Hallo Dames, Een vraag naar tips. Mijn dochter is inmiddels zindelijk met plassen, alle plasjes gaan in de Wc hier heeft ze ook totaal geen moeite mee. Ze vind het echter eng om op de wc te poepen en volgens mij snapt ze het ook nog niet helemaal. Poepen in de luier vind ze ook niet meer leuk, waardoor we soms 4 luiers met een beetje poep hebben omdat ze dan elke keer schoon wil. Als ik haar zonder luier doe dan poept ze in haar broek. Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik leg er geen druk op, ze heeft nu gewoon een luier broekje aan.
Zorg in ieder geval voor een goede houding op de wc. Voeten ondersteund en knieën hoger dan de billen. En dan boekje lezen of filmpje kijken om te ontspannen.
Hier hetzelfde 'probleem'. Een goede zithouding zie ik niet echt als oplossing. Hij is nu denk ik zeker 2 maanden plas zindelijk, maar heeft nog maar 2x op de pot gepoept, 1x op de wc. En vaak is het dan echt een minuscuul drolletje van 'eigenlijk wil ik niet'. Wij leggen er geen druk op, ik merk meestal wel als hij moet, hij wilt zich dan afzonderen, meestal vraag ik dan eerst of hij opde wc wilt proberen.. Maar zo niet dan zeg ik dat hij een luier om mag en het daar in mag doen. Ik wil niet dat hij het dagen op gaat houden met als gevolg een zere buik en nóg moeilijkere stoelgang. 'S nachts heeft hij nog een luier om en vaak doet hij het dan ook s ochtends Als hij wakker is en z'n luier nog om heeft. Ik hoop dat het vanzelf gaat komen.... we hebben nog zo'n 10 maanden voor hij naar school moet haha
Bedankt voor de tip, we hebben inderdaad een krukje en ik laat haar inderdaad ook wel is een tijdje op de tablet op de wc, maar helaas werkt dit nog niet.
Had ze een vast moment waarop ze het in de luier deed? Kies ook dat moment om het te proberen. En let ook goed op de signalen, zie je dat ze moet, dan zonder druk laten proberen.
Hier jongetje die (gelukkig) nu zindelijk aan het worden is. Mag na de zomer naar basisschool. Plassen doet hij overdags keurig op wc, poepen vind hij ook spannend. Na een paar dagen in een luier te mogen poepen, zat hij ineens op een potje te poepen “stiekem”. Haha Vaak is het spannend, en willen ze het een soort stiekem en zelf doen. Misschien is voor jullie een potje ook een tussenoplossing?
Hier ook dochter gehad die niet durfde te poepen op wc Is iemand geweest via cb Hield het gewoon op resultaat verstopping harde poep pijn visuele cirkel Wij moesten terug naar de basis gewoon luier om weer vertrouwd kunnen poepen Als dat goed ging luier weer uit en kreeg alleen een luierbroekje om in de gang bij wc Gebeurde er niks ging luier uit en kon ze weer binnen spelen Stap 3 met luier op pot in de ruimte bij wc potje past niet in onze wc Toen bevallen van broertje en was alleen met 2 kids jongste moest versschoont worden net op moment dat peuter ook moest poepen gezegt kan niet helpen zelf doen of wachten en in eens poept ze op de wc heb haar gelijk de hemel in geprezen en daarna was klaar Sloeg stap 4 gewoon over met luier op wc
Mijn zoontje was net 4 jaar toen ie poepzindelijk werd.. ook van alles geprobeerd, maar hij vond het maar niks op de wc of eng.. hij was ook vrij laat met plaszindelijk te zijn, enkele weken of maanden voordat ie 4 werd.. ik heb toen overdag geen luier meer aan gedaan, alleen s 'nachts.. toen ging ie dus in bed in zn luier poepen, zo eerst maar gelaten.. op een dag poepte hij per ongeluk tijdens het plassen op de wc en schrok zich een ongeluk, maar wist toen ook dat het niet meer eng was! Daarna nooit meer een luier gehad en direct 's nachts ook zindelijk!
Mijn zoon van 3 is nu een paar weken plaszindelijk, maar poepen doet hij vrolijk in zn onderbroek. Ik probeer er niet te veel druk op te leggen, we zijn nu net begonnen met stickers en een cadeautje in het vooruitzicht en daar is hij heel enthousiast over, dus hopelijk leert hij het zo. Ik zag bij mijn nichtjes dat het vanzelf kwam tegen de tijd dat ze 4 waren, is ik maak me nog niet al te druk.
En op het potje, vindt ze het daar ook eng? Mijn dochter vond dat reuzeinteressant en daarna "mocht" ze op de grotemensenwc, (zo noemt ze het nu nog steeds ). Zo hebben we het vanaf begin heel enthousiast gebracht ("wauw zou jij op de grotemensenwc kunnen?").
Hier vindt ze t juist prachtig, gaan al heel veel poepies op t potje. De eerste keer vond ze t wel spannend heeft wat gedrentel gekost. Dus wij riepen maar jeeeeeeeetje wat een grote poepie zeg! Waaaaaauw! Dat is fijn dat die weg is, lekker snel schoon geen jakkie bah over je hele billen meer en kan je nóg harder rennen! (renbuien dus dat werd gelijk geprobeerd en ja ze kon nu nóg sneller!). Nu is ze vol trots op dr poepie en als ik een uur later naar beneden kom (remote werk) moet ze nog even vol trots vertellen dat ze poepie heeft gedaan...Dochter hier vond poepen maar verschrikkelijk altijd, t komt altijd zo onhandig uit tijdens t spelen. Zodra ze ging afzonderen, billen richting achteren wisten we al hoe laat t was. Vandaag voor t eerst dat ze t lef had om op de wc te plassen. Heb t altijd losgelaten, potje vond ik al prima. Wij hebben al 2 jaar zo'n family seat beneden. Daar zit een tweede wc bril in waarmee je een verkleiner hebt. WC kwam wel als ze er aan toe was. Nou vandaag liep ze richting de wc omdat ze moest plassen, eigenlijk niet met intentie daar te plassen dus gevraagd of ze t op de grote wc wilde proberen. Nou vooruit dan maar! Heel veel nep plasjes alsnog, prima rustig aan. Ze heeft nog wel mij nodig want ze vind t wel erg spannend ondanks t krukje erbij. Dus ik blijf net zo lang bij dr tot ze het zonder me durft. Uiteindelijk toch een heuse plas! Nou die was een meter groter van trots.
Hier nog steeds niet gelukt. Pas nog een drolletje tijdens het plassen in de wc, helemaal trots.. maar volgende dag gewoon weer 's ochtends in bed in z'n luier. Zucht
Nou vandaag warempel 3x uit zichzelf op het potje gepoept. Ik ben super benieuwd of het hem morgen op de kinderopvang ook gaat lukken. We laten hem sinds gister (weer) de hele dag in zn blote billen rondlopen en blijkbaar werkt dat?
Hier een algehele terugval, al ruim een maand zindelijk en vandaag luierklant...zonde. Ach, we weten dat ze t kan en ik heb dr vanmorgen verteld dat ze morgen KDV gaat. Nou dat vindt ze maar niks dus dat zal allicht meespelen. Ze wil niet naar de juf en de kindjes, ze wil bij papa en mama blijven. Ze heeft t altijd naar dr zin gehad en stond in notime met dr jas en tas bij de deur ons op te jagen...mja, verandering. Heb dr nog maar niet verteld dat dr knuffel niet mee mag ook niet voor in dr bakje... Poepen duurde hier ook een tijdje voordat ze t doorhad, wij benadrukte vooral dat t zoooo veel meer speeltijd opleverde omdat niet heel dr billen onder zaten. Dat zag ze wel zitten, die vond dat poepen maar een noodzakelijk verstorend kwaad, ook met luier kwam t altijd erg ongelegen. En ookal duurt t soms langer, vooral t wachten op met al t geklets, wij zeggen dat dit veeeeel sneller is...en qua schoonmaken klopt t dus ik berust me op technicality
Hier na de 3e poging zindelijk e worden lijkt het eindelijk goed te gaan. Eerst alleen plassen. Ging super. Luier af. Piepte hij wel in zijn onderbroek dus wel een hoop weg kunnen gooien, maar goed. Vorige week zat hij in een schelp met water buiten. Zonder luier. Dus ik zeg: als je moet plassen of poepen, op het potje he! Zoon: ja doe ik. Oké. Ik naar Binnen, baby eten geven.hoor ik zoon ineens roepen dat hij uit bad wil.. ehh. Oké. Je zit er 5 minuten in.. Ga ik kijken, heeft hij in t water gepoept. Wahaha. Dat vond hij zo vreselijk vies. Sinds dien poept hij al 5 dagen op rij op het potje of de wc. Hij wil het liefst op de wc. En dan de deur dicht. Alleen poepen. Niet echt tips. Maar wel een leuk verhaal. Al met al, ij een half jaar, 3 zindelijkheidspogingen. En lijkt nu eindelijk door te zetten
N plast sinds zijn verjaardag op de wc of het potje. Poepen voelde die niet dus dat gebeurde in zijn onderbroek. Nu is die sinds 3 weken overdag helemaal zindelijk. Ineens poepte die op de wc en had ie de knop om gezet.