Wat voor tuin hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door DenDQT, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DenDQT

DenDQT Actief lid

29 jul 2013
    129
    0
    0
    Hi Dames,

Ik heb net een huisje gekocht, maar de tuin is nog helemaal kaal.
    Nu ben ik in februari uitgerekend en kan nu dus niet zelf gaan klussen ! Erg jammer :D

Nu ben ik op zoek naar ideeen (foto's) voor een kindvriendelijke, onderhoudszuinige tuin. Ik heb geen groene vingers maar vind plantjes toch wel leuk.
    En eigenlijk ook of jullie misschien ideeen hebben of bedrijven kennen welke niet erg duur zijn om dit eventueel te kunnen laten uitvoeren.

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Eenn rommeltuin! Is nog maar net een paar weken aangelegd. Kan momenteel geen foto toevoegen!
    We hebben 3 aparte stukken in de tuin. Terras helemaal achter in de tuin.
    In het midden een grote stuk gras met een border ernaast waar leuke lage planten groeien.
    En een stuk tegen het huis waar we eigenlijk nog niets mee doen. Komt volgend jaar zomer een zwembad.

3. Mimime

Mimime Niet meer actief

Een rotzooi! Hier ook net verhuisd, alles in buis is klaar en ook de voortuin, maar de achtertuin :(
    Om te janken!

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ongemaaid gras, onkruid met een paar echte plantjes ertussen, zomers aardbeien, en er staat hier en daar een bak met potgrond met radijsjes/bloemkool/komkommer/broccoli etc. van afgelopen zomer. Ook staat er achterin bij de schuur nog rommel. En de containers. En de compost-ton, whahahaha.

De tuin is helaas groter dan de rest van het huis :D

5. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Romantische binnentuin :)
    We hebben de speeltoestellen dus ook een beetje weg gewerkt in bosjes, achter muurtjes, enz.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Een hele simpele, kindvriendelijke en onderhoudsarme tuin.

Een terras aan het huis met grote vierkante antracietkleurige tegels, een overkapping erover, (aluminium, dus weinig onderhoud), een heel stuk gras 40m2 ongeveer, een pad naar de schuur en aan de andere kant van het pad een stukje zand met fruitbomen, -struiken en - planten (peer, appel, frambozen, aardbeien, bramen) en nog wat planten waar bloemen aan komen. Ik hou enorm van bloemen en planten die mooi bloeien in het voorjaar. Tegen de schuttingen klamplanten waar bloemen aan komen.

We hebben een afwisseling tussen wintergroene planten en planten die het blad verliezen en ook de bloeitijd is niet allemaal tegelijk. Zo heb je altijd wat groen en wat in bloei staan.

Verder nog wat potten met lossen planten.

Alles deze zomer aangelegd dus het is nog geen volwassen tuin en alles moet nog mooi vol groeien.
    Volgend jaar komt er nog een speeltoestel.

Ik plaats geen foto's ivm privacy.

Deel Deze Pagina