinigheidjes. Die zijn verstopt net als de paar eieren. Ze krijgen bij opa en oma zoveel chocolade dat we het thuis niet nodig vinden om ook nog tig eieren te verstoppen.

Butchke vindt dit leuk.
  14. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Zoon krijgt een eczeem uitbraak van chocolade dus zoekt eigenlijk al jaren plastic eieren met snoepjes en ik verdeel een klein doosje lego over de eieren.

Op dit moment zit hij sinds sinterklaas in een enorme uitbraak die we niet onder controle krijgen. We zijn nu bezig met uitsluiten van koemelk allergie. Hij blijkt ook uitslag te krijgen van sinaasappel.

Omdat hij nu gewoon in een rot situatie zit met veel wat hij niet mag en veel wat we vervangen wordt het geen eieren zoeken dit jaar, maar geven we hem een dekbed van Fortnite. Door al die stink zalfjes blijft die lucht ontzettend in zijn kleding, pyjama's en beddengoed hangen, dus draagt hij Wibra kleding en vervangen we regelmatig zijn beddengoed en pyjama's. Een keer wat leuks en duurders mag dus wel :)

Als hij gewoon chocolade zou kunnen eten zouden we gewoon eitjes verstoppen :thumup:

rijo vindt dit leuk.
  15. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Dochter heeft een paar knutseleieren gekregen dit jaar. Verder geen cadeaus wel verstopeieren.

Koningsdag komt eraan. Dan mag ze zelf dingen uitzoeken op de rommelmarkt.

16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier doen opa en oma er meestal ook een paar kleinigheidjes bij ipv alleen maar snoep/chocolade. Denk aan een grow ei wat in het water ligt en groeit. Meestal wel in paas stijl. Of een knutsel iets.

17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Mijn reactie toen ik het topic las : Whaaaaat? Cadeautjes? Waarom? :rolleyes:

Ik geef graag cadeautjes, ik overdrijf er zelfs mee tijdens de feestdagen (Sinterklaas en kerst) maar Pasen, en nee! :D

hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nee hoor doen wij nooit. Zou ook niet weten waarom wel.

De paaseitjes zijn de 'kadootjes' voor de (oudere) kids ;)

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja een chocalade paashaas.

20. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nee doen wij niet.
    Moet zeggen ook nooit van gehoord.
    Ga voor de oudste eitjes verstoppen en we lunchen uitgebreid :)

Deel Deze Pagina