Leuke boekjes/spelletjes voor tellende peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door yaro, 12 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Mijn jongste wordt volgende week 2 en momenteel telt ze foutloos tot 15 en soms iets hoger. Mijn andere 2 waren veel ouder toen ze dat deden en weet heel eerlijk gezegd niet meer of we daar toen ook speciale dingen mee deden.

Maar mijn jongste vind tellen zo leuk dat ik op zoek ben naar spelletjes en boekjes over tellen.

Oh en voor ik commentaar krijg, ze vind tellen gewoon heel leuk, ik vind haar niet superslim of hoogbegaafd en ik heb haar niet leren tellen omdat ik wil dat ze ergens goed in is. Ze heeft het zelf geleerd al luisterend naar broer en zus. Het gaat mij puur om het aanrijken van de dingen die ze leuk vind :)

2. Boekje

Boekje Lid

15 mrt 2016
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Boer boris heeft volgens mij twee boeken (iig 1) die over tellen gaan.

3. yaro

yaro Niet meer actief

Ok dank je! Ik ga eens zoeken.

Ik heb nu wel boekjes waarbij je samen nummers opnoemt maar dat werkt nu niet echt meer. Lekker haar laten tellen waar nog veel uitdaging in zit zodat ze dat lang leuk zal vinden. Bijv zoeken en tellen tegelijk of tellen met een heel verhaaltje er omheen. Zulke dingen zeg maar.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
  6. yaro

yaro Niet meer actief

Leuke opties!! Dank jullie!

Ik ben er zoo niet in thuis Mijn dochter puzzelde veel en mijn zoontje praatte niet meer dan nodig dus echt richting cijfers heb ik nooit meer aangeboden dan de standaard dingetjes.

Hier is niet veel te krijgen in het dorp en met online ben ik bang dat de boekjes dan toch te simpel zijn (10 bladzijdes met 1 tm 10 bijv) omdat ik ze niet in kan zien

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Misschien heeft de bieb ook wel leuke boekjes!

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Het telboek van Marianne Busser en Ron Schröder is zeker niet te simpel. Zijn verhaaltjes en bij ieder verhaaltje een afbeelding met daarin verschillende dingen verstopt (bv. 1 zwembadje, 2 ballen, 3 drinkbekers, enz. t/m 10). Het zoeken van de dingen vonden mijn dochters heel lang leuk, ook toen het tellen al lang simpel was.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Bij bol.com stuur je btw ook gratis retour. ;) En anders eens een dagje stadten. ;)

10. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Bij Pinterest zijn ook leuke ideeën. Of idd de bieb. Rompompom oid is ook leuk maar dat is meer random, niet zozeer op tellen gefocust.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je hoeft niet eens per se een boek ofzo te kopen. Ik doe het spelenderwijs. Hoeveel boontjes liggen er op je bird? Hoeveel schaapjes staan daar? Of i de supermarkt zeggen: pak jij even 5 appels? Enz enz.

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Tafel laten dekken of voor iedereen 1 koekje pakken etc. is ook leuk.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Het cijferwinkeltje is erg leuk, gaat over een winkel en kun je getallen vinden en op de blz kun je plaatjes zien wat je moet zoeken.

Verder kun je proberen om simpele bordspelletjes te doen, bijvoorbeeld peppa pig modderpoelenspel. Weet nietof die verkrijgbaar is, ik heb die in de uitverkoop gekocht voor 1.75 bij de trekpleister.

Kan ook andere spelletjes doen met een dobbelsteen en een simpel bord.

14. yaro

yaro Niet meer actief

Bedankt voor alle tips! Daar kan ik zeker wat mee!

Deel Deze Pagina