Onze auto gaat nu weer naar de garage :x Voor de derde keer dit jaar. Nu stopt ineens de stuurbekrachtiging tijdens het rijden We wachten even de offerte af, maar ik vrees er voor. Inruilen of helemaal niets, dat is een beetje de vraag nu. Wie heeft er ook geen auto en 2 of 3 kids? Ik woon in een dorp en kan ouders, sport en boodschappen af met de fiets. Wat te doen?
Wij gaan niet echt op vakantie , wel eens naar het bungalowpark of het binnenland ( woon aan de belgische kust ) maar dzt is hier prima met de tram of trein te doen . auto huren kan altijd toch ? Voor vakanties
Ik zou serieus gek worden. Maar hier hebben ze zwemles voetbal marjorette en dan de gangbare dingen. Ik ben soms veel aan het rijden. Ja zou het kunnen proberen maar het Is wel pittig denk. Tis toch een stukje mobiliteit wat je inleverd
Hier wel ene auto en 3 kids, maar ikzelf heb geen rijbewijs. Ik doe dus alles lopend/fietsend of met man met de auto of mijn man haalt bijv. de boodschappen allee of wij samen. Ik zou liever niet helemaal gene auto hebben, maar ik kan me voorstellen dat als de kosten uit de hand lopen, wij de auto misschien ook weg zouden doen.
Dat moet niet moeilijk wezen, met een fietskar kom je een heel eind Ook kunnen oudere kinderen prima zelf fietsen Ik moet er met vier kinderen zelf trouwens niet aan denken, zwemmen zit hier best een eindje verderop, een km of 10 fietsen is het wel, ook doen wij vaak in Duitsland de boodschappen en dan is 8 km, om dat elke keer heen en terug te doen met 4 kinderen zou ik zelf niet zien zitten. Mijn man heeft voor zijn werk ook een auto nodig. Je zou het kunnen proberen, iedereen heeft andere prioriteiten en redenen waarom een auto belangrijk is om wel of niet te hebbben, ik denk dat je zelf zult moeten ondervinden of het wat voor jullie is of niet om het zonder auto te doen.
Wij waren met zn vieren thuis en hadden een groot deel vd tijd geen auto. Dwz toen we er wel een hadden had mn pa die altijd mee. Je kan eventueel zo'n fietskarretje kopen. Dat is idiaal. Zitten ze ook lekker beschut met wen regenbbuitje.
Voor kleine dingen als boodschappen, op bezoek, zwemles als het regent etc is het natuurlijk vooral handig. Dat doen wij ook zonder auto in principe. Maar voor noodgevallen vind ik het echt noodzakelijk; meteen in de auto stappen om naar de HAP te kunnen bijvoorbeeld. En dan nog de dingen die wat verder van huis zijn; dagje zee, bos, maar ook bv noodzakelijke dingen als ritje naar de bouwmarkt, etc etc.
fietskar achter je fiets en een voor- en achterzitje.. dan ben je er al 4 kwijt of een bakfiets.. 3 kinderen moet goed te doen zijn op de fiets lijkt me zo..
Ik heb nu nog maar 1 kind, nog even en dan 2 maar ik moet er niet aan denken dat ik geen auto meer zou hebben. alle weekboodschappen op de fiets doen in weer en wind. Brr. En even langs gaan bij familie of vriendinnen zou ik dan ook niet meer doen, mij te ver fietsen. (zou een halfuur moeten fietsen denk ik). Laat staan met 3 kindjes ik zou mijn auto laten maken of kijken naar een andere auto. Maar zou echt niet zonder kunnen.
Het is echt een gewenning een auto. Nu hebben wij nog 1 auto die manlief nodig heeft voor het werk, dus ik heb van maandag t/m vrijdag alleen de fiets. Onze kinderen zijn 6,5 en 1 jaar. Onze oudste fiets zelf en de middelste fiets nog niet goed zelf en zit achterop en de jongste voor. Dit gaat prima. Dadelijk komt er een fietskarretje erbij voor de jongste telg en fiets ik met 4 Kids. Het is ff wennen geen auto te hebben, maar dat went snel hoor .
Ik heb nu een gewone moederfiets (mijn tank ) en een elektrische fiets (mijn racefiets volgens mijn zoontje) Een bakfiets is ook al in mijn gedachten gekomen. Auto huren voor 2 weken vakantie kost 500, dat is een beetje prijzig
Leuk om te lezen dat de een echt niet zonder kan, de ander het luxe vind. Over de ha post zit ik ook al te denken, wat als..... Mijn man heeft een lease-auto zonder bijtelling. Dus daar zouden we 500 km mee mogen rijden zelf, maar dat is echt krap voor vakantie. Hij is soms pas om 10 uur thuis, dus we hebben er denk niet zo veel aan om deze prive te gaan gebruiken. Verder staat dat ding tot z'n nok toe vol met werkspullen AH brengt voor 5 je grote boodschappen thuis, dat zou ik ook makkelijk kunnen doen eens per 2 weken. De rest kan ik dan makkelijk fietsend. Haha, zit van alles te verzinnen, straks kost de reparatie misschien 200. En was het stress voor niets Maar ik vind het wel serieus iets om over na te denken.
Punt is, als manlief met de auto naar werk is en een van mijn kinderen moet naar de HAP heb ik ook geen auto, of ik nu een rijbewijs heb of niet. Ik ben wel van plan deze alsnog te halen maar heb heel erg faalangst. Tot u toe heb ik 1 keer gehad dat mijn dochter heel hard viel en bijna haar jukbeen brak, dat mijn man thuis was, ik hoogzwanger van de 3e. Ik ben toen met mijn moeder gegaan.