Cadeautip=envelopje op geboortekaartje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lara1978, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

  2. Jannie83

    Jannie83 Lid

    2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen
    Wij hebben na de geboorte van onze dochter een kraamfeest gehouden, om zo de rust te behouden in de kraamweek (en daarna). Op onze eigen site voor Esmée hebben we een kado-lijst bijgehouden. Hierop kon door anderen worden aangegeven dat zij van plan waren het kado te kopen.
    Inderdaad omdat de meesten het toch echt leuk vinden om voor je op pad te gaan. Op deze manier waren wij blij met alle dingen die we hebben gekregen, en de meeste mensen reageerden heel goed op de lijst, omdat ze nu zeker wisten dat hun kado was wat wij zochten, in onze smaak...
    Dus ik zou voor de tip van lijstje.nl gaan en deze op de kaart vermelden.
     
  3. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hmm.. aan de ene kant denk ik; ik maak zelf uit óf ik wat geef en wat ik geef.. ik negeer envelopjes altijd..

    Maar aan de andere kant.. wat moet je met 10 pakjes in maat 50?
    Maar daar heb ik ook iets op gevonden, ik geef altijd iets in maat 68, tot nu toe nog niemand die daar teveel van had 8)
     
  4. Niet meer actief

    ook in maat 68 kom ik al om ;) haha en sowieso qua smaak dan? Ik vind dat je iemand wel heel goed moet kennen, voordat ej weet wat iemand mooi vindt
     
  5. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Tja..dat is altijd wel lastig.. ik ga straks naar de stad een cadeautje kopen voor mn nichtje.. nu weet ik dat mijn oom en tante weg zijn van polotjes.. dus wat ga ik kopen? een babypolo :)

    voor anderen is wel wel lastig.. toch meer kijken naar wat voor soort mensen het zijn, niet te tuttig met kanten randjes ofzo
    Blijft toch een gok, en ook al gooien ze het weg als ik de deur uit ben.. jammer dan.. :)
     
  6. Niet meer actief

    ja oke is ook wel.. maar toch is het jammer dan toch? dan kan je beter 10 euro geven ofzo dat ze dat bijleggen of uitgeven voor een shirtje dat ze wel mooi vinden & niet weg hoeven gooien
     
  7. Judi

    Judi Actief lid

    27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Waarom niet. En .. ik vind het nog eerlijk ook.
    Hoe vaak krijgen mensen spullen van anderen, die ze dan vervolgens tevoorschijn halen als degene komt die het 'lelijke ding' gegeven heeft.
    Dat vind ik hypocriet.

    Nee hoor. Eerlijkheid en duidelijkheid werkt heel goed.
    Geen problemo.
     
  8. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0

    Als ik kadootjes krijg, vind ik het juist leuk dat ik steeds weer verrast wordt. Er zit maar heel af en toe iets bij wat ik echt lelijk vindt.
    Ik blijf het gewoon echt geen bal aan vinden om geld te geven. De meeste mensen in mijn omgeving hebben in principe geld genoeg, dus dat verdwijnt dan gewoon op de grote hoop. Dan geef ik nog liever een fles babyolie ofzo. Komt altijd wel op.
     
  9. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Ja, je merkt dat iedereen er anders over denkt... en dat is ook logisch...

    wij willen het cadeaugeld wat we krijgen gaan gebruiken om grote uitgaves van te doen.. Een kinderstoel bijvoorbeeld en dat soort dingen......
     
  10. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Wij hadden ook geen cadeautip of rusttijden op het kaartje. Ook niet de vraag om eerst te bellen.

    Onze ervaring is dat mensen tóch wel bellen (gebeurde ook, niemand heeft onverwachts op de stoep gestaan), als je vervolgens een afspraak maakt doe je dat gewoon buiten de rusttijden en tijdens die rusttijden neem je de telefoon gewoon niet op als 't niet uitkomt. Is hier precies gegaan zoals we verwacht hadden, dus een volgende keer zouden we het weer zo doen.

    Wij hebben heel veel cadeaus gekregen waar we zelf nooit aan gedacht hadden. Ook veel hele leuke kleertjes van winkels (in andere plaatsen) waar ik zelf nog nooit geweest was, dus hier is het goed bevallen om gewoon cadeaus te krijgen.
     
  11. Skye

    Skye Niet meer actief

    Ik zou op een geboortekaartje ook nooit een envelopje zetten. Ik vond het op het kaartje van het pasgeboren buurjongetje ook zo raar staan. Ik vind het dan gelijk zo'n verplichting. Als je een kadootje koopt dan maakt het me nooit uit hoe goedkoop het is. Maar ik ga toch ook echt geen 7,50 in een envelopje doen.

    Ik wil mijn familie en vrienden geen verplichting qua kado opleggen. Als we wat krijgen, dan zal ik daar gewoon blij mee zijn. Ik ben niet zo'n zeikerd.
     
  12. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    :)
     
  13. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    en ik schijnbaar, wat jou betreft, dus wel
     
  14. liss10

    liss10 Lid

    7 okt 2007
    94
    0
    0
    Ik val wel redelijk onder de catagorie "zeikerd". Heb een behoorlijk uitgesproken mening wat betreft kleertjes (het één te mutsig, het volgende teveel frutsels etc). Toch hebben wij niets op het kaartje gezet wat dat betreft omdat ik het ook wel heel erg leuk vind dat als mensen met een kado'tje aankomen, ze er dus echt hun best voor gedaan hebben. Dat vind ik persoonlijk ook wat waard. Ze zijn toch op pad geweest voor onze uk.
    zelf heb ik ook wel kaartjes gekregen met envelopjes etc. erop. Ik koop dan altijd een heel goedkoop slabbetje en plak/naai dat slabbetje vol met muntjes. Dan zien ze niet meteen hoeveel er gegeven wordt, en je kunt het zelf zo gek maken als je zelf wilt.
    Een gek idee vind ik het dus niet (ookal krijg ik af en toe wel uitslag van een envelopje), maar zelf zou ik het niet doen.
     

Deel Deze Pagina