Poepen lukt niet

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Matirini, 20 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ons zoontje is zins 2,5 plas zindelijk en na wat ongelukjes ging poepen ook heel goed. Tot dat hij rond zijn 3e een keer heel erg verstopt was. Dus deed poepen zeer. Na overleg met huisarts forlax gegeven en dat heeft hij nog steeds. Maar poepen blijft een ramp houd het bewust op gaat dan op de grond zitten en spand zich helemaal aan. Als je hem dan daarna op pot zet gebeurt er niks. Haal je hem er dan weer af heeft hij na 5 min een ongelukje. Hebben dus sommige dagen 5 nieuwe broeken nodig.
    Niks lijkt te helpen, dus sta echt open voor allemaal advies want ik weet het even niet meer. Vind het soms zo vermoeiend en wil hem zo graag helpen.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier werkte het boekje 'Joep moet poepen' heel goed, is via google te vinden als e-bookje en kun je dan bv op je telefoon samen lezen.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
  4. Shenanigans

Shenanigans Actief lid

10 jan 2017
    132
    7
    18
    NULL
    NULL
    Als ik dit zo lees denk ik dat dit een gewoonte is geworden, hij is bang om te poepen (bang voor pijn, of misschien om los te laten) en hij gaat er op deze manier mee om. Het kan best moeilijk zijn om hier vanaf te komen. Je wil dit natuurlijk opgelost hebben voordat hij naar school gaat. Misschien is het een idee om nog eens met de huisarts te overleggen, of je door te laten verwijzen naar de poep poli?

5. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Misschien helpt het om hem een luier te geven als hij moet poepen? Mijn dochter heeft er ook heel lang last van gehad en Joep moet poepen vond ze idd heel leuk en leerzaam.

Belonen hielp hier niet. Ze was gewoon heel bang voor de pijn en een luier voelde vertrouwd. Dan kon ze ook elke gewenste houding aannemen om te poepen

Uiteindelijk ging bij haar zelf de knop om en ging ze naar de wc.

6. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Maar wanneer doe je dan een luier aan. Want al ik vraag of hij dat wil om in te poepen zegt hij ja en doet er niks in. Dus dan zou hij thuis bijna weer heel de dag in luier lopen.

7. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Mijn dochter van 3jren3 maanden is ook nog niet poepzindelijk. Plassen gaat wel goed. Ze heeft in het begin een paar keer op het potje gepoept, maar de laatste keer dat ze op het potje heeft gepoept, moest ze daarna huilen en sindsdien doet ze het dus niet meer.
    Ze draagt nu een luierbroekje. Plassen doet ze netjes op de wc en ze poept in het broekje. We hebben een tijdlang gewoon een onderbroek aangedaan, maar dat resulteerde in soms wel 3 broeken per dag schoonmaken.
    We hebben al veel geprobeerd; belonen, negeren, boekje er over lezen, maar tot nu toe helpt nog niks..
    We laten het maar even zo. Komt vanzelf goed en hopelijk voordat ze naar school gaat.

Deel Deze Pagina