oeeee leuke sm heb jij (daar zou ik niet tegen kunnen he) Maar niks van aantrekken.. gewoon kopen wat jij wilde.. Wat is er nu mooier dan een rapport van je kindje.. En hardstikke goed dat je aan je meis laat zien dat ze trots mag zijn!
Nou lekker geven!!! Ik verheugde me altijd op mn rapport dan kon ik m trots laten zien en ging de hele familie rond en van iedereen kreeg ik wat hihi
Dat dansje van haar was geweldig! haha. Mama. gaan we morgen wat uitzoeken? Nogmaals het gaat niet om de groote maar om het idee
stef kwam ook thuis met een prima rapport. We gaan morgenmiddag lekker naar een binnenspeeltuin, een leuke middag als kadootje! (hij heeft zoveel, dat ik ook anders niet weet wat ik moet geven en ik vind dit ook wel leuk)
Persoonlijk vind ik het onzin om op zo'n jonge leeftijd schoolresultaten te belonen met geld of een cadeautje. Zeker een cito-toets zou ik nooit belonen, het is een onderdeel van het leerlingvolgsysteem van de school, het wordt gebruikt om te kijken welke positie jouw kind inneemt in vergelijking met andere kinderen van dezelfde leeftijd in Nederland. Desalniettemin behoort jouw schoonmoeder jouw keuzes te respecteren, dus als jij je dochter hiervoor wilt belonen, moet je dat gewoon doen en zou ik ook pissig zijn als ik dan deze reactie van schoomama zou krijgen...!
Ik kreeg vroeger altijd een gulden denk ik. Waarom zou je een kind geen euro (of cadeautje) geven, je mag toch belonen? Lekker doen!
Ik kreeg nooit wat voor mijn rapporten, enkel hooguit iets kleins als ik 'over' was, maar vaak ook niet..
Ach ja die schoonmoeders 8) Gewoon geven meid en trek het je niet aan. Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik geld kreeg van mijn ouders/opa's/oma's voor een goed rapport. Zelfs ook van de buren en ooms/tantes. En mijn dochter (2) kreeg vorige week van mijn oom weer 2 euro voor haar spaarpot. Niet dat ze het snapt maar zelfs ik vond dat gewoon een leuk gebaar.
je schoonmonster moet een cadeutje krijgen.... tuurlijk ga je lekker voor je meisje iets kopen en waar bemoeit ze zich in godsnaam mee pffff zie de mijne voor me mischien dat ik daarom zo heftig reageer
wij kregen vroeger ook geld van de opa's en oma's en een kleinigheidje van onze ouders en hoe durft je schoonmoeder te zeggen dat je zoiets niet alleen mag beslissen. Die had van mij een enkeltje deur gekregen.
@winniethepooh, tja, enkeltje deur ja!! Ze verpest het vaker. Ik zeg nog tegen mijn man dat hij ook niet zo moet kijken alsof ik Engels praat Hij kan me zo aankijken, als ik roep dat ik dat zelf wel bepaal (Heerlijke zin) , Dat bepaal ik zelf wel' Ik ga slapen nu, ben doodmoe.. x
Woont je schoonmoeder bij jou in huis ofzo?? Die van mij is net zo vervelend en die houd ik dan ook zo veel mogelijk buiten de deur. Net zoals schoonpa.
Waarom zou dat niet goed kunnen zijn? Het stimuleert kinderen dan toch juist om goed cijfers te halen? En als ze zo klein zijn, zijn ze meestal ook wel blij met wat kleins. Mij gaf het altijd heel veel vertrouwen als mijn ouders mij beloonden voor mijn goede prestaties en gaf me meer moed om weer goede cijfers te halen en ook het vertrouwen dat ik het kon, want ik was heeel erg onzeker. Jij hebt het dan nu over jonge leeftijd, maar vind je dat ook voor kids die wat ouders zijn?
Ja hoor, we kregen altijd iets! Zal iets heel erg vertellen, als ik nu een hoog cijfer voor een tentamen haal krijg ik nog iets! Vind dat zelf niet echt nodig, maar wel errug leuk. Ouders zijn een beetje gek, laten we het daar maar op houden. Je SM zou zich hier niet mee moeten bemoeien, jij bent de moeder en jij beslist!
Mijn ouders hebben een kroeg en als wij dan rapport kregen gingen we de hele bar langs en kregen van iedereen geld, hahaha
Nee, ik kwam thuis van mijn werk, dus het rapport was meegegeven door de juf. Oma had het al gezien. Ik was zo trots, en liet me helemaal gaan!
goede cijfers verdienen een beloning. en dat hoeft op die leeftijd helemaal niks groots te zijn. Een boek met glitterstickers is vaak al een heel groot cadeau! Het gaat er bij de opvoeding om dat je positief geloond en als je daar nu al mee begint dan help dat haar misschien ook als de cijfers echt gaan tellen! Dus gewoon doen hoor!! Ik kreeg zelfs een cadeautje bij het afzwemmen terwijl en nog nooit een kind is gezakt voor afzwemmen