Opa en Oma willen straks een pop cadeau geven voor haar 3e verjaardag. Sommige hoofden vind ik eng sommigen hebben een heel raar geluid (als ik een marsmannetje wil koop ik die en geen pop ) Raden jullie een pop met een kaal hoofd of met haren aan? Ik weet al een beetje wat ik wil: - pop moet in bad kunnen - geluidjes hoeft niet persé als de pop maar geen 'papa' zegt - niet de grootste maat - een lief hoofd - slaapoogjes mag Ik heb al een zonnekindpop voor haar gemaakt. Daar zat c.a. 140 uur werk in. Ze kijkt daar (nog) niet naar om. Het rollenspel begint zich wel behoorlijk te ontwikkelen. Is het anders een idee om haar zelf te laten kiezen? Een poppenhoofd moet haar maar net aanspreken!
Hier ook de babyborn en die is favoriet. Persoonlijk denk ik dat je er te zwaar aan tilt. Je kind zal heus er heus geen poppentrauma aan over houden omdat het poppenhoofd niet aan mama's eisen voldoet. Een kind van deze leeftijd zal het worst wezen wat een pop voor hoofd heeft (zolang het niet eng is). Hier liggen ze in alle soorten en maten en ze speelt met ze allemaal, met de babyborn als favoriet
Mijn dochter heeft ook een babyborn en een kleinere met een zacht lijfje, die ook vanalles zegt. Ik vind de babyborn ook wat groot, maar ach ze passen samen in de poppenwagen en zij is dr blij mee Vooral tijdens de zindelijkheidsperiode (en nu nog wel eens) vond ze die erg leuk. Plassen op potje, in luier, en in het gaatje past ook een thermometer Ze heeft een prinses-barbiepop met haar en een my little pony met haar. Laatst was ze daar wel een beetje mee bezig (kammen), maar verder doet ze er weinig mee. Dus zou voor deze leeftijd denk ik nog niet met haar doen.
Die van mij ook maar niet met haar poppen hihi en is het ook niet een beetje wat we de kindjes zelf aanwennen
ideaal mijn dochter is de hele dag in de weer met haar doktersspullen en heeft dat gaatje dus ook ontdekt haha Ze heeft een barbie en dat vindt ze ook leuk. Staartjes maken, speldjes erin doen
Ik vind het hoofd van babyborn niet zo leuk. En idd erg groot en zwaar. Ik vind deze heel leuk, lief en mooi. En klein! Götz pop - Baby jongen of meisje :: Götz Baby's 33cm :: Götz poppen :: Poppen :: Poppen-winkel: poppen, poppenwagens en poppenhuizen
Haha, en ze moet dan ook alijd 'zalluf' aan de thermometer Staartjes maken lukt mijn dochter echt nog niet! Frummeldefrummel en dan een elastiekje erop drukken Maar speldjes en dergelijke vindt ze idd wel helemaal geweldig. Bij zichzelf op bij mij... Ze hangt zich dan helemaal onder, aan elk piekje een speldje. In die zin is t misschien wel erg leuk ja, als ze daar rond deze leeftijd toch al mee bezig zijn. Kan van mezelf nog herinneren dat ik heel veel geoefend heb met (in)vlechten bij mijn poppen etc, maar toen was ik echt al een stuk ouder.
Wat goed dat je dat zelf hebt gemaakt. Mijn oma maakte prachtige poppen ... helaas heeft de lappenpop die ze voor mij maakte de tand des tijds niet doorstaan (had enorm lang haar van wol).
Ik heb alleen een foto van de pop in wording. Hier is het gezicht nog niet af, de ogen zijn groter, roze wangetjes en lachend mondje. Maar nogmaals ze kijkt er niet naar om! Wat is jullie ervaring met plaspoppen, werkt dat goed? Wordt het een natte bende?
Te gek! Mijn zusje had vroeger een babyborn die kon plassen, eten en poepen. Ik vond het 3x leuk, zij 5x en toen was het toch vooral nep ... Werd een enorme natte zooi, dat was dan weer wel leuk
Jup daar waren ze hier ook achter! hop thermometer er in hahahaha.. en ook hier een babyborn. kleinste sjouwt er nog heel wat mee af
Erg leuk! Maar tjee, wat een werk joh!! Hier mag de babyborn alleen water van mij. Tja, natuurlijk wordt t een natte bende als je dr dr gang laat gaan Maar beetje hulp met potje en luiers (vaak te koop bij kruidvat) is t wel te doen. Buiten helemaal natuurlijk. Af en toe vindt ze dat flesje weer en dan wil ze melk en krijgt ze er water in.
leuk!! die pop. wat niet is kan nog komen. hier dan de babyborn met pot. en heb er van die kleine luiertjes mt 1 van pampers apart gehouden en omgedaan hahahaha!
wij hebben inderdaad ook die met het potje en heel eerlijk... dat papje wat er bij zat ligt nog steeds in de la omdat ik bang ben dat de pop van binnen niet zo schoon wordt als de mensen van zapf zeggen maar het potje is wel de absolute voltreffer. gelukkig kunnen alle andere poppen er ook op want haa favoriete pop is net een slagje kleiner. zacht lijf maar harde armen/benen/hoofd zegmaar. die weegt ongeveer de helft van de babyborn dus dat is wel handig op zich hier wordt ook veel gespeeld met mijn haar.. maar het poppenhaar wordt redelijk met rust gelaten eigenlijk. bij barbies niet maar bij de normale poppen wel. wat dat betreft heeft ze allerlei soorten en maten en allemaal vind ze het wel leuk.. wat ik wel typsich vind is dat de poppen nooit kleren aan hoeven. er staan 2 dozen vol ppppenkleren in de schuur die van mij zijn geweest... maar de poppen die ze heeft blijven altijd bloot ondanks dat ze echt allemaal kleren hebben hoor
Jitte speelt ook veel met haar babyborn, maar ik heb in de speelgoedwinkel wel even moeten zoeken naar een pop die *niks* doet. Dus geen geluid maakt enz. Nu heeft ze een babyborn die dus wel kan drinken en plassen, alleen weet Jitte dat niet. Ik heb namelijk helemaal geen zin in dat geklieder met water, dat doen ze maar onder de douche of buiten... Zij denkt gewoon dat de babyborn anatomisch correct is... "Pop heeft ook een spleetje, mama! En een poepgaatje.. "
mja.. onze babyborn mag gewoon lekker mee in het badje of de douche en daar mag ze net zo veel plassen als ze wil maar niet op het laminaat