Help!!! Zoals de titel al zegt wordt ons 'kleine oma'tje' zondag alweer 81. Maar mygosh wat is een cadeau verzinnen lastig... Tips iemand???
Misschien vinden veel mensen het geen leuk cadeau, maar ik heb wel eens het volgende gegeven: Een mooie mand, bomvol met boodschapjes waar ze echt iets aan heeft, en wat verwen dingetjes erin. Ik had bijvoorbeeld: Koffie, melk, suiker. 2 Mooie bekers, en cacaopoeder. Verschillende theesmaakjes. Chocolaatjes, lekkere koekjes, ontbijtkoek. Beschuit, boter, jam, stukje kaas. Margriet en Libelle om lekker te lezen. Lekkere douchespulletjes. En nog wat meer dingen weet zo gauw niet meer wat. De oudere mensen van tegenwoordig hebben het niet zo breed volgens mij, dus dit viel zeer in de smaak!
Misschien vindt ze het leuk als je haar ergens me naar toe neemt, gezellig en dagje uit. Naar de dierentuin met je zoontje erbij en dan ergens lekker eten bijvoorbeeld.
Roosje leuk bedacht! Maar hier niet zo van toepassing... Maar toch thanks voor het meedenken Een dagje meenemen is inderdaad wel een heel leuk idee! Dagje efteling, lekker rondwandelen!
O aan "oude" oma's ( we hebben ze allemaal nog) geven wij meestal iets lekkers ( bonbons) en bloemen. Vooral bloemen zijn volgens mij altijd goed. Kun je heerlijk nog een dikke week van genieten.
Dit wordt wel een uitdaging: Trommel iedereen op van de familie die haar dierbaar is en laat een mooie foto maken, die ga je dan inlijsten.
Krijg er net nog een leuk idee bij, je kunt ook een leuk fotoboek erbij maken, met foto´s ook uit het verleden erbij en iedereen in de familie een leuke anekdote op laten schrijven over betreffende foto.
Wij hebben een fotoboek gegeven. Iedereen uit de familie moest 1 blz inleveren. De foto's waren genomen op het werk, tijdens je hobby kortom waar je vaak verhalen over hoort maar nooit ziet. het resultaat was echt ontzettend leuk! We hebben ook een keer van 4 houten latjes een schilderijlijst gemaakt. Het frame versierd en samen met oma op de foto. Kort na deze actie was mijn oma dood maar iedereen had nog een laatste foto. dat is heel waardevol.
Een mooie puzzel met 1000 stukjes en zo'n oprolmat. Dat heb ik mijn opa en oma ook ooit gegeven. Ze waren er erg blij mee. Zo'n puzzel "breekt" de dag een beetje.
Wij hebben mijn oma toen ze 85 werd meegenomen naar Scheveningen, op een mooie zonnige dag. Wij (klein en achterkleinkinderen) hadden een rolstoel meegenomen, zodat ze niet hele einden hoefden te lopen. We hebben lekker op terasjes gezeten, broodjes gegeten, eind vd middag lekker uit eten geweest, bij een strandtent met mooi uitzicht op zee. Dat vond ze echt prachtig, ze had in 50 jaar tijd de zee niet meer gezien. Was zo'n leuke dag, en een prachtige herinnering
Er zijn vaak strandrolstoelen te leen/huur dan kan je met oma ook in het zand rijden. Leuk idee siriel
Ik had ooit in frnakrijk lekker zeepjes in de vorm van lieve oma meegenomen. Alleen mijn oma dacht het nougat was en zette het neer voor bij de koffie. Gelukkig was ik er nog bij