cadeautip meisje 8 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Miss T, 1 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter is bijna jarig en nu vragen diverse vrienden en familieleden om een cadeautip. En serieus....ik heb echt even geen goed idee. Wie van jullie kan me helpen? Het mag zo rond de 10 euro zijn.

Ik kom niet verder dan een kattenkleurboek van Topmodel en een tekenboek van Jill. Ze heeft nog drie nieuwe kleurboeken van vorige verjaardag. Ze kleurt wel, maar niet zo veel en vaak gewoon op wit papier. Verder heeft ze gewoon echt al heel veel.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Is ze van het knutselen? Je kan anders hele leuke dingen vinden, ponsen, karton, van die dingen waar je papier door heen draait en dan krijg je ribbels of hartjes op het papier, glitters, stickers, strijkkralen met vormen.

Misschien leuke boeken, Lego, gezelschapsspellen?

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Knutselen vindt ze wel leuk, maar daar heeft ze al best veel van. Het komt hier niet eens op. Een boek zou inderdaad ook kunnen. Ze leest heel graag. Gezelschapsspellen zijn vaak erg duur. Lego heeft ze, maar daar speelt ze erg weinig mee.

Ze speelt graag buiten (skeeleren en katten aaien) of binnen (dansen, zingen of met Schleich). Ze is gek op paarden en kittens/katten. Ze is niet ondankbaar ofzo, maar ze heeft gewoon al best veel speelgoed en ze speelt het liefst met hetzelfde (Schleich dus).

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    een leuke cd,
    een cd speler voor op haar kamer,
    haaropmaak spulletjes,
    nagellak,
    sieradenkistje,
    dagboek [met thema paarden bijv],
    een leesboek..

5. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Verschillende familieleden samen een gezelschapsspel laten geven? Gebeurt hier ook met familie en vrienden. Kan je vaker een groter cadeau geven.

6. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    foamklei
    mooi boek
    dagboek met slotje
    set om grote bellen mee te maken buiten (met stokken en touw)
    smartgame
    bedel-armbandje van zilver en dan bedeltjes voor daaraan vragen die bij haar passen
    een proef-paardrij lesje
    leuke pyama met katten of paarden
    set om sieraden met paarden/poezen te maken van SES geloof ik

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Dochter hier vraagt ws een abonnement op de Donald Duck (kunnen mensen natuurlijk ook een bijdrage voor geven, heel abonnement is aan de prijs ;)). Verder wil ze een microfoon en een box om beter te leren zingen en nieuwe oorbellen. Lezen vindt ze ook leuk, maar ze heeft al heel veel boeken en ze heeft geen idee welke ze nog zou willen, dus denk dat we dan eerder boekenbonnen vragen.

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Thanks voor de ideeën. Dit heeft ze dus allemaal al, maar helaas gaat het niet op. Een nieuw leesboek zou wel heel leuk zijn.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Oh ja, en ze wil een of andere scheikunde-achtige doos. Die vraagt ze ws aan ons, want dan weet ze zeker dat ze hem krijgt. :D

10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ministeck! Bestaat dat nog? Dat vond ik altijd erg leuk 😊

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Onwijs goede ideeën, thanks! Ze zit al op paardrijles, anders zou een proefles onwijs leuk zijn. Die bedelarmband vind ik een leuk idee. Dan kan ze de volgende keer bedeltjes vragen. Pyjama's liggen er genoeg. Armbandjes maken e.d. vindt ze echt niet leuk. Smartgame is duur, toch? Anders zou dat wel een leuk idee zijn.

Aanvulling: foamklei....dat is een mooie!!!! Dat ik daar niet aan had gedacht!

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Smart games heb je duur en minder duur. Zeker de reisversies zijn vaak prima te betalen.

13. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ja, dat bestaat nog. Geen idee of ze dat leuk zal vinden.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Als ze foamklei vraagt/krijgt, dan kun je natuurlijk ook dingen vragen die daarmee bekleed kunnen worden.
    Eventueel Doh Vinci oid? Geen idee of het wat is, hoor hele wisselende verhalen.

En iets voor het paardrijden? Een borstel, box voor borstels, deken, ...?

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Van ons wil dochter iets van Schleich. Daar verheugt ze zich al maanden op.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    (y)

17. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Je hebt ok van die reis-edities van Smartgames, die zijn rond de 10 euro geloof ik. Zo'n boekje met een magneetvlak en puzzeldelen, allerlei opdrachten...heel leuk. Kijk maar eens op bv bol.com en dan zoeken op smartgames, dan vind je er een hele hoop, allerlei soorten.

Mijn dochter gaat ook een bedelarmbandje krijgen me haar communie, ze heeft nu zoveel speelgoed dat ik dat leuker en fijner vind. Daarnaast heeft ze daar ook wat aan, toepasselijke kralen/bedeltjes voor haar die ergens voor staan. Vind dat wel speciaal.

18. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    wat hier ook een hit is, mijn dochter tekent graag en heeft een Xoomy. Erg leuk!
    Daar zijn ook reisversies van, die zijn niet zo prijzig.

Pas heeft ze van haar zakgeld een scheikunde doos gekocht om zelf kristallen te kweken, vond ze ook erg leuk.

19. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Doh Vinci heeft van opa/oma gehad met kerst. Dat is wel leuk, maar ze kan nog wel even vooruit met haar set.

Ze heeft vorig jaar een poetskoffer gehad voor haar verjaardag. Een deken enzo zou ze geweldig vinden, maar ze heeft nog geen eigen (verzorg)pony. Daar heeft ze dus niks aan.

Bedankt voor het meedenken, NiekeKris. Het voelt als een enorme luxe dat ik niets weet. En mijn dochter weet het zelf ook niet zo goed. Ze vindt alles wel leuk. Ze geniet vooral van het feestje, de lekkere dingen op tafel en de visite die speciaal voor haar komt.

20. Deliana

Deliana Niet meer actief

- Top model potloden; kwaliteit is echt wel goed in vergelijking met de standaard potloden van de hema of zo. En er zijn leuke neon kleuren, goud en zilver, etc. of anders Top model glitterpennen.

- doh vinci deluxe styler (is alleen de "pen" met vulling, de sets vind ik niet zo...). Kan ze van alles mee op pimpen (genoeg bij de action te vinden, zoals spiegeltjes, schilderijtjes, fotolijstjes, houtjes doosjes of houten figuren...)

- Tut dingetjes zoals nagelakjes, (top model) plaktatoo's, haar mascara of kinderparfum

- Jill heeft ook pakketjes met 30 ansichtkaarten, die vindt mijn dochter ook helemaal het einde.

- Er zijn ook genoeg gezelschapspelletjes van rond de 10,- te vinden; halli galli (meerdere varianten), geestenjacht, regenwormen (en uitbreiding) en Uno doen het hier allemaal goed. Of misschien een IQ / Smart game?

- verder een dagboek, leesboekjes of setje happertjes (vouwspelletje) maken

Deel Deze Pagina