Gewoon benieuwd wat ik kan verwachten van hem. Hij is 2,5 jr oud. Hoever of hoe lang kan ik verwachten dat hij in een normaal tempo mee stapt?
Ik denk al waggelend 1000 meter. 2 als je er een daguitstap van maakt. Hier kan zoontje nu 7km wandelen als we gaan geocachen. Is wel een hele daguitstap want om de zoveel meter moet je caches gaan zoeken.
Denk dat het heel erg afhangt van je kindje. Onze peuter loopt gerust de hele dag in de dierentuin bijv.
Hangt af van je kind en de 'training'. Een kind dat niets gewend is, loopt vanzelfsprekend minder ver dan een kind dat veel wandelt. Mijn oudste dochter was 2 jaar en 9 maanden toen haar zusje geboren werd, zij liep met gemak 1-2 km. De jongste is minder gewend en heeft ook gewoon minder energie, bij haar hebben we het op een gegeven moment echt op 'moeten' bouwen.
Tja, met die korte beentjes is een normaal tempo bijna geen doen voor ze. Mijn jongste rent bij continu, zodat hij zijn broer kan bijhouden. Maar hier gaat een dagje dierentuin, pretpark, etc. zonder buggy en dan loopt hij aardig mee. Af en toe een stukje op de nek en soms uiteraard de andere kant op lopen, maar over het algemeen gaat dat prima.
Ik denk niet dat hier een n=1 formule voor is. Afhankelijk van je kind en omstandigheden. Ik doe vrijwel alles te voet en heb vroeg lopende, eigenzinnige en zelfstandige kinderen dus peuter kan denk ik wel een uurtje of anderhalf meelopen . Maar ja dat betekent ook stoppen bij elke grasspriet, bloem, auto etc dus haast hebben is funest
Hier niet zover, maar dat komt omdat ik tijdens de zwangerschap van dochter niet meer veel kon lopen door bekkenpijn. Dus niet kunnen oefenen. Nu moeten we het rustig opbouwen, zowel hij als ik moeten dus nu wennen. Hij is echter geen fan van wandelen nu. Hoop dat het nog komt.
Is heel erg kind afhankelijk. Onze dochter wilde al heel snel niet meer in de kinderwagen zitten. Dus die moest wel gaan lopen. Toen ze bijna 2 was liep ze al heel avifauna rond.
Ook plaats/bestemming afhankelijk. Naar de ijscoboer of speeltuin kunnen ze vaak veel verder dan naar iets "stoms"
Wij hebben laatst in het bos 4.5e km gelopen. Maar ze loopt ook rustig een hele dag in de dierentuin rond.
Oké, dat klinkt wel alsof hij normaal is. haha. Hij loopt ongeveer 3 kwartier en dan wordtie moe, na een uurtje is t klaar. Maar zijn we bij opa en oma op de boerderij is hij niet te stoppen en rent hij 3 uur rond om vervolgens compleet in elkaar te storten. En soms heeft ie geen zin en is t na 10 minuten wandelen al mutsen. Hij is ook lui, als hij onder buggy kan zitten of op t meerijdplankje kan staan zet hij geen stap meer.. monster. Maar we lopen elke dag , dus trainen t genoeg. Hier ook door zware zwangerschap het laten versloffen maar laatste weken schiet t weer omhoog, bij hem, naar ook bij mij
Dat is hier ook zo. Daarom kinderwagen verkocht en neem ik nu ook nauwelijks meer de buggy meer mee, want anders wil hij alleen maar zitten. Dat geldt overigens ook voor de oudste...
Hier vanaf 2 naar geen wandelwagen meer Zoon loopt in principe alles en anders gaat zijn loopfiets mee. Dag dierentuin of pretpark is geen probleem.
Hier ligt het aan met wie hij loopt. Bij mij veel verder, bij mijn vriend 10 meter. Eind vab de straat wil hij al getilt worden, en mijn vriend doet dat dan braaf . Ik daarin tegen niet, ik vind dat hij best een stuk kan lopen en ik heb gewoon geen zin om 12 kilo te sjouwen. Voor verdere stukken nemen we zijn loopfiets mee. En dan nog tilt mijn vriend hem plus zijn loopfiets soms ...
Ik geloof dat het gemiddelde deleeftijd is. 2 jaar dusongeveer 2 kilometer. Maar wat andere ook zeggen het is maar net wat ze gewend zijn en wat ze onderweg doen/zien. Wij doen ook aan geocaching en loopt dan veel. Onze uk liep met de vakantie toen hij 3 jaar en 5 maanden was 7 kilometer. Toen we laatst samen zijn gaan winkelen heeft hij 13 kilometer gelopen! (Net 4) Moet je ook niet dagelijks doen hahaha.
Mijn dochter liep bij 14 maanden al 1,5 km (soms zelfs 2) en nu, met ruim 3, zeker een kilometer of 4, maar niet in 1 stuk achter elkaar. Ik zou een km per leeftijdsjaar rekenen in normaal tempo. Alles wat meer lukt, is mooi meegenomen.
Mijn zoontje loopt een paar meter. Maar die loopt pas net een week los Dus voorlopig zie ik hem nog geen 2 km lopen
Hier vanaf die leeftijd op de loopfiets (2 wielen) en dat ging zoveel beter dan lopen. Daar kon hij de hele dag wel op rijden en konden we ook langere afstanden afleggen. Vanaf 2,5 de buggy zelden nog gebruikt.