Hoi dames, Sinds de geboorte van mijn dochter is ze een goeie melk drinker. Ze is ook helemaal gek op melk. Als ik haar vroeg of ze melk wilde dan rende ze al achter mij aan om het flesje te pakken. Echter is ze vorige week 2 dagen ziek geweest en wil ze sinds dien absoluut geen melk meer. Ik heb van alles geprobeerd. Zelfs gewoon in een glas, maar ze weigert. Herkent iemand dit? Ik vind het erg jammer dat ze geen melk mee wil. Ze was er echt gek op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze weer melk drinkt?
Mijn dochtertje heeft het niet gehad met melk maar met water, dus niet 100% hetzelfde.. Maar, wij hebben tijdelijk even geen water meer gegeven en na 2 weken weer geprobeerd en toen had ze er ineens geen problemen meer mee.. Dus denk dat het gewoon een van die fijne fases is
Ik weet niet hoe oud je dochter is? Hier een zoontje van 15mnd, 3wkn. Wil sinds een paar dagen ook ineens maar hooguit 1 of 2 slokken melk na de maaltijd. Hier komt wel z'n 1e kies door, dus wellicht heeft het daarmee te maken?
Kan inderdaad een fase zijn. Zoon was vorig jaar helemaal dol op tomaatjes. En dat was ineens over. Sindsdien ook echt geen tomaat meer aangeraakt. Nou zijn tomaatjes natuurlijk minder opvallend dan melk, maar als ze echt niet wil, zou ik het lekker even laten voor wat het is. Wat extra yoghurt en andere zuivelproducten geven als je bang bent dat ze niet voldoende zuivel binnenkrijgt. En wie weet over een poosje weer!
Mijn dochter is anderhalf. Oh gelukkig dus mijn dochter is niet de enige. Dan wacht ik het even af. Misschien wil ze het over een weekje wel weer! Bedankt voor jullie reacties!
Ik gok een fase. Dochter is ook 1.5 en is normaal ook gek op koemelk. Drinkt ze graag vanaf 11mnd. Nu laat ze het regelmatig voor de helft staan. Nou dan niet komt vanzelf wel weer.
Mijn dochter (middelste) had deze fase ook en dat heeft bij haar echt lang geduurd voordat ze weer melk dronk. Ze heeft nooit wat gebroken en is een dame dat nergens bang voor is. Dus botten waren ook met minder zuivel sterk. Ik heb het toen gelaten en wel aangeboden. Dochter kreeg echt niks anders te drinken. Kreeg toen wel als ontbijt pap en bekertje thee. En 's middags gewoon aangeboden en dronk ze niet? Dan niet. Ze ging vanzelf drinken.