6 jaar en plots niet meer luisteren en lastig doen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door wondertjes1992, 4 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    hoi ,

Mijn oudste is 6 jaar en luistert plots helemaal niet meer, straffen helpt niet dan doet ie gewoon door. Nu is het zomervakantie en nog erger. Hij heeft massa's speelgoed maar speelt er niet mee hij wil enkel tv zien ,en als dat niet mag dan steekt hij vannales uit.
    Ik zit ook met mijn jongste waar hij venijnig naar durft doen , is dit een fase ?

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik denk vermoeidheid. Moet even weer een balans vinden tussen uitrusten/bijkomen en routines. Verveling kan een gevolg zijn van opeens veel vrije tijd

MaMa vindt dit leuk.
  3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik zie dat je jongste nog maar drie maanden is, en ook nog eens te vroeg geboren (dus zorgen om hem waarschijnlijk?).
    Het zou dan best nog wel een verlate jaloezie kunnen zijn, samen met vermoeidheid aan het eind van het schooljaar.

4. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Zou misschien een combinatie van vermoeidheid en verandering in de thuissituatie kunnen zijn. Ineens een klein broertje erbij en de aandacht moeten delen is niet niks op die leeftijd lijkt mij.

5. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hier merkte ik de afgelopen tijd bij onze oudste dochter dat ze ineens veel meer verantwoordelijkheid wil hebben en aankan. Dat was echt even schakelen, minder controleren en meer zelf laten doen. Misschien kun je daar ook nog eens naar kijken?

Deel Deze Pagina