Je kunt alles maken. Jullie betalen het kaartje dus mag je ook bepalen wat er op staat Persoonlijk vind ik een cadeautip op een kaartje niet fijn. Ook een beetje alsof je er van uitgaat dat de ontvanger wat gaat geven. Wij kregen laatst een aankondiging met een los kaartje erbij, stond iets op dat bezoek heel leuk was en dat je niets hoefde mee te brengen behalve oprechte belangstelling. Maar als je daarnaast nog iets anders wilde meebrengen...en toen werd er naar een lijstje verwezen. Dat vond ik zelf een mooie oplossing
Nee ik had een website, dus de link stond op dat papiertje. En dan konden mensen op die link kijken, kiezen wat ze wilden kopen en die dan af vinken. Dan zag een ander hem niet meer. Echt mega handig.
Wij gaan inderdaad ook een briefje erbij steken! Ik woon wel in Nederland maar werk grotendeels in België en daar is inderdaad de pamperrekening heel normaal voor geboortes! Wij kregen laatst ook kaartje van collega en die had er twee kleine briefjes bijgedaan met twee webshops waar ze een Geboortelijst had gemaakt met daarop de inlogcode. Toen wij gingen trouwen kregen we ook alleen lege felicitatiekaartjes van collega's omdat die er vanuit gingen dat ons rekeningnummer op het trouwkaartje stond en ze dan achteraf geld konden overmaken. Heb toen nog vaak mijn rekeningnummer door moeten geven
Ik zou het zelf nooit doen, maar kan me dan bij een geboortelijst nog íets voorstellen, rekeningnummer vind ik erg brutaal en zakelijk overkomen.
Wij doen het ook niet. Ik vind het ook een beetje brutaal overkomen.... Toen ons dochtertje geboren was vroeg iedereen of we nog wensen hadden. Heb toen veel bonnen van Hema en Prenatal gevraagd. Kon dus zelf bepalen welke kleertjes ik kocht.
Belgische hier... En toch hebben we lang getwijfeld. We hebben heel veel op voorhand gekregen van familie en vrienden die hun babyspullen kwijt wilden. We hebben dan zelf de resterende dingen gekocht. Eigenlijk hebben we dus niets meer nodig (op korte termijn). Sowieso vind ik niet dat mensen uit 'sociale verplichting' iets moeten geven. Maar na gesprekken met enkele vriendinnen, begon ik toch te twijfelen. Ze willen heel graag een kado'tje geven en overtuigden me dat er toch altijd mensen zijn die dan maar iets kopen, waar je misschien helemaal niets mee bent of wat je zelf vreselijk vindt. Dat vind ik dan weer erger, want is verspilling van hun geld, is eigenlijk maar sociaal wenselijk consumeren en daar heeft niemand iets aan. Uiteindelijk toch beslist om het rekeningnummer op het kaartje te zetten. Dit dan toch liever dat dat ze hun geld uitgeven aan iets dat we niet nodig hebben. Al ben ik me er helemaal van bewust dat dit een soort verwachting zou kunnen creëren alsof we op geld voor onze zoon zitten te wachten. We hebben wel mondeling al lang aangegeven aan familie en vrienden hoe de vork in de steel zit (we hebben al veel gekregen, hebben niets nodig, zijn ook gewoon blij met een bezoekje, ...), maar er zullen zeker mensen zijn die zich niet kunnen inhouden. En dat is natuurlijk ook wel heel lief van hen. Ik durf zelf ook wel als ik kaartjes krijg met rekeningnummers, die te negeren. Alleen als ik echt op babybezoek ga, zorg ik dat ik iets meeneem... Dus ik hoop dat mensen zich nu ook niet aangesproken voelen, al helemaal niet als ze niet op babybezoek komen...
Wij hadden een vergelijkbare kwestie met de jongste. Alle materiële spullen hadden we al. Pamperrekening vind ik verschrikkelijk. Maar ik wou ook niet mensen hun geld laten verspillen aan het zoveelste knuffeltje of rompertje. Dus hebben we op het kaartje gezet dat als ze echt iets willen geven, ze geld konden storten op een specifiek rekeningnummer van ons, en dat wij dat geld dan integraal naar een goed doel overschrijven. In ons geval naar Plan België.
Je zou eventueel een link naar een online cadeautjelijstje op het kaartje zelf of een extra kaartje kunnen zetten? Heb ik al eens gezien bij een vriendin en dat vond ik helemaal niet gek. Juist fijn om iets te kunnen geven waar ze blij van word of nodig heeft ipv het zoveelste overbodige ding
Ik vind het echt 'not done'. Maar misschien verschilt dat ook wel enorm per persoon en of regio. Heb het zelf ook nog nooit gezien
Ja een envelop op het geboortekaartje staat echt heel erg slecht! Alsof jullie zelf geen geld hebben of niet zitten te wachten op de cadeaus van anderen (die vaak met liefde zijn uitgezocht). Veel mensen zullen bij een 2e vragen wat je wilt hebben en ook geven ze vaak cadeaukaarten. Bedenk je verder dat mensen die verder van je afstaan niet met grote of dure cadeaus komen. Maar gewoon een aardigheidje (knuffel of romper). Ik ben nog nooit bedolven onder de kleding. Vaak krijg je heel veel verschillende cadeaus. Als daar dingen bijzitten die mij niet aanspreken bedankt ik vriendelijk en kijk gewoon wat ik ermee doe (bijvoorbeeld een ander blij maken). Vooraf eisen gaan stellen staat erg inhalig.
Dit. Ik snap ook niet waarom dit nog zo vaak gebeurd. Mijn inziens heel brutaal! Ik zou het net zo leuk vinden als mensen niets meenemen. Alleen maar gedoe!
Persoonlijk zou ik het niet doen, vind het niet zo netjes. Heb het zelf nog nooit gezien op een geboortekaartje, maar misschien ligt dat aan de regio waar ik woon. Mijn ervaring bij een tweede is dat mensen vaak wel vragen wat je wilt hebben. Vaak zei ik dan een bon oid, altijd handig.
Ik vind het ook lastig om iets te bedenken om te geven. Mijn vriendin is gisteren bevallen, en ik weet dat zij al wel heel veel kleren heeft gekocht, gekregen en zelf gemaakt. Omdat ik het zo lastig vind om een cadeautje te bedenken om te geven, zit ik nu ook te denken of ik al dingen ga bedenken die ik nodig ben, en hoe ik dat dan het beste kan brengen. Ik ben sowieso van plan om niet al te veel kleertjes te kopen.