Bedankt lievie! Dit petekind en zijn ouders zijn ook heel bijzonder. Ik ken ze al sinds 2005, zijn moeder was toen mijn vertaalster tijdens mijn studie. Toen was ze nog geen moeder, maar heb ik haar beloofd haar 'madrina' te worden als ze ooit ene kind zou krijgen. In 2009 zijn we terug naar Peru gegaan om bij de doop van ons petekind te zijn en nu steunen we ze zover we kunnen. Op deze manier zouden we ze in een klap een behoorlijke financiele steun kunnen geven en ik ken ze goed genoeg om te weten dat ze dit goed zouden besteden. En mijn familie en vrienden kennen dit verhaal redelijk goed, dus vind het ook niet zo gek om te vragen. Ook prima als ze een cadeau willen geven, maar als ze echt niet weten wat dan is dit misschien een mooi alternatief. Bedankt voor de goede tips! Ik zal later een mail rondsturen met foto en verhaal van zijn ouders nadat we het geld hebben gestuurd naar ze. En veel mensen spreken we nog persoonlijk daarna.
Haha, ja hoor! Je kan het best @Lente, Dank je wel voor het kijkenl!! Fijn om te weten dat het niet gek gevonden wordt. Dit snap ik helemaal hoor, normaal zou ik zoiets er nooooit opzetten, maar nu leuk het me een mooi moment om ons petekindje wat extra steun te geven. Hiervoor heb ik mijn familie en vrienden nooit gevraagd om mee te helpen, nu leek het me wel gepast. Bedankt voor je reactie, want hieraan kan ik zien dat ook mensen die het normaal 'not done' vinden, dit wel vinden kunnen. Hmmm, ja ik ben het wel met je eens dat de andere zinnen de vrijheid wat beperken...mijn man vind dat ook. Ik zal nog eens goed kijken en dan laat ik jullie weten wat het geworden is. Bedankt voor het meedenken, echt super lief! Denk dat we het vrij eenvoudig houden toch, mijn familie en vrienden zijn verder eigenwijs genoeg om te doen wat zij leuk vinden Fijn om te horen! Bedankt!
Nou, met mijn man ben ik nu tot twee zinnen gekomen, we hebben cadeautip weggehaald en er p.s. van gemaakt. Dat komt het nog wat vrijblijvender over. Deze p.s. komt dus op een losse uitnodiging voor de babyborrel bij het geboortekaartje. Onderstaande komen beiden op hetzelfde neer, maar mocht je een specifieke voorkeur hebben, laat maar weten; P.s.: Omdat we ons geluk graag delen, kun je als je iets wilt geven ook ons Peruaanse petekindje David steunen. P.s.: Mocht je graag iets willen geven, dan kun je als je dat leuk vindt ook ons Peruaanse petekindje David steunen. En dan zullen we knoop snel door gaan hakken,
ongezouten mening, komt ie ik vind het vreemd om te vragen. Het is in mijn ogen hetzelfde als ik straks op het geboorte kaartje zou zetten: Ik hoef geen kado voor mijn pasgeboren kindjes (tweeling), maar indien u iets wilt schenken geef dan maar een kado voor hun broertje. Toch gek.. Ik vind het wel een mooi idee om een kindje te steunen zoals jullie doen, maar ik zou dan zelf geld overmaken, en dat niet doen via een geboortekaartje/ kraamperiode van je kindje (dus ook niet als je petekindje je biologische kindje zou zijn) Als ik zelf iets zou geven aan iemand die een kindje heeft gekregen dan wil ik het toch geven voor dat kindje en niet voor een ander kindje.