Tot wanneer "peuterbuikje" ..?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vlinderCN, 2 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is lang en slank ..maar heeft nog steeds zo'n peuterbuikje haha en dat met 5,5..
    Wanneer trekt dat normaal weg ;)?

2. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Bij mij is ie nooit weggegaan. Was als kind heel erg slank en lang, mét bol buikje. Zat altijd tegen ondergewicht aan dus vet was het niet (inmiddels wel helaas haha, momenteel in combi met een baby :roflmao:)

vlinderCN vindt dit leuk.
  3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Een klasgenootje van me van vroeger had dat ook de hele basisschool. Nu is ze overigens mooi slank.

Als ik Google zie ik dat het heel normaal is tussen 3 en 6 en dat het vaak ook aan de houding ligt. Nu merk ik bij mijn dochters dat hun houding idd heel verschillend is van elkaar. Waar die van 4 soms nog wel met bolle buik staat, doet die van 8 dat niet meer.

4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Ja het maakt mij natuurlijk ook niet uit ofzo, het is meer dat ik denk moet ik daar iets mee qua fysio oid. Ik heb zelf altijd met een erg holle rug gestaan en veel rugklachten, ik zie dat niet persé direct bij haar maar heb daar eerlijk gezegd geen verstand van.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Fysio kan geen kwaad om eens mee te laten kijken als je zelf rug issues hebt. Ik heb lichte scoliose en een tordering plus een scheefstand (beenlengte verschil) kan aardig wat blessure leed uit ontstaan bij bepaalde sporten.

Maar op zichzelf gaan de buikspieren/buikplaat de komende jaren verstevigen en dan heb je die darmen netjes op hun plaats en minder bol buikje. Dochter van 5,5 begint langzaam een mooi lijntje te krijgen, zowaar begin ik een taille te zien en die was redelijk fors in de buik (ook onrustige darmen).

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Ja hier scheelt het ook met de dag lijkt het, misschien toch ook iets met de darmen... Ze heeft ook echt heel vaak dunnere ontlasting (sorry for the detail)

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hebben wij toch ook? Denk maar aan de kerst periode, te veel gegeten of te veel van bepaald voedsel en je hebt een plofbuikje die je anders niet hebt. Sommigen hebben dat heel erg met kool.

Sv heeft een darmziekte, die lijkt super dik maar zijn echt zn darmen. Dat is dan weer t andere uiterste.

Dochter heeft lactose issues dus als die te veel lactose binnenkrijgt is ze niet alleen mega aan t winden maar heeft ook een fikse buik, wat ook niet echt lekker voelt maar ze reguleert t verder zelf dus oncomfortabel is allicht een betere bewoording.

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Nee precies. Je kan er altijd door een fysio naar laten kijken, kost niks. Wellicht dat je er dan optijd bij bent zodat problemen haar bespaard blijven. Zelf ben ik hypermobiel dus ben wat dat betreft wel oplettend bij mijn eigen kinderen.

Deel Deze Pagina