Cadeautje afgekraakt

Discussie in 'De lounge' gestart door Nati, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Dit is een goeie.
    Maar wat een onbeschoft zeg hoe mensen tegenwoordig zo met cadeaus om kunnen gaan.
    Belachelijk is het.

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Zoiets zou ik ook doen. Niet teveel woorden eraan vuil maken maar een zeer duidelijk statement zetten. Pa staat ff lekker voor joker en jij bent je ei kwijt.

Hork

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hmmm ik zou voor een 7 jarige ook iets kopen van lego als daar om gevraagd werdt..
    Star wars zou ik niet kopen,is toch iets waar je van moet houden en ik zou ook in gedachten hebben dat 7 jaar daar nog vrij jong voor is.

Ik vindt jou kado erg leuk en zou daar voor mijn zoon erg blij mee zijn.
    De reactie van de vader is echt onbeschofd en ik zou hem toch even apart genomen hebben om het mijne ervan te zeggen.

4. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    +1 ;)

Ik zou niks gezegd hebben. Pas als ze me de volgende keer zouden uitnodigen voor de verjaardag voor hun dochter dan zou ik mijn mond open doen. En dan gewoon niet gaan, of pas als de vader zijn excuses aanbiedt.

5. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Dus cadeau weer mee terug nemen is niet oké maar weigeren om überhaupt te komen wel??
    Raar..... vind het beiden niet kunnen want het jochie kan er niks aan doen!
    Dat smsjeidee zou ik hebben gedaan. .. krijgt ie van zn vrouw op zn flikker . Schaamt zich dan waarschijnlijk de ogen uit zijn kop...

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik had denk ik wel gereageerd van:'goh zal ik het dan maar weer meenemen?'. Niet gedaan, maar had hij zich hopelijk wel meteen beseft dat het niet ok was.

7. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Ik had meteen gezegd dat als het die vader het niet zinde hij de bon kon krijgen en zelf maar wat kon gaan uit zoeken wat wel in zijn aardje viel

8. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    @TS, ik zou er ook boos van worden. En zeker de vader apart even hebben aangesproken. Ik zou er iets van gemaakt hebben, ik dacht juist leuk, kun je je zoon stimuleren om zijn fantasie te gebruiken.
    Toevallig vroeg onze zoon voor Sint juist zo een doos met leeftijd 4-7 jaar. Want dan had hij allemaal extra blokjes en kon hij alles nog mooier maken.

@alle commentaren over de leeftijd.
    Mijn zoon (10 jaar) is al helemaal gek van lego sinds hij 4 jaar is. De leeftijden op de dozen sluiten goed aan bij zijn fantasie en mogelijkheden tot bouwen.

@alle commentaren over lego star wars en fantasieloos.
    Heeft 1 van jullie weleens een kind hiermee zien spelen??
    Hoe vaak mijn zoon wel niet beneden komt (alle lego staat op zijn kamer) met de opmerking kijk, nu is het een supersonisch vliegtuig met een heleboel extra's. Ondanks dat het een bouwtekening heeft zegt dat niet dat je kind zijn fantasie kwijt is als het eenmaal in elkaar zit.
    Het maakt niet uit of een kind lego city of lego star wars heeft. Als hij fantasie heeft kan hij alles ombouwen (zolang je als ouder je kind maar niet verbied om alles uit elkaar te halen en hem helpt als hij het wel weer in elkaar wil zetten zoals in het boekje)

Mijn zoon is inmiddels 10 en 2 maanden geleden begonnen met het in elkaar zetten van de meer dan 200 dozen lego die hij heeft verzameld. Voor zijn verjaardag heeft hij intertoys bonnen gevraagd, zodat hij zelf die ene grote doos lego kon kopen (ja een star wars vliegtuig waar hij dagelijks mee speelt).
    Daarnaast legt hij elke cent apart, want als hij`14 jaar is (leeftijd op de doos) wil hij de death star kopen en die is 400 euro!!

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hmm heel vervelend, soms komen mensen dom uit doe hoek, niet nadekend dat het voor een ander kwetsend kan zijn.
    Ik had wel direct tegen de vader gezegt, goh ik merk dat je het kinderachtig vind, wij hebben dit gekocht omdat jullie het over lego hadden, had dan starwars gezegt, zoals je ziet zit ik nog in de kleuters dus wellicht heb ik het verkeerd ingeschat, maar om nou zo raar te doen is ook wel jammer,
    Mocht je de bon willen dan kan dat, maar volgens je vrouw was dat niet nodig, dat heb ik al gevraagt. dus zeg het maar,
    Tevens zou ik graag de volgende keer een gedaileerde beschrijving willen om dit soort dingen te voorkomen, want dat scheelt mij en hoop tijd, en achteraf ergenis.

kado meenemen, dreigen bij de volgende verjaardag om niet meer te komen, nee dat vind ik niet kunnen, gewoon adrem reageren op zo iets, direct wanneer het gebeurd, of een dagje later als je dat liever doet, maar niet weken later nog, dat kan je niet maken. dat vind ik dan weer stom vooral naar de kinderen toe.

mocht je minder adrem zijn, dan kan je ook gewoon zijn vrouw even bellen, en aangeven hoe de man reageerde en dat je je er rot over voelt, en dat je de bon hebt nogmaals, ik zou niet gaan smses whatsappen en mailen, geschreven tekst komt altijd rot over, en de meeste ruzies beginnen op die manier, gewoon volwassen oplossen, face to face of per telefoon.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Pfff belachelijk zeg!!
    Je kunt tenslotte niet in andermans portemonnee kijken!

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het idee om het cadeau weer mee te nemen ècht niet kunnen. Je gaat een kind toch niet straffen om een lompe opmerking van z'n vader? En dat pa dit zegt, betekent echt niet dat zoon er werkelijk niet mee speelt hoor. Ik zou daar niet vanuit gaan hoor.
    Als je er toch aan twijfelt, kun je inderdaad nog even met moeder bellen om te zeggen dat je hebt gehoord wat pa zei en vragen wat het kind er echt van vindt. Ze zullen nu wel hebben kunnen zien of hij er wel of niet mee wil spelen. Als de doos nog dicht is, zou je eventueel nogmaals kunnen aanbieden om het te ruilen. Niet vanwege die rotopmerking, maar omdat het inderdaad zonde is als zo'n dure set niet gebruikt wordt.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Echt mee terug nemen zou ik idd ook niet doen. Je kan een kimd niet zn cadeau afpakken omdat zn vader zo'n onbeschofte l*l is. Maar het zou wel een opmerking kunnen zijn die ik in bijzijn van de viste tegen vader zou maken. Meer om hem even op zn plek te zetten: iets van (met luide stem) " o als het dan toch zo'n dom cadeau is, wil ik het wel weer meenemen hoor"

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoewel ik de reactie van die vader absoluut niet vind kunnen, ben ik het er wel mee eens dat het ook een beetje overdreven is om star warslego troep te noemen en dat het niets is voor jonge kinderen. Het is hetzelfde als alle andere bouwsets die je in elkaar zet en waar je mee speelt... En als je er klaar mee bent haal je hem uit elkaar en bouw je er andere dingen mee... het is niet heilig oid!

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Vind ik ook. En als het kind het nou leuk vind is het toch goed.
    Zie het probleem niet zo.

Het cadeautje mee terugnemen vind ik ook niet kunnen. Het jongetje vind het misschien wel leuk en dan wordt ie de dupe door z'n vaders horken gedrag.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pfff wat onbeschoft.. :(

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    +1.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik geef vanaf 6 jaar kado bon . Geen dubbel kado ofzo en niks ok af te kraken

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn zoon kreeg vorig jaar een Bumba muziek ding toen hij 4 werd :). Moest ook wel lachen maar zoontje was er erg blij mee. Nu gaat hij maar zijn kleine neefje dit van de zomer geboren wordt

19. Nati

Nati Niet meer actief

Achteraf heb ik ook van alles bedacht wat ik had kunnen zeggen, maar op dat moment zat ik gewoon met mijn mond vol tanden. En heel eerlijk, ik schaamde me best wel voor het 'stomme' cadeau dat ik gegeven heb.

Ik had het cadeau nooit zomaar weer meegenomen en ik ga ook gewoon naar de verjaardag van hun dochter, want ik vind dat de kinderen er niets aan kunnen doen dat hun vader niet zo netjes doet.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@nati: nou.. Het is een stom kado als het overduidelijk stuk of incompleet is.. Of als je het koopt terwijl je weet dat hij het niet leuk vind.

Maar nu kun je alles en iedereen den hoop verwijten inclusief je zelf.
    Maar helderziend ben je niet en dus heb je iets gekocht waarvan jij dacht dat hij er blij mee zou zijn.
    (En voor zelfde geld is hij er wel blij mee.. Dat weet je helemaal niet!)

Deel Deze Pagina