hoe oud naar het KDV?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Dwezelin26, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ik heb een rare vraag (ik heb er 1000 maar laten we beginnen met deze): mijn vriend werkt onregelmatig ( 5-ploegen, het rooster herhaalt zich elke 10 weken).

Ik werk regelmatig en wil als de kleine er is, 24 uur gaan werken (vooralsnog). Maar... mijn schoonouders wonen op een 45 min. afstand rijden en mijn eigen ouders wonen in Belgie. Mijn vrienden werken allemaal (meeste hebben geen kinderen). Ik heb hier natuurlijk over nagedacht vóór ik zwanger werd en heb er wel een idee over maar...

Wat vinden jullie? Is een kindje van net 3 maanden niet heel jong voor het KDV?

2. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Tja de meningen zijn hierover verschillend.
    Mijn oudste ging met 10 weken naar het kdv. Dat is wel erg klein en ik had er ook wel moeite mee in het begin. Maar ze was snel gewend.
    Mijn jongste ging met 6 maanden naar het kdv en die is nu (bijna 9 maanden oud) nog niet gewend.
    Dus tja, ik voelde mijzelf er beter bij om met 6 maanden te starten, maar ik zie dat zij het daardoor ook moeilijker heeft om te wennen en dat geeft ook geen lekker gevoel.
    En elke kind is ook weer verschillend. Je kan het doen en even aankijken hoe het gaat.

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje was 14 weken toen hij voor het eerst naar het kdv ging.
    Natuurlijk is dat superjong!
    Gelukkig ging het vanaf dag 1 heel erg goed, dus ik heb me geen zorgen hoeven maken.

4. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    hier met 15 weken voor het eerst, en het gaat super! hij heeft het er echt naar zijn zin, slaapt zelfs beter daar dan thuis!
    ook de leidsters vinden het heerlijk dat ze een kleintje hebben, lekker knuffelen enzo...
    ik zou me er niet al te veel zorgen om maken

5. ikke1981