bedrogen... vals geld :(

Discussie in 'De lounge' gestart door limbootje26, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    Nou flink bedrogen vandaag...
    We zaten nogal krap bij kas en ik ben eens opruiming gaan houden en vanalles op mp gezet... zo ook een notebook... ik kreeg telefoon van iemand die hem voor de vraagprijs van 100 wel wou hebben.
    De laptop vanmorgen oplaten halen, hij betaalt netjes met een briefje van 100. Zag er netjes uit zelfs watermerk stond erop...

Vriendlief komt thuis van zn werk, bekijkt het briefje en zegt meteen die is nep... ik zeg nog jaja geloof er niets van...
    Naar mn moeder gereden vergeleken met een ander briefje van 100 en idd nep :( watermerk klopte maar je zag naast de echte wel verschil...

Waarom ben ik zo goed gelovig?? Waarom moeten mensen zo gemeen zijn tegen mensen die al krap bij kas zitten :(

Aangifte doen heeft geen zin. Hij belde geheim dus geen nummer en alleen een voornaam mocht dit al zn echte naam zijn...
    Pff ik baal hier zo van...

Moest het even kwijt

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jeetje wat erg zeg :x Wat ontzettend balen.

3. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    Ja echt he... ik baal idd ontzettend... 100 is voor ons veel geld...

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat kan ik me indenken, ook hier is 100 euro veel geld, vind het echt erg voor je en ik vind het erg dat er zulke mensen bestaan, je weet het ook wel natuurlijk, maar je verwacht het gewoon niet.

5. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik zou toch aangifte doen. misschien is bij de provider wel het nummer op te vragen?

6. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    100 euro is voor iedereen veel geld,
    Je kan proberen aan gifte te doen, ondanks hij geheim belde kan de politie vaak via onderzoek er toch achterkomen wie het was

7. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    Ja misschien morgen toch maar even doen...

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ff bij marktplaats melden hun kunnen dat ip nummer zoeken

9. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    Ik heb geen mail gehad via mp. Hij belde meteen. (Heb mn nummer erbij staan)

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Oooh wat is dat balen zeg!! Ik begin altijd te koken van binnen van dat soort mensen.
    100,- is ook veel geld. Extra zuur nog als je het even hard nodig hebt.

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Maar misschien weet die meneer dat niet eens misschien heeft hij het wel ergens gekregen of zo.

Ik zou het verschil niet weten hoor heb nog nooit een briefje van 100 gezien van de euro. Dus ik zou er gewoon mee boodschappen of zo zijn gaan doen.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hmmm, zou mij ook kunnen gebeuren. Is een goeie, want ik wil ook dingen aanbieden op MP, om op te halen. Kan dus beter vragen om af te rekenen in tientjes, of om over te maken...

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk het niet... Wie heeft er nou briefjes van 100 bij zich? Toch alleen als je het zelf gepind hebt? Ik denk dat hij het echt wel wist.

14. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    Jeetje vervelend!
    Ik zou zeer zeker aangifte doen!
    Politie neemt frauderen van geld erg serieus,
    Wellicht dat ze er een zaak van maken, en dan kunnen ze zo het nummer achterhalen, dus even het tijdstip en de datum goed noteren.

Zorg dat je het briefje zolang in een afgesloten zakje doet.

15. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Zoals velen het al aangeven; aangifte doen.

Het geld moet je wel inleveren bij de politie bij aangifte, kunnen ze onderzoeken of het echt is of vals. Je krijgt een bewijsje mee.

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat denk ik ook, zeker als hij al gelijk belde.

Smerig zeg, nu kun je dus ook al op deze manier opgelicht worden.
    :x

17. adi

adi Niet meer actief

zij kunnen wel zie wie jouw advertentie heeft bekeken.

ik zou aangifte doen, denk dat de politie deze serieus oppakt. Hij zal wel meer als 1 briefje vervalst hebben namelijk.

18. angel229

angel229 Niet meer actief

Wat laag! Echt vervelend voor jullie. Hoop dat ze de dader ooit pakken.... Wellicht heeft hij het vaker gedaan.

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik kan me vergissen maar heb wel een gehoord dat juist van de kleine coupures 5 en 10€ de meeste valse exemplaren van in de omloop zijn. Die zijn het makkelijkst in te leveren! Als je een vals briefje van 100 hebt is dat bij een winkel veel lastiger om te wisselen.

20. henkie24

henkie24 Niet meer actief

begrijp me goed, ik vind het heel heel vervelend voor je en van die man is het gewoon een kl...streek. maar waarom moet dat altijd er nou bij van voor ons is het veel geld en zo gemeen dat ie juist mensen treft die het al niet breed hebben. daar wordt ik echt weleens kwaad om. 100 euro is voor iedereen geld. en zoiets is voor iedereen gewoon shit. rijk of arm. sorry ditmoest ik echt even kwijt. niemand heeft zin om opgelicht te worden hoor

Deel Deze Pagina