Mijn jongste wordt volgende week 2 en momenteel telt ze foutloos tot 15 en soms iets hoger. Mijn andere 2 waren veel ouder toen ze dat deden en weet heel eerlijk gezegd niet meer of we daar toen ook speciale dingen mee deden. Maar mijn jongste vind tellen zo leuk dat ik op zoek ben naar spelletjes en boekjes over tellen. Oh en voor ik commentaar krijg, ze vind tellen gewoon heel leuk, ik vind haar niet superslim of hoogbegaafd en ik heb haar niet leren tellen omdat ik wil dat ze ergens goed in is. Ze heeft het zelf geleerd al luisterend naar broer en zus. Het gaat mij puur om het aanrijken van de dingen die ze leuk vind
Ok dank je! Ik ga eens zoeken. Ik heb nu wel boekjes waarbij je samen nummers opnoemt maar dat werkt nu niet echt meer. Lekker haar laten tellen waar nog veel uitdaging in zit zodat ze dat lang leuk zal vinden. Bijv zoeken en tellen tegelijk of tellen met een heel verhaaltje er omheen. Zulke dingen zeg maar.
https://www.bol.com/nl/p/het-telboek-van-jan-en-noortje/1001004004804266/?suggestionType=typedsearch Vast ook ergens goedkoper te krijgen. Er zijn ook allerlei telspelletjes natuurlijk. Puzzels met cijfer en aantal bij elkaar zoeken ed.
https://www.bol.com/nl/p/scarry-mijn-leuke-telboek/1001004011285468/ Ook leuk. En er is ook een boek van Kikker. Telraam is ook leuk. Over een tijdje ook voor sommetjes ed.
Leuke opties!! Dank jullie! Ik ben er zoo niet in thuis Mijn dochter puzzelde veel en mijn zoontje praatte niet meer dan nodig dus echt richting cijfers heb ik nooit meer aangeboden dan de standaard dingetjes. Hier is niet veel te krijgen in het dorp en met online ben ik bang dat de boekjes dan toch te simpel zijn (10 bladzijdes met 1 tm 10 bijv) omdat ik ze niet in kan zien
Het telboek van Marianne Busser en Ron Schröder is zeker niet te simpel. Zijn verhaaltjes en bij ieder verhaaltje een afbeelding met daarin verschillende dingen verstopt (bv. 1 zwembadje, 2 ballen, 3 drinkbekers, enz. t/m 10). Het zoeken van de dingen vonden mijn dochters heel lang leuk, ook toen het tellen al lang simpel was.
Bij Pinterest zijn ook leuke ideeën. Of idd de bieb. Rompompom oid is ook leuk maar dat is meer random, niet zozeer op tellen gefocust.
Je hoeft niet eens per se een boek ofzo te kopen. Ik doe het spelenderwijs. Hoeveel boontjes liggen er op je bird? Hoeveel schaapjes staan daar? Of i de supermarkt zeggen: pak jij even 5 appels? Enz enz.
Het cijferwinkeltje is erg leuk, gaat over een winkel en kun je getallen vinden en op de blz kun je plaatjes zien wat je moet zoeken. Verder kun je proberen om simpele bordspelletjes te doen, bijvoorbeeld peppa pig modderpoelenspel. Weet nietof die verkrijgbaar is, ik heb die in de uitverkoop gekocht voor 1.75 bij de trekpleister. Kan ook andere spelletjes doen met een dobbelsteen en een simpel bord.