Ineens weer huilen kdv

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meis28, 20 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje is nu twee en gaat sinds zijn 1e naar de creche. In september is hij overgestapt naar een nieuwe creche en dat ging al vrijwel meteen prima, wel altijd even huilen bij het weggaan maar dat deed hij bij de andere creche eigenlijk ook altijd en na 1 minuut was alles goed. Nu gaat het al weken super, hij huilt niet meer en zwaait gedag, gewoon prima! Maar nu sinds een aantal dagen, ineens, huilt hij weer als ik hem wegbreng. Ik voel me dan zo rot.. ik weet niet waarom hij dit doet, of er iets gebeurd is..? en hoop ook zo dat het gauw weer ophoudt.. hij gaat momenteel vrijwel iedere ochtend van ma-vr van 09:15-12:30. We hebben wel twee weken kerstvakantie gehad maar de eerste dagen bij terugkomst ging t gewoon prima. Hebben jullie dit ook wel eens zo meegemaakt en ging dit vanzelf weer over?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Je kan altijd even een kleine terugslag hebben en zeker na een vakantie. Deze vakantie zat natuurlijk vol spanning van sinterklaas naar kerst naar oud en nieuw.

Onze uk had in eens na een paar weken peuterspeelzaal ook moeire en moest hard en lang huilen. Na 2 weken was dat over. Nu is de vakantie voorbij en heeft hij 1 dag moeite gehad.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja, dl wilde opeens niet meer en moest ook huilen. Haar gezicht stond op zwaar onweer toen ik haar ophaalde.
    Ze vertelde weinig thuis, behalve dat ze niet mee mocht doen met iets, oid (ze zit op Montessori peutergroep en daar moeten de kinderen zelf alle initiatief tonen-dat had dl niet direct door geloof ik). Heb een gesprek met de leidster gehad en die heeft haar wat extra aandacht gegeven en toen was het meteen over. Het kan dus iets heel simpels zijn, ik zou het zeker bespreken daar.

4. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Gewoon een fase denk ik. Mijn zoon gaat al vanaf baby naar het kdv en ik heb alles al meegemaakt. Van brullend aan mij vast klampen tot direct het lokaal inrennen en dat er al spelend nog net een doei vanaf kan. En alles er tussen in. Ik zou gewoon doen wat je alijd doet, gaat vast weer over..

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Mijn beide jongens hebben vaker gehuild bij het halen dan bij het brengen. Dan wilden ze nog niet mee naar huis!
    Maar ook hebben ze beide wel periodes gehad dat ze afscheid nemen moeilijk vonden.

Dit is waarschijnlijk zo'n fase. Vraag de leidsters hoe snel het doorgaans overgaat. Bel eventueel na een half uurtje hoe het gaat als je je echt rot voelt (bij ons vinden ze dat prima). En kijk hoe hij is als je hem haalt. Als hij dan wel vrolijk is en fijn aan het spelen, dan gaat het verder blijkbaar prima.

Deel Deze Pagina