extreem harde ontlasting wat te doen ??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nelly87, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelly87

nelly87 Actief lid

27 aug 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje heeft een extreme harde ontlasting , wat kan ik daar tegen doen ??

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Hoe oud is je zoontje?
    Krijgt hij BV of FV of ook al bijvoeding? Hoe lang heeft hij dit al?
    Ik kan wel veel adviezen gaan geven, maar dan is het handig om hier eerst een antwoord op te hebben.

3. nelly87

nelly87 Actief lid

27 aug 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij is 18 maanden
    hij krijgt nu gewoon eten
    hij heeft dit al heel zijn leven
    maar nu hij zijn non stop antibiotica heeft gekegen is het extreem droog .
    ze hebben eerst gezegd dat het aan zijn plasmedicatie lag (hij is geboren met een zwaar ingewikkelde hartafwijking ) maar de plasmedicatie krijgt hij al een tijdje niet meer dus daar kan het niet meer aan liggen

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Krijgt je zoontje wel voldoende vezels en vocht binnen? En heeft hij geen last van een voedselallergie?
    Dan zou je misschien (als het lukt dat hij dit gaat drinken) elke dag eens een beker groene thee kunnen geven. Ken iemand die ook ontzettend last heeft van een "luie" darm en door elke dag een beker groene thee te drinken, prima naar het toilet kan.

5. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    #5 margreet78, 26 okt 2012
    Laatst bewerkt: 26 okt 2012
    Voedingsmiddelen die laxerend werken zijn oa:
    Pruimen
    Gedroogd fruit (ook bijv rozijntjes)
    Volkoren voedingsmiddelen
    Druiven
    Buikjespap van Nestlé

Vermijd witbrood of anderszins witmeel (bijv pasta, die kun je beter volkoren geven). Rijst kan ook erg stoppend werken. En bananen ook.

Zorg dat hij ruim voldoende drinkt, probeer bijv. ook eens Roosvicee Laxo (staat meestal in het dieetschap).
    En je kunt de Kindicol-druppeltjes van VSM eens proberen.

Als dit allemaal niet goed werkt kun je, evt iom CB of HA, lactulose geven. En als dat nog niet werkt, is Forlax een goed en onschuldig medicijn om ontlasting weer soepel te krijgen. Dat kan wel alleen op recept.

Sterkte.

6. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Mijn zoontje had dit ook heeft lang movicol gebruikt ook op recept van kinderarts. Ik wilde van de medicatie af en ben toen bij de osteopaat geweest. Na drie behandelingen en pre biotica en koemelk minderen poept hij zacht en pijnloos

7. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik zou het eerst met wat natuurlijkere middeltjes proberen; pruimen, druiven etc. Of een beetje roosvice laxo geven. Ik geef het soms door de yoghurt. Soms kook ik wat gedroogde pruimpjes, en geef ze haar. Ze vindt ze heerlijk, en het sap is ook lekker om te drinken.. hier werkt het gegarandeerd.

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Kindicol-druppeltjes van VSM, is homeopatisch niet belastend en werkt hier als een trein. Hier ook zonder oorzaak een kindje dat altijd harde ontlasting heeft en al het fruit wat ze krijgt is laxerend spul. Als het me te gek wordt krijgt ze een paar dagen druppeltjes om het weer wat zachter te maken. Ze krijgt hier elke dag druiven en kiwi en geregeld rooscice laxo en dat zet echt geen zoden aan de dijk, of misschien wel wat omdat ze anders waarschijnlijk echt keiharde poep zou hebben

9. nelly87

nelly87 Actief lid

27 aug 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel voor jullie goede tips , ik ga de tips zeker proberen die we nog niet hebben geprobeerd en hoop dat hij zo snel mogelijk weer kan poepen , want dit begint gewoon zielig te worden , de kinderarts kan niks meer voor hem doen zegt die

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Als hij nu niet kan poepen zou je 2,5 mg microlax kunnen geven.
    Of de helft van 5 mg. Zorgt in ieder geval ervoor dat ontstopping weggaat. En vanaf dan kan je bovenstaande adviezen geven. Mij HA zei namelijk dat die dingen geen zin hebben als het potdicht zit. Dan is er al "te laat".

Microlax is een miniklysma. Het blijft in de darmen, dus je kindje voelt er niets van. Je krijgt er geen buikkrampen van. Het zorgt ervoor dat de ontlasting zacht wordt.

Bel eventueel je HA voor adviezen.

Mijn dochter heeft dit vorige week gehad. Nu had zij er maar 1 keer Last van en verder nooit, maar ik moest als ze er vaker last van had haar elke dag roosvicee laxo geven of vsm. Nadat de ontlastig er met een klysma uitkwam. Als dit niet werkte dan lactulose.

11. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    De kinderarts zou forlax voor kunnen schrijven. (wanneer al deze tips niet voldoende werken, en geloof mij: forlax werkt echt gegarandeerd!!)
    Echt naar vragen hoor!!
    Verder nog een tip: een druppel olijfolie door zijn bekertje drinken, werkt ook laxerend...
    Heel veel succes!!

Deel Deze Pagina