Dochter heeft in december haar kies laten vullen in een melkkies. Binnen een maand vulling eruit. Weer laten vullen en net vakt deze er weer uit. Hoe kan dit nu, dochter is helemaal panisch dat er weer miet worden geboord. En dan.... na 2 maanden weer?? Zijn er andere opties? Uiteraard bel ik morgen de tandarts. En is het erg als deze pas over anderhalve week wordt behandeld? Wij gaan vrijdag op vakantie.
Persoonlijk zou ik ASAP de vulling opnieuw erin laten zetten ivm eventuele bacteriën en wellicht verdere problemen.. maar als het een melk kies is waarom dan niet eruit trekken en wachten op de blijvende?
Ze kunnen ook morgen vullen toch? Verder zou ik precies de vragen die je hier stelt ook aan de tandarts stellen. Mocht daar geen goed antwoord op komen, kun je altijd overwegen over te stappen. Ik heb geen ervaring met gaatjes in melkkiezen, maar ik heb wel al 10+ gaatjes en ik ben nog nooit een vulling verloren.
Nog nooit gehoord, maar wellicht is dit anders bij een melkkies? Idd even alle opties met de tandarts doornemen. Ik zou niet met een kies zonder vulling op vakantie gaan ivm bacteriën. Vervelend voor je dochter.
Ik zou het voor!! de vakantie laten vullen en de tandarts jouw vragen voorleggen. Mijn dochter is ook haar vulling verloren en heeft het gaatje ook weer opnieuw laten vullen. Het vullen vond ze niet pijnlijk en duurde ook niet lang, het grote werk is tenslotte al gedaan.
Ja ik bel morgen meteen. Probleem is dat morgen mijn agenda al propvol staat met dingen die ik niet kan schuiven (ook met de kinderen) En vrijdag is de praktijk smiddags dicht dus misschien vrijdag ochtend... Dochter vond de laatste keer de vulling opnieuw plaatsen pijnlijker dat de eerste keer. Dus die ziet de bui wel gangen Grote issue voor mij is dat het dus over ren maand er weer uit kan vallen. En ik niet met Dochter iedere 1 a 2 maanden bij de tandarts wil zitten. Trekken zou kunnen maar denk dat ik Dochter niet zo ver krijg. ( ze krijgt binnenkort onderzoeken voor ass)
Even off-topic, maar je weet dat er speciale tandartsen zijn voor mensen die vanwege een handicap nauwelijks/niet geholpen kunnen worden door een reguliere tandarts? Mijn oudste zoon met ass gaat ook naar zo'n tandarts en die neemt echt de tijd om nieuwe dingen te introduceren. Zo wordt er nu gewerkt aan het leren verdragen van het speekselzuigertje. En mocht een behandeling nodig zijn die hij niet verdraagt, dan gebeurt dit in het ziekenhuis onder een lichte narcose (wat in het verleden al eens gebeurt is.)
Dat wist ik niet, heb wel eens via via gehoord over een kinder tandarts. Maar eigenlijk totaal niet aan gedacht.
Bij onze dochter is dit ook al een paar keer gebeurd, ook in melkkiezen. Ik heb het idee dat het door haar nachtbeugel komt die naast die kies zit zegmaar. Heel vervelend inderdaad...
Nood nood is het niet, ze heeft er nu geen pijn aan. Maar een kroontje erover bij kinderen, daar heb ik nog nooit van gehoord. Zal het morgen vragen aan de assistente.
Vervelend zeg! Wat de mogelijke oorzaak kan zijn, is dat ze het kiesje niet helemaal droog hebben kunnen krijgen/houden tijdens het vullen, waardoor de vulling niet is blijven plakken. Het vullen van melkkiezen gebeurd met grote regelmaat, aangezien deze pas vanaf 11 jaar gaan wisselen. Als het gaatje door cariës komt, is het meestal een progressief proces, waardoor er bij niet behandelen kiespijn kan ontstaan. Bij kiespijn met ontsteking erbij, wordt er pas besloten om te trekken. Ik hoop dat ze jullie dochter snel kunnen behandelen