Hallo iedereen, Ik heb vrijdag dik positief getest, maar mijn NOD was volgens mij zaterdag. Dus een dag later. Ik ben erg blij met de zwangerschap, maar lees veel verhalen over dat je een paar dagen later toch ongesteld kunt worden?! Dat maakt me erg onzeker. Ik ga zowieso morgen langs de huisarts, even vertellen dat ik zwanger ben etc.... Stuurt de ha mij door naar een verloskundige? En doet hij eerst nog een test ofzo? Hoe gaat zoiets? En is de kans groot dat het nog misgaat deze dagen ???
Gefeliciteerd!! Als alles goed gaat wordt je niet ongesteld over een paar dagen hoor. In dit stadium gaat het helaas nog wel vrij vaak fout (1 op 5), maar dat is gewoon afwachten. Als je eenmaal een hartje hebt zien kloppen met een echo dan is de kans kleiner dan 1% dat het nog fout gaat. De huisarts zal waarschijnlijk niks doen, en je meteen doorsturen naar een verloskundige. Voor zover ik weet doen zij geen extra zwangerschapstest of zo.
Gefeliciteerd! De huisarts kan je overslaan hoor, je kan gewoon een verloskundige bellen De kans dat het mis gaat is 1 op 10 als je onder de 35 bent. Ik blijf er ook bang voor dat het mis gaat.. Ik geloof het pas als ik een kloppend hartje heb gezien. (nog 4 lange weken wachten...)
1 op 5? Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag? Ik lees overal 1 op 10 namelijk, pas als je boven de 35 bent wordt het risico op een miskraam pas groter volgens mij..
Ik wacht af... Moet de ha er niet van weten dan? Was van plan morgen ochtend te gaan. En krijg je dan over 4 weken ook je eerste echo?? Nog even knijpen dus
Je kunt je HA even bellen, de assistente maakt er dan denk ik wel een aantekening van voor in je dossier. Ze kan je dan ook het telefoonnummer geven van de verloskundigenpraktijk waar ze mee samenwerken En de kans dat het misgaat, tja, ik testte 3 dagen voor NOD positief en zie banner denk niet dat de kans groter is omdat je voor NOD al positief hebt getest hoor.
ik heb mn HA ook niks verteld hoor. Pas toen ik er een keer voor iets anders kwam, vertelde ik het, vanwege medicijnen uitschrijven (omdat ie dus iets moest uitschrijven wat zeker veilig was voor de kleine). Maar hij/zij doet in principe niks met je zwangerschap, dus gewoon lekker zelf een verloskundigepraktijk uit gaan zoeken waar je een goed gevoel bij hebt.
Ik heb ook voor de NOD positief getest, 5 dagen voor mijn NOD! En bang dat ik was want ja INTERNET zegt dat je 50% kans hebt dat het dan nog mis gaat, jeej wat was ik bang 5 dagen echt in de stress gezeten! Maar meis internet zegt zoveel, en ik weet dat het moeilijk is maar niet teveel opzoeken op internet want dat maakt je alleen maar on nodig bang. Maar mijn zoontje schopt tot nu toe nog lekker rond en al mijn echo's zagen er prima uit. Probeer je niet te druk te maken meis. Zolang je geen bloedverlies hebt probeer je dan niet druk te maken want dat is niet goed voor je baby. Hier ben ik naar de huisarts geweest en die stuurde me door naar de verloskundige,wij kunnen niet zomaar een afspraak maken hier gaat het via de huisarts. Hoe dat voor jou is weet ik niet.. Een extra test hoefde ik ook niet te doen, ze stellen je gewoon vragen over je gezondheid, of je partners gezondheid en ziektes in de familie. Probeer lekker van je zwangerschap te genieten en GEFELICITEERD HOOR! XXX
Het eerste wat ik heb gedaan bij alle 3 de zwangerschappen is mijn HA gebelt. Onze HA is ook verloskundige, woon op een klein dorp de 1e zwangerschap heb ik gedeeltenlijk bij de verloskundige gelopen, en toen naar de gyne gegaan. en de 2e zwangerschap alleen de 1e echo bij de verloskundige geweest. Daarna ook bij de gyne gebleven. Maar omdat ik nu 3maanden na mijn spoed keizersnede al positief testte toch de huisarts ook deze keer maar even verwittigd, want ik dacht hoe kan dat nou een positieve zwangerschapstest dus gelijk gebelt of er niet iets achter was gebleven in mijn baarmoeder na de spoedKS, dus moest even langskomen, en heeft hij een test gedaan, week erop nog een test...en dat was allemaal goed, dus toen mocht ik gewoon zelf bellen naar de gyne voor een afspraak. Het schijnt ook achteraf dat ik bijna een week voor mijn menstruatie al een positieve test had, na enkele echo´s en daar dus de berekeningen op. Maar ik weet niet of jouw HA ook zelf verloskundige is, of dat er een aparte praktijk is, je kunt natuurlijk altijd bellen en vragen hoe het precies zit! Geniet er in ieder geval van, de angst dat het fout gaat in het begin is er altijd, maar als je eenmaal de echo hebt gezien met het kloppend hartje wordt de kans heel klein dat het nog fout gaat1 Ik wens je een hele mooie zwangerschap toe!