Cadeautip=donatie, kan dat op het kaartje?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Sprokkel, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sprokkel

Sprokkel Fanatiek lid

6 jul 2010
    1.165
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik wil graag jullie ongezouten mening... :D

Ik wil een kaartje toevoegen aan ons geboortekaartje waarop we mensen uitnodigen voor de borrel, hierop wil ik het volgende onderaan zetten:

Cadeautip: Omdat we ons geluk graag delen, kun je ook ons Peruaanse petekindje Pablo steunen.

Vinden jullie dit kunnen, en zo ja, is deze zin voldoende zo...?

Ik wil eerst erop zetten "in plaats van een kraamcadeau", maar ik wil er ook niet van uitgaan dat mensen een cadeau gaan geven.
    Zou er nog bij moeten dat er een donatiebox klaarstaat of zoiets dergelijks?

Thanks!

2. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Hai!

Mijn vriendin heeft gewoon een envelopje op haar geboortekaartje gezet als cadeautip... Ze haalde bij elkaar zon 1000 euro op!!!

Dat kun je toch ook doen? Zij besteedde het aan voeding, luiers en spaarrekening voor haar kindje en jij doet dat voor je petekindje.

Mooie gedachte trouwens!

Liefsss!

3. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik vind het een heel mooi gebaar.
    Ben alleen niet erg kapot van het zinnetje.... *sorry*

Weet alleen niet hoe je familie/vrienden/kennissen zijn, of ze dan wel zelf iets zouden overmaken.
    Ik zou er denk ik een donatiepot heenzetten en dat op het kaartje vermelden.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Prima... helemaal doen. Sta er wel voor open dat sommige mensen het leuker vinden om jou en je pasgeborene iets te geven.

5. Sprokkel

Sprokkel Fanatiek lid

6 jul 2010
    1.165
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!!!

Vroeg me af of ik die donatiepot nog in de zin moet toevoegen...? Klinkt dat niet dwingen; " We hebben een donatiepot/doos/etc voor hem klaarstaan". Haha, je ziet ben nog niet uit de juiste formulering :D

En uiteraard staan we ook open voor wat de gasten zelf willen doen...hmm, misschien moet ik de zin wat aanpassen zodat het nog wat vrijer klinkt...?

Bedankt alvast voor de tips en als iemand zoiets al eerder heeft gedaan en een goede zin weet voor op het kaartje...dan graag!

6. giraf

giraf Niet meer actief

Mijn ongezouten mening?
    Persoonlijk vind ik het nogal brutaal om geld te vragen aan mensen die voor jouw en jullie kindje komen....

Hoewel jullie situatie weer iets anders is, aangezien het niet voor jullie zelf is.... Hmmm lastig.... misschien iets in de zin van
    "als jullie iets aan ons willen schenken, dan hebben we liever dat jullie aan pablo ipv aan ons denken"
    Ik probeer een beetje mee te denken hoor...

7. Sprokkel

Sprokkel Fanatiek lid

6 jul 2010
    1.165
    0
    0
    Ja, dat is denk ik al meer de richting op, het moet ook echt vrijblijvend overkomen!

Thanks!

8. giraf

giraf Niet meer actief

Graag gedaan! :D

9. Sprokkel

Sprokkel Fanatiek lid

6 jul 2010
    1.165
    0
    0
    Drie opties...en dan weet ik nog niet of ik er iets over een inzameldoos moet zeggen (staat zo suf, haha).

"Als jullie iets aan (naam kindje) zouden willen schenken, dan kun je in plaats daarvan ook aan ons Peruaanse petekindje Pablo denken."

"Mocht je een cadeautje willen meebrengen voor (naam kind) dan kun je in plaats daarvan ook ons Peruaanse petekind Pablo steunen."

" (naam kind) zal niets tekort komen, maar mocht je toch graag iets willen geven, dan kun je ook ons Peruaanse petekind Pablo steunen".

De laatste twee zijn niet op rijm, de rest van ons kaartje namelijk ook niet.

Overigens doe ik dit op een los kaartje voor de baby borrel.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

10. madelieveke

4 feb 2009
    67
    0
    0
    Hoi, wij hadden ook een goede doel donatie op ons kaartje staan, misschien heb je iets aan de tekst:

uw persoonlijke felicitatie is voor ons het leukste geschenk. Wilt u toch graag en kadootje geven, geef dan een donatie aan........

11. Sprokkel

Sprokkel Fanatiek lid

6 jul 2010
    1.165
    0
    0

Dat is ook een hele goede! Nou als ik die combineer met de anderen kom ik er wel denk ik. Bedankt!
    Hebben jullie er nog opgezet hoe mensen konden doneren?

Vreemd trouwens, op internet kan ik hier totaal geen voorbeeldteksten van vinden.

12. madelieveke

4 feb 2009
    67
    0
    0
    Ja, wij hadden ook rekeningnummer: ik zal even de voorbeeldtekst volledig doen:

Uw persoonlijke felicitatie is voor ons het leukste geschenk. Wilt u toch graag een kado geven, geef dan een donatie aan Orange Babies, via het speciale rekeningnummer. Rekeningnummer:.....onder vermelding van........

13. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    goed idee sprokkel!!!
    zegt een hoop over jullie;)

"omdat ik al ben uitgedijt.. wil ik graag dat je mijn petekind verblijdt" :p;)
    (niet serieus bedoelt he)

Maar ik zou er inderdaad van maken wat madelieveke ong heeft staan.

14. leonieke

leonieke Niet meer actief

Deze vind ik mooi Sprok!

"(naam kind) zal niets tekort komen, maar mocht je toch graag iets willen geven, dan kun je ook ons Peruaanse petekind Pablo steunen".

Ik zou alleen toch weglaten..

Prachtig dat jullie zo ook jullie petekind noemen op het kaartje!
    Jullie zijn bijzondere en lieve mensen meis..! Sprokkel-kind zal zo trots op jullie zijn als ie later dit kaartje leest..

15. leonieke

leonieke Niet meer actief

* Viel mee toch, deze ongezouten mening.. ;) *

16. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Ik vind het een heel lief gebaar meid. En hoe je het opschrijft ben ik niet goed in. Je vroeg om te kijken heb ik gedaan.

17. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik vind dit een moeilijk punt. een donatie vind ik wel kunnen maar geld vragen door middel van een envelopje op de kaart of zoiets dat vind ik ECHT niet kunnen. ik vind het zo vreemd dat mensen zoiets doen. ( sorry) als ik een geboorte kaartje in de brievenbus krijg met een envelop geef ik express geen geld. normaal gesproken geef ik altijd een cadeaubon. ga echt geen geld geven. beland bij de ouders in de portomonee. maar dit geval van donatie vind ik toch wel kunnen denk ik.

18. madelieveke

4 feb 2009
    67
    0
    0
    Oh ja, nog eventjes een aanvulling. Ik merkte dat mensen het toch wel leuk vinden om te weten, hoeveel er aan geld is gedoneerd in totaal. Mensen blijven nieuwsgierig en willen graag zien waar het geld heengaat ;) Na afloop van de donatie hebben we dit op de website van onze dochter nog even bekend gemaakt en daar kwamen veel leuke reacties op. Misschien houden jullie voor Pablo ook iets online bij?!.

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik vind het echt een super actie van je. En vind persoonlijk de zin in het eerste bericht nog het leukst en meest vrijblijvend. Met de andere zinnen zeg je echt bijna dat als ze iets willen geven, dat ze dan alleen maar aan jullie Petekind mogen geven. En dan haal je de keuze een beetje weg bij de mensen. Er zijn toch altijd mensen die iets voor jullie kindje willen kopen, of misschien wel beide doen.
    Ik zou ook niks over een pot/doos wat dan ook neerzetten op het kaartje, maar gewoon op het kraamfeest op een prominente plek zetten.
    Persoonlijk vind ik het ook niet kunnen om een envelopje/geld te vragen op een kaartje, maar dit vind ik toch een heel andere vraag dan zogenaamde studiepotjes enzo. Dat vind ik pas echt hebberig overkomen.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Ik hou niet van cadeautips en envelopjes op kaartjes, en al helemaal niet op een geboortekaartje.

Maar hoe je het zelf verwoordde, en de andere teksten die ik langs zag komen vind ik erg goed. Ik zou dat helemaal niet raar vinden om zo'n kaartje te krijgen en zou ook nog wat overmaken. Super dat jullie je 'petekind' er zo ook een plekje bij geven.

Deel Deze Pagina