Uiteraard alleen voor de kindjes die nog niet zindelijk zijn Ik doe Lucas altijd een onderbroekje over zijn luier aan en 's nachts een romper. Nu was ons neefje gisteren hier en die heeft alleen zijn spijkerbroek over zijn luier, het was me al vaker opgevallen dat hij eigenlijk nooit een onderbroek aan heeft. Ben ik nou een beetje raar? Doen jullie het wel of niet? Of wisselend?
De jongste van mij is nu sinds 10 dagen overdag uit de luiers, maar daarvoor droeg hij ook altijd een onderbroek over zijn luier, met mijn dochtertje deed ik het net zo. 's Nachts heeft hij nog wel een luier, maar ook dan heeft hij een onderbroek daaroverheen, scheelt ook met doorlekken.
Hier ook een boxershort aan hoor over zijn luier! Vind dat het gewoon zo hoort. Maakt het af of zo. Vind het zo raar lijken zonder. En daar komt bij dat de hemd veel beter bij de onderbroek in blijft zitten als bij de broek. Dan heb je heel snel een blote rug!
gewoon altijd onderbroek..anders lekt hij sneller door en het zit beter voor haarzelf ook als zo een prop tussen de benen (want de luier zelf gaat snel hangen!)
Als het koud is krijgt ze een romper aan. Als het warm genoeg is alleen een luier (met pyjama of spijkerbroek). Van doorlekken heb ik nooit last.
ik deed altijd een romper totdat ze zindelijk zijn, een onderbroek vind ik voor als ze zindelijk zijn (was hier de beloning). In de zomer dat dochter 1,5 was had ze wel een luieronderbroek aan onder een jurkje want ik vond het uitzicht op de drukknopen van de romper ook geen gezicht. Zie hier inderdaad ook weleens kinderen met luier in broek (zonder onderbroek dus) en ik ben er niet blij mee geeft veel vaker lekkage nml! En ken ook een kind dat rompers droeg toen het zindelijk was, lijkt me ook niet zo lekker zitten!
Afgezien daarvan, lijkt het me ook totaal niet praktisch om constant die knoopjes open en dicht te moeten maken bij elk toiletbezoek.
Mijn zoontje draagt nog een pamper, en heeft altijd een leuk setje aan: hemd en boxershort. Een onderbroek houdt de luier op zijn plaats en je kunt er het hemd instoppen. Ik heb er nooit over getwijfeld eigenlijk.
Nee, ik twijfelde er eigenlijk ook niet over, totdat ik dat gister ineens zag... toen dacht ik huh? Leek idd zo incompleet zonder boxershort of romper...
Hier ook altijd een romper. We hebben ondergoed setjes gekregen als kado, maar eigenlijk nog nooit aangetrokken. Naar mijn idee 'hoort' dat idd bij zindelijk zijn.
Zoonlief draagt hier al maanden setjes van hemd en onderbroek/boxershort. Op een gegeven moment waren er geen grotere maat rompers meer en toen zijn we automatisch overgegaan naar de hempjes en onderbroeken.Zo leert hij ook dat als hij moet plassen of poepen er ook een onderbroek naar beneden moet en een hempje omhoog.
Hier altijd een rompertje.. pas toen ze zindelijk werd kwamen heir de onderbroekjes in huis probleem was ook een beetje dat ze echt heel klein was.. en onderbroekjes kleiner dan mt92 waren echt moeilijk te vinden.
Tot zinderlijkheid romper. En daarna ondergoed. Zou zelf me kind niet zonder iets laten lopen die luier gaat volgens mij anders toch afzakken en daarbij vind ik alleen een spijkerbroek niet netjes vind het netter met wat er onder. Dus vind jou niet raar dat je het raar vind.
Ik doe zelf bijna altijd een romper. Al was het maar omdat dochterlief meteen aan haar luier staat te pulken en te trekken zodra die romper open gaat, en ik wil niet dat ze 'm uit doet. De enige keren dat ik ze zonder romper over de luier had, was als ze een ongelukje hadden gehad en ik geen schone romper meer in de tas had zitten. Onderbroeken ben ik m'n zoon gaan aantrekken vanaf het moment dat we echt met zindelijkheid gingen oefenen. Eerst over een luierbroek, later over z'n blote billen (en dan heb je ineens weer een maat kleiner nodig, valt idd niet mee om broekjes te vinden die klein genoeg zijn voor die peuterbillen, en dan was die van mij niet heel erg klein en ook niet heel erg jong toen hij zindelijk werd...). Hij draagt nu nog steeds onderbroeken maat 86/92, en hij is al 3,5.
Mja hier koopt oma nu maat 104... (omdat ze dat van spijkerbroek heeft.. ) maar die zijn eigenlijk nog wel te groot.
mijn dochter draagt eigenlijk al vanaf dat ze maat 86 heeft geen romper meer vond dat gepruts met die knoopjes zo vervelend, wel draagd ze altijd eenonderbroekje over haar luier want dan blijft die beter zitten zonder lekken en ook haar hemdje blijft dan beter zitten. Vind het ook raar als ik kindjes zie zonder onderbroekje.
Hier gebruiken we alleen 's nachts nog luiers en daar gaat een romper overheen. eigenlijk alleen omdat ze dan haar luier zelf niet uit kon doen, maar dat kan ze inmiddels wel. Nu is de romper handig omdat ze dan niet met blote rug komt te liggen als ze onder de dekens uit gaat.