Zal er dan echt "iets" zitten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jebb, 15 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Help! Na 11 heerlijke nachten op ons vertrouwde vakantie adres, begint de ellende nu thuis van voor af aan.
    "Boeven in mn dochter haar kamer, die we niet weg kunnen jagen, want ze hebben geen benen", aldus mijn dochter van bijna 3,5. Negeren kan ze ook niet, want ze pakken haar knuffel af zegt ze.
    Bij dr zitten (met / zonder licht) helpt niks, ze gaat niet slapen. Ze slaapt overigens nu wel... in mijn bed.
    Ik word gek! :( (en niet van die zogenaamde boeven, want ik zie ze niet). Zij wijst ze aan op dr muur en in dr bed. Het zijn overigens geen schaduwen, dit heb ik allemaal gecheckt.

11 heerlijke (lange) nachten in Spanje gehad. Hier sliep ze overigens voor het eerst alleen in de kamer. Voorheen sliepen we daar met zijn drietjes in ons grote bed. Dit ging helemaal prima. Ze sliep de hele nacht door en werd vrolijk wakker na ruim 12 uur slapen.
    Maar nu zijn we weer thuis en komt ze hiermee. Dit heeft ze wel vaker gehad ...

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Ik denk niet dat er iets zit maar wel moet wennen aan je eigen huis. Op vakantie ben je toch veel buiten en krijgt veel indrukken waardoor je savonds lekker moe bent.

Is het mogelijk om eens de kamer te veranderen, samen het bed verplaatsen of als dat niet kan misschien met het hoofd naar de andere kant misschien voelt dat prettiger.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Burengeluiden misschien? Als onze buren een feestje hebben, begint dl ook altijd over monsters.

4. nonski

nonski Actief lid

30 jun 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Misschien inderdaad wel, ik ben totaal niet zweverig in die aard. Maar 2 kinderen die niet slapen en vanalles geprobeerd te hebben. Toch maar iemand in huis gehad voor een huisreiniging, na 2 goede ervaringen van collega's. En wij hadden ook enditeiten in huis zoals ze dat noemen, daarna ging het slapen beduidend beter.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik ben totaal niet zweverig en heb nooit geloofd
    Maar toch denk ik baat het niet dan schaad het niet, wij hebben er echt baat bij gehad !

Mijn kinderen sliepen nooit door tot een jaar of 3, mijn dochter van bijna 4 ( de derde) sliep met 3,5 nog niet door, als maar bang voor de aap op haar kamer die niet weg te jagen was toen ik op visite kwam bij mijn moeder met mijn dochter zat er een jonge man, hij zei " gaat het wel goed met haar ?" Ik voel een energie om haar heen, alsof ze wil groeien maar die blokkade haar tegen houd " en dat we echt eens witte salie moesten proberen door het hele huis, hij heeft ons uitgelegd hoe we dat moesten doen en wat we moesten zeggen, hij zei ook dat hij de innerlijke blokkade heeft proberen weg te halen

En binnen een week sliep ze door ! Nu heeft ze nog haar momenten hoor en dat maf ook, maar wanneer deze weer de pan uit rijzen zien we die man weer even en roken we het huis weer uit en ze slaapt weer een stuk beter.

6. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik heb 2,5 jaar tussen mn ouders geslapen, nu zeggen we waarschijnlijk toch iets van energie of wateraders gezeten. Eenmaal verhuisd meteen goed geslapen

Ik zou zeggen laat iemand komen baat t niet dan schaadt t niet

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Mijn collega heeft een keer een medium laten komen. Scheen een vrouw in haar dochter der kamer te zijn. Ik geloof er geen snars van maar daarna sliep ze wel goed toen die weggejaagd was. Ze adviseerde het mij ook maar ik ben te nuchter.

8. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik haar sowieso serieus nemen. Hier slaapt onze oudste gewoon goed door maar ken het wel van mijn werk. Ik denk dat iemand die kan kan komen om het huis te 'reinigen' een goede tip is, baad het niet dan schaad het niet.
    Je kan ook met je kind een nieuwe pyjama komen. Samen strijk of je naai je thuis iets(een sjabloontje ofzo) op haar pyjama waardoor de boeven haar niet kunnen zien, of nog beter de boeven niet meer binnen kunnen komen. Als ze gaat slapen direct benoemen dat de boeven er nu gelukkig niet meer zijn en dat je straks nog een keer komt kijken maar ze toch niet meer komen door haar speciale pyjama. Je zou ook nog zacht een muziekje op de achtergrond kunnen laten spelen(natuurgeluiden bijv) waar de boeven een hekel aan hebben dus niet meer op haar kamer willen komen.
    Het verschuiven van spulletjes op haar kamer vind ik ook een goede tip, mocht ze dit willen.
    Succes!

Deel Deze Pagina