Cadeautip=envelopje op geboortekaartje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lara1978, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    En trouwens, vaak geef ik als kraamkadootje iets wat helemaal niet zo duur is. Als ik dan dat bedrag zou moeten geven, zou ik me doodschamen. "Hier, heb je 5 euro".
    Dan zou ik liever niets geven.
     
  2. Jenna09

    Jenna09 Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Zo zie ja maar dat meningen enorm kunnen verschillen! Ik had al verteld dat ik een envelopje een prima idee vind. Maar als het om kleine bedragen gaat geef idd beter een klein cadeautje. Maar toch... Voor grote bedragen... als je daar niets mee kan aanvangen, dan zit je ermee.

    Een paar maanden geleden is een nicht van ons bevallen en die had zelfs de rekeningnummer op het kaartje staan voor vrije giften. Das nu iets wat ik zelf nooit zou doen! Dat komt zo over van zelfs als je niet komt... Storten maar!
     
  3. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik vind het ook wat hebberig staan, al zou ik het liefst ook centjes krijgen.
    Bij de vorige bevalling kreeg ik; ikweetniethoeveel lelijke pluche knuffelbeestjes.
    En waar ik nou net niet van hou :x
    Met een paar leuke knuffels heb je echt wel genoeg.
    En dan rompers maat 104 die ie over twee jaar aankon :)
    Hoe komen mensen erop.
    Soms dacht ik; had het geld toch bespaard, en had liever niks gekocht. Scheelt weer een hoop afval.
    Toch zet ik maar geen envelopje op het kaartje en zie er nu de humor eigelijk wel van in. :)
     
  4. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd guppie, die was ik er nog vergeten bij te zetten, ook dat er eerst gebeld moest worden stond bij ons niet op het kaarje. En dat komt bij het kindje dat nu onderweg is er ook niet op!

    Tja ik vind dat dus geen onzin. Ik vind het gewoon niet leuk voor de kindjes later dat er van die in mijn ogen stomme dingen op het kaartje staan. En die rusttijden, weet jij van te voren dan wanneer je kindje gaat slapen? En wanneer jij dus kan slapen? Nou volgens mij niet hoor! Enne dat 24/7 mensen rond mn bed? Ik zat zo een beetje de hele dag beneden, lekker met de visite. En de meeste mensen belde toch even van te voren, gewoon omdat dat bij 'ons' (familie/vrienden/kennissen) de gewoonste zaak van de wereld is, even bellen voor we komen! En het is echt niet zo de de hele dag je huis vol mensen zit hoor. Het gaat er mij om dat het een leuk kaartje is voor de kindjes zelf (ik val in herhaling geloof ik). En dus niet allemaal dingen die ik wel/niet wil erop hebben staan. Maar zo heeft ieder zijn mening!

    Verder zag ik nog de opmerking langs komen om een leuk varkentje neer te zetten, dat vind ik dus gewoon hetzelfde als een envelopje. Als ik dan een varkentje op het kaartje zou zetten, moet het hele kaartje in het teken van varkentjes staan, want bijv een kaartje met sterretjes erop en dan ineens een varken? Nee niet mijn smaak!

    Overigens, wij hebben de mensen gewoon zelf wat laten kiezen. Ik heb gewoon gezegd dat ze maar moesten kijken wat ze kochten. En al komen ze met niks, ook prima! Het ging (en gaat) mij alleen over om de kindjes/het kindje te laten zien. Cadeautje is leuk, maar hoeft echt niet perse hoor! En vaak de kleinste cadeautjes zijn het leukste!
     
  5. Niet meer actief

    meningen verschillen... ik zou liever niks hebben of die 5 euro dan een prul van 5 euro die ik vervolgens in de kliko gooi!
     
  6. Boterkoek

    Boterkoek Bekend lid

    19 apr 2006
    818
    0
    16
    Bolbuikje jij zei: "Het gaat er mij om dat het een leuk kaartje is voor de kindjes zelf".

    Dat vind ik toch wel een beetje vreemd. Wat maakt mij het nu uit wat voor geboortekaartje ik had toen ik geboren werd en wat er wel of niet op stond? Hij zit in mijn fotoboek maar wanneer ga je daar in kijken, 10x in je leven?

    Ik vind het wel belangrijk om je grenzen aan te geven, zeker ivbm kraambezoek. Sommige mensen denken gewoon maar even langs te komen, dan vind ik 'rusttijden' niet eens op slapen slaan, je kindje slaapt toch wel, het is meer dat de pasgeboren moeder dan even rust heeft van al die drukte van het bezoek..
     
  7. Niet meer actief

    Nou daar ben ik het volledig mee eens hoor.. maar goed ik reageerde er maar niet op aangezien er zoveel tegengestelde berichten kwamen ;)
    het is toch heerlijk als er op je kaartje staat 'wij rusten tussen 2 en 3' bijv.
    betekent niet dat je dan ook verplicht slaapt en dat die kleine dan slaapt (duh dat snap ik ook wel) maar het is toch wel fijn om ff rust met je kleintje te hebben hoor!
     
  8. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik ben het hier helemaal mee eens. Het kaartje is voor degenen aan wie je het kaartje stuurt. Ik vind het helemaal niet boeiend wat voor geboortekaartje ik vroeger had. Is leuk om een keer te zien, maar meer ook niet.

    En de rusttijden vind ik wel handig. Er werd gezegd dat je echt niet de hele dag visite hebt, maar in onze kring dus wel hoor. En dan ben je nog bezig om de borstvoeding enzo onder de knie te krijgen, is het toch wel fijn als je een rustperiode 's middags hebt. En een pasgeboren baby slaapt meestal gewoon de hele dag, op het drinken na. Dus daar hangt het niet echt vanaf.
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ JsztD,
    Een klein cadeautje hoeft niet meteen een prul te zijn!
    En die rust krijg je toch wel hoor, tenminste ik heb de vorige keer niks ondervonden dat ik en de kindjes geen/te weinig rust kregen!

    @ Miez,
    Die borstvoeding daar mocht van mij idereen bij zijn hoor, maakte mij niet uit. Ik heb nooit tegen iemand gezegd die belde dat ze niet mochten komen, iedereen was (en is) altijd welkom. Als ze het niet wilde zien dan moesten ze maar weggaan, en vaak ging ik gewoon even naar boven als er 1 honger had. Want ja wat ik net al schreef over het slapen, vind ik dat hetzelfde geld voor het voeden. STel je doet wel per uur afspraken maken dus bijv om 16.00 mag er bezoek komen, dus dan nodig je iemand uit, wat als die kleintjes dan om 16.15 honger hebben? Dan zit je toch nog met hetzelfde?

    @ Sinnamon,
    Ik vind dat dus wel, mijn geboorte kaartje heeft tot ik uit huis ging altijd aan de muur van mijn slaapkamer gehangen. Toen ik uit huis ging en met mn vriend ging samen wonen is het geboorte kaartje niet meer opgehangen maar staat het op de zolder/werkkamer op de vensterbank! En het kaartje van Malou en Ruben hangt ook bij bijde op de slaapkamertjes. Maar oke ik vind dus, zoals ik in mn eerste post hier schreef dat het leuk moet zijn, en niet met allemaal regels moet zijn waar iedereen zich aan moest houden! Ik vind dus dat die 10x dat jij in je leven dat je terug kijkt naar je geboortekaarje je een leuk kaartje terug moet kunnen zien. Tenminste dat wil ik voor mijn kinderen.

    Maar zoals al gezegd ieder zijn mening en ik ben mn eerste post ook duidelijk begonnen met ik vind...... en ik zou...... dus ja duidelijk mijn mening!
     
  10. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wij zetten op het kaartje de link naar lijstje.nl kunnen ze zelf kiezen wat ze willen geven en somige dingen afstrepen. Vond een envelopje ook niet zo leuk
     
  11. Niet meer actief

    Zeg ik dat dan?! NEE! Ik zeg alleen dat IK het PERSOONLIJK fijn vind om mijn eigen kleertjes en mijn eigen goed verantwoorde speeltjes etc. voor de kleine te kopen... VAAK komen mensen aan met cadeautjes (Dat ondervind ik nu al) waar ik gewoon echt niks mee kan!
    Ik zeg ook niet dat mensen cadeaus voor mij en/of voor de kleine moeten kopen, maar dan nog liever niks als iets wat toch in de vuilnisbak verdwijnt! Want DAT vind ik pas ondankbaar/nutteloos/zonde !
    En ik denk dat dat die rust per familie anders is hoor! Dat er bij jou misschien niet een stormdrukte van jewelste komt.. ik heb een gigantisch grote familie/ veel kennisen & vrienden en een nichtje van me is pas bevallen & heb gezien hoe het daar was.. nou om gek van te worden!
     
  12. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Wij willen ook liever zelf dingen kopen voor de kleine man!
    We hebben dan ook zelf een zeer vriendelijk en niet opdringering gedicht gemaakt (al zeg ik het zelf)


    Ik zou het leuk vinden als je me komt bekijken,
    Zodat je me kunt vertellen op wie ik ga lijken.
    Je moet wel even bellen van te voren,
    Wanneer je langs kunt komen krijg je dan te horen.

    Kleertjes, speelgoed en beren heb ik in overvloed,
    Als je me iets wilt geven dan is een cadeaubon of een bijdrage voor in mijn spaarpot altijd goed.


    Wij hebben er dus opgezet ALS je me iets wilt geven dan..... Vindt het niet opdringerig en mensen wordt een keuze gelaten..
     
  13. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bedankt voor de tip!
     
  14. Niet meer actief

    Dat onderstaande zinnetje heb ik inderdaad ook op mijn kaartje... vind het ook helemaal neit opdringerig of alsof je op mensen hun geld aan t azen bent..
     
  15. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    hihihiiii... heb je het eerlijk gepikt.. hahaa
     
  16. Niet meer actief

    hahaha yep, eerlijk gepikt van een meisje hier op t forum :D
     
  17. Niet meer actief

    maar ik dacht niet van jou? dat meisje had het zelf geschreven zei ze.. maar zal dan toch wel niet? hihi
     
  18. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Nou dan weet IK wel wie dat meisje is... :)
    Ik heb het gedichtje namelijk zelf gemaakt.. hahah :rolleyes: :)
     
  19. Niet meer actief

    mamak wel van jou :D heb het priveberichtje nog in mn inbox staan hahaha ;)
     
  20. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Ja, daarom lachte ik ook :)
     

Deel Deze Pagina