Hallo dames, Ik maak mij een beetje zorgen om mijn dochtertje en hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven. Sinds afgelopen zondag is ze een beetje ziek. Heel erg verkouden, hoesten, wat koorts en hangerig. Gelukkig ging het sinds woensdag weer beter maar nog steeds is ze heel hangerig. Ze wil veel tv kijken en echt vermaakt worden. En als dat niet gebeurd komt er een fijne driftbui. Ook eet ze sinds zondag ook bijna tot geen avond eten meer. Normaal is eten haar grootste hobby. Alles ging erin zonder moeite. Nu vraagt ze alleen om het vlees en haar danoontje. Overdag eet ze wel redelijk haar brood maaltijden dus wij twijfelen heel erg of ze gewoon echt geen honger heeft of dat ze ons aan het uitproberen is. Dus wij geven haar daar niet haar zin in. Ze vraagt ook verder niet om eten. Wat denken jullie komt dit nog door het griepje of valt dit samen met een nieuwe fase van uitproberen. En een laatste vraagje betreft het slapen. Ze wordt al een aantal maanden s'nachts wakker en dan wilt ze wat water. Ze slaapt eigenlijk maar zeer zelden door. Nou vind ik dat geen ramp en wil haar best wat laten drinken. Maar sinds de laatste dagen komt ze echt makkelijk 4 keer op een nacht en wil ze water drinken. Ze drinkt genoeg overdag en voor ze gaat slapen krijgt ze ook nog wat water. Nu weet ik gewoon niet zo goed wat ik er mee moet. Ik ben echt gesloopt omdat ik elke keer uit een diepe slaap moet komen. Een keer is niet zo erg maar vier keer is erg vermoeiend na een paar dagen. Hebben jullie hier tips voor. Mijn man denkt dat we het haar zelf hebben aangeleerd en ze daar nu gebruik van maakt. Maar hoe zou ik dit moeten afleren
Hoi, Wat betreffende haar ziek zijn, minder eten en chagerijnige humeur. Misschien een tandje die doorkomt? Mijn dochter gedraagt zich netzo als ze last heeft van doorkomende tandjes namelijk. En het slechtere eten, tjah maak je er maarniet te druk over. Al helemaal niet aan haar laten merken in ieder geval. Mijn dochter is altijd al een slechte eter geweest maar ik vervang dat gewoon met goede verse groente en fruitsappen, die drinkt ze raar genoeg wel. Het slapen doet mijn dochter netzo. Vanacht zeker 4 keer opgeweest. Vaak is dit wel een resultaat van te weinig gegeten die dag naar mijn idee. Wat wel helpt en wat ik ook elke avond toepas is een goede papfles zodat haar buikje gevult is voor de nacht. Die drinkt ze graag hier en werkt echt goed, uitzondering daar gelaten natuurlijk (zoals vanacht). Bij mijn dochter is het trouwens echt in periodes dat ze snachts om wat drinken vraagt, dus geen gewenning.. Misschien vinden ze het gewoon fijn ofzo, geen idee! Maar het is nietzo dat je er niet meer vanaf komt hoor. Kan je wel aanraden haar lekker iets vullends te geven, dus iets anders dan water.
Bedankt voor je reactie. Tandjes Hmmm volgens mij heeft ze die tot nu toe allemaal,maar het zou zomaar kunnen. Fruit is hier ook favoriet dus geven we haar dat lekker veel. Hoop alleen dat het snel over gaat. Klinkt natuurlijk niet eens zo gek dat ze om meer water vraagt omdat ze misschien honger heeft. Weg zullen vanavond eens kijken of ze haar avondeten wil en anders als alternatief wat pap geven.
Hier ook een tijd gehad dat ze veel water dronk s nachts. Nu even wat minder maar ze heeft hier standaard een flesje water in haar bed.