nav, verzorgingsspullen: verzorgingsspullen voor gevoelige huid

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wennepen, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Aangezien ik een hele gevoelige huid (soort parfum allergie) heb wil ik straks voor ons kindje ook milde producten gebruiken.

Nu vraag ik me af welke producten jullie gebruiken en of zo ook een beetje lekker ruiken. Uiteraard zijn er geen geurstoffen aan toegevoegd, maar wil toch wel een lekker "babyluchtje" zeg maar.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Je hebt neutral, maar daar zit idd geen geurtje aan, maar dat babygeurtje heeft je baby ook wel hoor!

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb die van weleda. Is allemaal op natuurlijke basis. Vind het fijne producten. Maar je baby zal zowieso lekker ruiken, want op de een of andere manier ruiken baby's gewoon van zichzelf heerlijk...

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben in het begin voor Finn de witte lijn van Zwitsal gebruikt, ook voor gevoelige huid zonder parfum.
    Hij ruikt niet zoals de gewone Zwitsal natuurlijk maar ik denk dat je bijna niets zal vinden wat voor gevoelige huid wat wel een luchtje heeft.

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben voor onze dochter ook al verschillende produkten gebruikt. We hebben zelf een gevoelige huid en onze dochter ook:

Sensetive lijn van zwitsal = fijn, maar geurloos

Weleda = erg overheersende calendula geur (vond ik persoonlijk niet zo...)

Vernix lijn van Zwitsal = ideaal voor een droog huidje, ruikt lekker EN hypoallergeen. Dus we zijn bij deze gebleven!! :D

Veel succes

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Elke...wist niet dat die ook hypoallergeen was!
    Heb daar de badmelk van....en die ruikt idd erg lekker!

7. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Wij gebruikten de producten van Zarqa. Shampoo, haarlotion, babyolie, badspul, alles eigenlijk :). Ze hebben producten met allergeenvrije parfumering, maar ook producten helemaal zonder parfumering. Gewoon te koop bij de Tuinen.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Huismerk van Etos ruikt erg lekker (niet zo sterk) en Louise die een eczeemhuidje heeft kan daar goed tegen :D

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb in het begin ook Zarqa gebruikt, van de billenspray (handig!) tot de 3 in 1 wash. Prima spul, maar een lekker geurtje moet je er niet van verwachten, het ruikt naar niks. Ik vind de babylijn van Weleda (calendula) wel lekker en fijn in gebruik.

Ik en mijn man hebben allebei een supergevoelige huid; ik hoefde vroeger echt niks te gebruiken waar parfum in zat, anders kreeg ik een explosie eczeem. Maar Julie blijkt eigenlijk overal tegen te kunnen... Ik gebruik nu voor haar ook de gewone Zwitsal, en Natusan Bedtime. Nergens last van. Maar dat moet je op den duur gewoon uitproberen; ik vond het ook prettig om zeker in het begin hypoallergene produkten te gebruiken.

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij hebben ook Zarqa gebruikt de eerste tijd.
    En nu gebruik ik de haarlotion daar nog van, ruikt erg lekker.
    Voor in bad gebruik ik nu de badolie van de etos en shampoo van zwitsal.

11. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier gebruiken we Neutral en doen we altijd een klein beetje haarlotion van Zwitsal op de'r kleren!

12. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Zarqa en Weleda inderdaad!

Deel Deze Pagina