Cadeautip een envelop?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Amarens, Jul 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Dat hij dat geld dan maar vraagt aan zijn familie.

Als mijn kind gevraagd wordt op een 5de verjaardag van een vriendje ga ik echt no way geld meegeven. Dan nog eerder een cadeaubon, maar zelfs dat vind ik op die leeftijd echt wel not done.
    Op zijn 12de wil ik er misschien es over denken maar tot die tijd kan ie het doen met een gewoon cadeau.

2. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,292
    17,178
    113
    als ze echt goed kunnen aangeven dat hij ergens voor het aan het sparen is (bijv grote doos lego) dan zou ik denk wel geld geven maar anders vind ik 5 echt veel te jong om met geld aan te komen

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm vind het beetje raar voor een kinderfeestje :)
    Of eigenlijk.. Raar voor de leeftijd sowieso en ook volwassenen geef ik niet graag geld.
    Kadootjes uitzoeken is veel te leuk :)

En vorig jaar toch toegegeven....
    Toen heb ik een spaarpotje gekocht en er een hele hand kleingeld in gestopt.
    Leuke was dat elke andere visite die ze het potje liet zien... Meteen de portemonnee trok om er wat bij te stoppen.

Einde van de verjaardag was de trampoline dus binnen :)

Maar... Ik wist dat dat meisje perse een trampoline wilde en bovendien compleet verzuipt in het kleine speelgoed :)
    Ze is flink verwend qua speelgoed en heeft bovendien een even verwend zusje :)
    Qua gedrag zijn ze trouwens helemaal niet verwend maar de meisjesafdeling van de Bart Smit zou jaloers zijn.

4. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

Mar 11, 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je weet niet wat de achterliggende gedachte is. Misschien wil hij heel graag iets duurs hebben waar de ouders geen geld voor (over) hebben. Dan is er voor sparen een goed idee. En dan snap ik dat er op feestje om geld gevraagd wordt. Maar leuk is het idd niet om te geven. En een kind van 5 snapt de waarde van geld ook nog niet, dus op die leeftijd is het ook nog niet zo leuk om geld te krijgen.

Share This Page