Onze kleuter is her type dat nooit moe is. Ze staat altijd "aan" en heeft energie voor 10. Een weekje geleden begon ze ineens te klagen dat ze moe was. En vanaf dinsdag is het echt extreem. Ze kan alleen nog maar liggen, huilen en praat weinig. Eerst dacht ik nog dat het einde van het schooljaar was en dat met dat warme weer ineens, maar ze knapt niet op. We zijn uiteraard al bij de huisarts geweest, maar deze weet het ook niet. Hij ziet een meisje wat erg moe is, maar verder niet ziek. Morgen mogen we gaan bloedprikken in het ziekenhuis. Maar ik ga me nu wel zorgen maken. Een 4jarige wat nu al de 6e dag op rij niks anders kan doen dan liggen, totaal niet speelt of met ons wilt praten, lijkt me niet helemaal goed.. hij had haar urine en bloedsuiker gecontroleerd. Deze hadden verhoogde waarden, maar niet schrikbarend. Ik weet dat jullie hier niks mee kunnen, maar ik wilde toch even mijn verhaal kwijt.
Ohh wat vervelend joh! Ik herken het niet, snap dat je je zorgen maakt hoor. Hoe ging het bloedprikken? Hopelijk gewoon 1 of ander nasty virus wat weer weg gaat.
Wat naar om je kleine meid zo te zien, ik zou me ook zorgen maken. Hopelijk geeft het bloedprikken in het ziekenhuis meer inzicht.. hoe is het gegaan?
Hopelijk geeft het bloedonderzoek duidelijkheid! Onze jongste dochter (stukje ouder dan die van jou wel) was eind vorig jaar opeens vreselijk moe, ze was er echt ziek door. Heeft echt een aantal maanden geduurd. Ze had op een gegeven moment ook hele opgezette klieren. Bloedonderzoek wees uit dat ze Pfeiffer had of had gehad (ze weten nooit wanneer precies) en dat bepaalde infectiewaarden verhoogd waren. Ik was al lang blij dat er niets ‘engs’ uitkwam, want ik vond het echt wel even (heel) eng. Gelukkig ging het niet lang daarna langzaamaan steeds ietsje beter. Hopelijk verloopt het bij jullie dochter ook zo!
Uit de bloedtesten en urine gisteren kwamen hoge ontstekingswaarden. De arts denkt dus aan een ontsteking of infectie in haar lichaam. Heel vervelend, maar gelukkig niks ernstigs want ze hadden het afgelopen vrijdag ook ineens over diabetes of nierfalen.. Ze knapt gelukkig met medicatie al wat op en was vandaag weer wat vrolijker en paar keer gespeeld