Elektrische kinderstep

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Stoer of Lief, 1 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stoer of Lief

18 jan 2014
    55
    64
    18
    NULL
    NULL
    Toevallig iemand ervaringen met een elektrische kinderstep?
    Welk merk is goed? Waar moet ik op letten?

Zoon van 10 jaar wil er graag eentje. Maar zie door de bomen het bos niet meer...

Marsepein vindt dit leuk.
  2. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.515
    854
    113
    Vrouw
    Ik zou wel even goed nakijken of je er mee op de openbare weg mag rijden?

Jessi79 vindt dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wij hebben er 3 in huis. 1 van het merk eped, dit is een grote grove met zadel. Hebben we nu een jaar of 3 en is niet stuk te krijgen. Gaat vrij snel +/- 35km als je vol gas gaat. Dan hebben we nog 2 denver steps. Dochter heeft een kleine voor kleuters gaat max.10km per uur en zoon heeft een grotere en die gaat 20km/uur. Vind de accu's van de denver steps snel leeg. Die van de eped step kunnen we veel langer mee rijden voor de accu leeg is.

Edit. Onze eped step is er 1 die is goedgekeurd voor de openbare weg maar dan moet de bestuurder in het bezit zijn van een rijbewijs dus voor kinderen van 10 maakt het niet uit of een step wel of niet gekeurd is, ze mogen er helemaal niet op. Hier word het trouwens wel gedoogd, net als de periode met de hoverboards, je ziet alle kinderen ermee en niemand die word aangesproken door de handhaving of politie. Ik ben zelf gisteren nog op de step de binnenstad in geweest ideaal met lekker weer.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies, en als je al een goedgekeurde hebt, heb je nog de minimumleeftijd van 16 jaar en verplichte WA...

Edit; ah, ‘e-micro’s’ mogen wel jonger al lees ik nu!

Hier wordt heeeel veel gestept met gewone stuntstepjes, echt van 8 tot 16 jaar zie ik ze hier. Mijn oudste doet ook mee. Daar zou ik dan voor kiezen.

6. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    Wat is er mis met zelf steppen dan???!! o_O

HappyRabbits, Sophy, Felice en 11 anderen vinden dit leuk.
  7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.288
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij hebben 2 stuntsteps en een elektrische. Die elektrische gebruiken we thuis helemaal niet maar nemen we vaak mee op vakantie op een vakantiepark of gaan naar een plek waar je veel asfalt hebt (wij wonen dichtbij vliegveld Twente en daar heb je ruimte zat)

De stuntsteps worden heel veel gebruikt en ze gaan er iedere dag mee naar school, is nu helemaal een rage samen met skeelers.

8. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Waarom zou je zo’n ding willen? Ze gaan snoeihard en niemand heeft een helm op? Wat is er mis met zelf bewegen? Skateboards zijn weer dik in de mode, ook stik leuk!

Maar oké dat vroeg je niet o_O

Liekje81 vindt dit leuk.
  9. Stoer of Lief

18 jan 2014
    55
    64
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.

Kun je met een elektrische ook gewoon steppen? Of moet je hem elektrisch gebruiken?

10. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Wij hebben een razor, oudste heeft er jarenlang plezier van gehad maar helaas zijn we de oplader kwijt geraakt en volgens mij moet de accu ook vervangen worden.

Die dingen gaan best hard (35km per uur) oudste ging er verstandig mee om maar nu wil andere zoon ook zo’n zelfde step en die is wel wat wilder, zullen we maar zeggen.

Om de onderdelen te vervangen kun je net zo goed een nieuwe kopen. Ik denk dat we deze keer voor eentje gaan die minder hard rijdt en hoeft ook niet zo groot te zijn als de razor dus ik lees met je mee.

11. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Dat was ook mijn argument haha maar als iets eenmaal een rage is dan kom je helaas niet ver met die vraag..

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.157
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou ja, je kunt jezelf die vraag stellen en dan ofwel tot de conclusie komen: 'We willen een elektrische step voor onze kinderen om de volgende redenen...' of bedenken 'We willen dit inderdaad niet.' En dan koop je zo'n step niet. Maar misschien zijn wij een ouderwets gezin hoor, dat bij ons de ouders uiteindelijk de doorslaggevende stem hebben.

Voor ons persoonlijk; ik vind zeker in deze tijd dat onze kinderen te weinig bewegen. Omdat er voor hun nu eenmaal meer aantrekkelijk vermaak binnen is dan voor ons vroeger, spelen ze echt veel minder buiten dan mijn generatiegenoten en ik.
    In onze tijd (zucht) was telekids op een gegeven moment gewoon afgelopen. En dan ging je iets doen zonder beeldscherm. Dan bleven er ook nog veel 'stilzit-activiteiten' over. (Lego, playmobiel, knustelen, lezen etc.) Maar de kans dat je naar buiten ging was ook groot.

Een deel van die buitenspeeltijd is nu toch ingenomen door allerlei schermen. Netflix gaat maar door (als je dat als ouder niet beperkt) en ook qua games is de keuze enorm toegenomen. Dus buitenspelen heeft meer concurrentie dan vroeger. En elk onderzoek wijst weer uit: kinderen spelen minder buiten, kinderen bewegen minder. Dit heeft echt gevolgen voor de lichamelijke èn geestelijke gezondheid.

Daar speelt nu ook nog bij mee dat met name voor onze oudste het sporten voor een groot deel is weggevallen. Voor beiden nog maar 1 keer gym op school ipv twee keer per week. Voor de jongste gaat het trainen nog door, maar wedstrijden niet. En voor de oudste is 2x trainen + wedstrijd vervangen door 1 buitentraining.

Dus als m'n kinderen dan toch naar buiten gaan, wil ik dat ze in beweging zijn ook. Ze hebben skeelers en we hebben de wereld aan ballen, frisbees, loopfietsen en ander buitenspeelgoed. Geen steps, maar zouden ze erom vragen, dan sta ik daar voor open. En dan zien we wel of ze die zelf kopen of dat wij dat een keer als cadeau doen.

Maar zo'n e-step zou ik dus echt niet doen. In de eerste plaats: beweeg lekker zelf.
    En daarnaast, als ik die snelheden hoor. :eek: 35 km/u op een stepje? Met een gewone step (of skeelers of fiets) kun je ook vallen.en als je pech hebt ook echt rot terecht komen. Maar rot terecht komen met een snelheid van tussen de 5 en 15 km/u vind ik echt van een heel andere orde dan met 35 km/u. In een auto is dat een snelheid van niks. Maar wel één waarbij alsnog je gordel blokkeert en je airbag kan uitklappen. Plus dat er een stalen constructie om je heen zit. Op een step heb je niks. En dan is 35 km/u echt nog verdomd hard.

olleke, chrystel73, NiekeKris en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.288
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Volgens mij kun je er niet gewoon mee steppen, ze zijn ook best zwaar

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik vind die dingen zooo cool! Ik wil er zelf een :) op de step naar de metro, en van de metro naar mijn werk. Beter voor het milieu en ik vind fietsen stom! Dus nu ga ik altijd met de auto.
    Inderdaad ook mee de caravan in! Makkelijker dan 3 fietsen mee.

Ik zit ook op het internet te zoeken naar legale e-steps, maar het is mij dus niet duidelijk welke n7 welen welke nu niet mogen?! @GossipGirlxoxo heb jij een linkje van die jullie hebben? of andere. Hebben jullie linkjes van wat wel mag?

@tupp, heb je een idee hoe hard je op een wielrenfiets kan? Of hoe hard ik naar beneden ga op mijn skies ;)
    35 km is inderdaad hard hoor.... voor kinderen zou ik dit ook niet willen, voor kinderen heb je de versies die 10 km per uur gaan, dat zou ik prima vinden.

Mijn dochter en ik hebben ook allebei een step en daar gaan wij regelmatig een rondje op, heerlijk inderdaad en gezellig, maar best zwaar ook. Ik wil niet zwetend aankomen op school

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zie ze hier trouwens ook wel veel bij studenten en wat ouder, ben altijd stikjaloers, lijkt me zo leuk :D Maar voor mijn 9-jarige zou ik ze niet geschikt vinden, eerst maar eens goed aan het verkeer leren deelnemen op een gewone fiets (dan heb je over het algemeen een snelheid waarmee je op die leeftijd nog heel goed kan reageren op onverwachte situaties, genoeg tijd ook om te leren anticiperen etc).

Youtan vindt dit leuk.
  16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn zoon doet BMX als sport, op een baan. Dat is zelf heel hard fietsen, nadat je eerst van de startheuvel gaat. Die draagt een helm, bodyprotector, handschoenen, speciale broek enz. Niet voor niets, want met zulke snelheden kun je flink vallen. Is ook gewoon verplicht.
    Van mij zouden ze zo’n ding niet krijgen. Zou ook bang zijn dat ze een ander aanrijden of niet op tijd reageren bij kruispunten enz.
    Met skiën en wielrennen gebeuren ook genoeg ongelukken. Met skiën kom je geen auto’s tegen en (jonge) kinderen zie ik zelden wielrennen en daarbij dragen ze vaak ook een helm.

Verder ben ik zo van ‘je mankeert niets aan je benen en bewegen is gezond’, dus zouden ze hem van mij niet krijgen. Ook geen eentje die 10 km per uur gaat.
    Misschien dat zo’n snelle wel gedoogd wordt, maar wat als jouw kind letsel of schade bij een ander veroorzaakt met dat ding? Ik verwacht niet dat je verzekering daarvoor gaat betalen.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.157
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zeker. Lekker hè :D Maar wat je zelf al zegt: zulke snelheden zijn niet voor kinderen. En wat iemand hieronder al zegt: als je aan het skiën bent, kom je in de regel geen auto's tegen. En ja: je kunt met skiën ook ècht rot terecht komen. Er staan bomen, palen van skiliften, er ligt eens een rotsblok. Maar dat kun je nog vergelijken met lantaarnpalen en stoepranden: botte pech als je net daar met je hoofd tegenaan knalt. Dat kan je bij beide activiteiten overkomen. Maar buiten de obstakels gerekend, is mijn ervaring dat je op sneeuw over het algemeen toch een stuk een stuk zachter valt dan op asfalt.

Youtan vindt dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn dochter heeft dr sleutelbeen gebroken op een gewone step. Ze gaan op die dingen al hard, no way dat er een elektrische komt. Ik ben blij dat ik een kind heb dat liever buiten speelt dan binnen zit. Als ik soms andere kinderen zie die alleen bv op school buiten spelen. Ik vind dat niet gezond.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    In deze link staat welke wel mogen
    https://www.anwb.nl/belangenbehartiging/mobiliteit/elektrische-step

Deel Deze Pagina