Het is toch ook helemaal niet lekker om zo'n grote hap te nemen. Genieten van een dun plakje, maakt het ook veel lekkerder!
helemaal gelijk! Het gaat om het gebaar, dan moet je het wel heel gek doen wil dat niet gewaardeerd worden. En dat ligt dan in mijn ogen meer aan de ontvanger dan aan de gever. Het enige wat ik zelf nooit mee zou nemen is vers gebak. Dat voelt voor mij alsof ik bang ben niks lekkers bij de koffie te krijgen Maar als een ander dat voor mij zou nemen zou ik dat niet gek vinden en wel waarderen. Gek hè?
Om vervolgens met dubbel gebak te zitten Ik vind het niet fijn als mensen dat meenemen zonder vooraankondiging, alsof ik ze niks lekkers kan/wil geven. Of dan hebben ze wat mee terwijl ik zelf al wat heb en wat bied ik dan aan...
Haha wij nemen wel eens iets mee wat we zelf bakken naar schoonouders omdat we anders met honger zitten dus als iemand dat doet weet je hoelaat het is
Ik zou ook een plantje oid meenemen, m.a.w. iets neutraals wat niet smaakgebonden is. Het is al een lief gebaar dat je iets meeneemt, ik denk niet dat het zo gauw verkeerd kan uitpakken. Mijn schoonmoeder neemt op alle verjaardagen e.d. zelf vers gebak mee, wat ik idd zoals hierboven benoemd, altijd een beetje zo vind overkomen alsof ik niets fatsoenlijks aanbied. Terwijl het zeker lief bedoeld is en ook een beetje cultuurgebonden is, denk ik. Maar het wordt dan snel teveel en wat je zelf had voorbereid valt dan weer in het niet, ofzo.
Behalve bij mensen die katten hebben die dit eten. Bloemen eten ze hier op en lelies zijn bijvoorbeeld giftig en heeel erg veel planten zijn ook giftig dus ook hier zijn planten geen go-to cadeautje