Dames even een vraagje wat betreft een cadeautip op een geboortekaartje. Vorige keer met mijn zoon aardig wat kleren gekregen wat in de kast is blijven liggen, omdat het niet mijn soort kleding was. Aangezien ik nu een ruime voorraad heb is kleding dus erg overbodig voor onze dochter. Vinden jullie het raar om als cadeau tip te vragen om geld. Dit geld willen we dan op een spaarrekening zetten voor haar. Maar ik twijfel of we dit kunnen maken. Alvast bedankt voor jullie tips
Eens, ik vind dat niks. En ja ik heb ook echt spuuglelijke pakjes gekregen maar jammer dan haha. Overigens geef ik zelf vaak een bon van z8 bijv..
Hier (in FR) is het de gewoonte om een cadeaulijst samen te stellen op internet of bij een winkel, maar wij zetten de link naar onze lijst niet op het kaartje.
Ik heb 'm op Facebook gezet met een berichtje van 'omdat veel van jullie erom vroegen... blablabla" en geef of stuur de link als mensen er om vragen... Persoonlijk vind ik het niet gek op zich om het op het geboortekaartje te zetten maar wil ook geen scheve gezichten... Vind het zelf leuker als ik iemand iets kan geven waar ze wat aan hebben of nog nodig hebben dan het zoveelste pakje in maat 56 terwijl iemand al een kast vol heeft.
In België staat er bijna standaard een rekeningnr in als cadeautip en zeker voor een eerste meestal ook een geboortelijst. Persoonlijk vind ik het heel handig als er een geboortelijst voor handen is. Ik zou het niet leuk vinden als mijn cadeautje in de kast eindigt...
Dit. Geboortelijst is hier volledig normaal, en ik vind het zelf ook geweldig om te krijgen. Weet ik meteen waar ik hen echt een plezier mee doe.
Ik vind zo'n geboortelijst ook volkomen normaal maar ook ik woon in het buitenland Op de uitnodigingen voor de bruiloft staan ook altijd cadeautips, waarom niet op de geboortekaartjes? persoonlijk zou ik het helemaal niet raar vinden.
Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet raar. Ik geef liever iets wat de kersverse ouders goed kunnen gebruiken dan iets wat bij de kringloop belandt. Gewoon doen, hoor!
Ik ben er zelf niet kapot van maar kan me voorstellen dat het handig is. Wel zou ik het nooit op het kaartje zelf zetten. Dat doet mijns inziens af aan een mooi geboortekaartje. Ik zou dan een apart briefje of kaartje meesturen met het geboortekaartje.
Grappig. Nav reacties hier over België was ik benieuwd hoe dat dan op het kaartje stond en ging even googlen. Zie idd dat het daar vaak voorkomt en dan staat er 'vrijblijvende cadeautip en pamperrekening' met een website en wachtwoord voor cadeaulijst en rekeningnummer. Vind dat wel echt een fantastische term 'pamperrekening' Snap heel goed waarom je het zou willen. Maar vanuit de Nederlandse context vind ik het toch een beetje apart overkomen. Je kunt bijvoorbeeld een lijst maken en die naast de telefoon leggen voor als mensen bellen? Of mailen als mensen er om vragen. Dan voorkom je iig voor een deel dat je spullen krijgt waar je niet op zit te wachten. Ook eens dat het beter kan op een apart kaartje. Gevoelsmatig zou ik het 'normaler' vinden als je bijv een kraamborrel geeft en daar een apart kaartje voor bij doet met erop 'cadeautip rabo123474748 voor ....... '
Ik zou het raar vinden om een geboortekaartje met cadeautip te ontvangen. Misschien omdat het een beetje 'vragen om' is. Je moet maar afwachten dat je een cadeautje krijgt. Het is geen vereiste (naar mijn idee). Wel grappig dat het zo verschilt met andere (omliggende) landen!
Oh ik snap je volkomen ts! Had ook graag gehad dat het in NL een geaccepteerd iets was... Maar ik denk idd ook dat mensen dat niet echt kunnen waarderen/ begrijpen. Helaas!
Ja wat mij betreft mag dit in Nederland ook geaccepteerd zijn! Zie zoveel handige / leuke dingen voor baby (en alles zelf kopen is ook zo wat) maar zelfs als ik het alleen al aan mijn ouders vraag komen ze alsnog met iets anders aan Misschien kun je op kaartje zetten 'als je een cadeautje wilt geven, vraag dan even wat X nog nodig heeft!' oid Ik maak wel een Pinterest-bord trouwens met leuke babydingetjes en gelukkig zijn er wel familieleden / vrienden bij die daar dan bij me toevallig even kijken
Ja ik zou het zelf ook heel handig vinden om van te voren te weten wat de wensen zijn. Maar we gaan het er niet op zetten, zodat we geen schreve gezichten krijgen. Ik kan wel een lijstje maken maar heeft weinig zin, omdat bij mij zoon ook nooit is gevraagd wat ik zou willen. Bedankt voor het meedenken
Wij hadden er een apart papiertje in gedaan met een stukje tekst; papa en mama hebben al zoveel voor mij mogen kopen, maar er zijn nog genoeg dingen waar ik veel mee kan spelen. Als je geen idee hebt waar je mij blij mee maakt heeft mijn mama een link: blablabla link. Viel hier erg goed. Niks gekregen waarvan ik dacht blugh. Alleen maar dingen die we oprecht nodig of leuk vinden.
Het zal ook wel aan de omgeving liggen want ik kom zulke lijstjes hier vaak genoeg tegen. Ik geef nooit geld, ook niet met verjaardagen. Een lijstje vind ik handig voor als iemand om een kadotips vraagt, oke... maar niet als het zo'n verplichting is. Als ik iets geef, ga ik op zoek naar een kadootje voor iemand. 'Je mag iets kopen maar alleen dit, dit of dit' houd ik niet van.