hoe oud naar het KDV?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Dwezelin26, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ik heb een rare vraag (ik heb er 1000 maar laten we beginnen met deze): mijn vriend werkt onregelmatig ( 5-ploegen, het rooster herhaalt zich elke 10 weken).

Ik werk regelmatig en wil als de kleine er is, 24 uur gaan werken (vooralsnog). Maar... mijn schoonouders wonen op een 45 min. afstand rijden en mijn eigen ouders wonen in Belgie. Mijn vrienden werken allemaal (meeste hebben geen kinderen). Ik heb hier natuurlijk over nagedacht vóór ik zwanger werd en heb er wel een idee over maar...

Wat vinden jullie? Is een kindje van net 3 maanden niet heel jong voor het KDV?

2. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Tja de meningen zijn hierover verschillend.
    Mijn oudste ging met 10 weken naar het kdv. Dat is wel erg klein en ik had er ook wel moeite mee in het begin. Maar ze was snel gewend.
    Mijn jongste ging met 6 maanden naar het kdv en die is nu (bijna 9 maanden oud) nog niet gewend.
    Dus tja, ik voelde mijzelf er beter bij om met 6 maanden te starten, maar ik zie dat zij het daardoor ook moeilijker heeft om te wennen en dat geeft ook geen lekker gevoel.
    En elke kind is ook weer verschillend. Je kan het doen en even aankijken hoe het gaat.

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje was 14 weken toen hij voor het eerst naar het kdv ging.
    Natuurlijk is dat superjong!
    Gelukkig ging het vanaf dag 1 heel erg goed, dus ik heb me geen zorgen hoeven maken.

4. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    hier met 15 weken voor het eerst, en het gaat super! hij heeft het er echt naar zijn zin, slaapt zelfs beter daar dan thuis!
    ook de leidsters vinden het heerlijk dat ze een kleintje hebben, lekker knuffelen enzo...
    ik zou me er niet al te veel zorgen om maken

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Mijn kleine ging met 15 weken naar het kdv.
    Nooit problemen mee gehad, hij weet immers niet beter dat hij daar naar toe gaat.
    Hij gaat 2 dagen per week en heeft het heerlijk naar zijn zin

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voor je gevoel zou ouder beter zijn. Na 6 maanden.

Maar ik denk inderdaad voor het wennen dat 12 -14 weken misschien beter is.

Isabella ging met 16 weken 1 dag in de week. Ging heel goed.

Nu trouwens gaat ze naar een gastouder (oma)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn dochtertje ging met 7 maanden, de eerste 3 keren waren erg wennen voor haar, maar sindsdien gaat het prima.
    Eerder had ik haar voor mijn gevoel nog te jong gevonden, misschien vanaf een maand of 6 nog wel.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Mijn smurfje gaat met 12 weken naar het KDV

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Inge ging met 3 maanden elke week 2 dagen naar het KDV. Gaat prima. Ze slaapt er iets minder als thuis (maar is thuis ook een echt slaapkopje) en wordt er lekker veel geknuffeld door de leidsters die het heel leuk vinden om zo'n kleintje er tussen te hebben.

10. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Jesse ging met 11 weken... als ik er aan terug denk denk k aaaah wat was ie klein maar ja hij sliep toch de hele dag haha.. hij heeft nog geen dag moeite gehad op het KDV.. ritme daar is zelfde als thuis nooit vermoeider dan thuis.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is vanaf 5 maanden naar het kdv geweest en het ging meteen goed gelukkig. Ik was erg blij dat ze toen pas ging, want vlak voor ze ging had ze opeens haar duim gevonden en ging ze veel makkelijker slapen. Met speentje was het vaak zo'n drama dat ik het echt niet zag zitten om haar naar het kdv te brengen. Maar dat was toen dus opgelost. Wel fijn dat ik dit van tevoren kon regelen op mijn werk, ik vond zelf 10-12 weken veel te jong, ook al had ik geen idee hoe het is om een kindje te hebben. Maar ben dus heel blij dat we het zo hebben gedaan.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter was 12 weken en idd erg klein. Maar ze heeft het er prima gehad. Ik zie nu ook wel van die hele kleintjes en die vinden het prachtig hoor, die grotere kindjes vanuit een hoge box bekijken.

13. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Wauw, dat zijn goede berichten! Ja, ik denk dat "die van ons" straks ook met 12 weken gaat, misschien 16 als ik weer ga werken. Lijkt me ook wel gezond om al vroeg nieuwe ervaringen op te doen buiten de deur voor een paar uurtjes.

Gelukkig werkt mijn vriend in 5-ploegen dus hoeft hij/zij niet zo vaak dan.

Thanks voor jullie reacties!

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ach, je bent in ieder geval zeker niet de enige want een groot gedeelte van de bevolking werkt gewoon ;) En die kinderen moeten toch ergens naartoe als het verlof voorbij is... Nu zijn er wel mensen die dat oplossen met ouderschapsverlof of familie, maar het overgrote deel gaat gewoon naar de opvang. Voor jezelf is het moeilijker dan dat het voor je kind het geval is...

15. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb 10 weken verlof gehad, dus Noortje ging met 10 weken naar kdv. Is allemaal prima gegaan hoor..

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn oudste was toen 2 jaar en de jongste 6 maanden met de eerste keer.
    En mijn zoontje zal 13 weken zijn als hij gaat, wil liever niet dat oma oppast ;)

17. urmomma

urmomma Lid

18 okt 2007
    83
    0
    0
    studente
    antwerpen
    mijn zoontje ging met 10 maanden voor het 1st elke dag 3uurtjes naar de crèshe

mijn dochtertje zal ongeveer 6a7 maanden zijn als ze naar de crèshe zal gaan.. normaal 2dagen in de week.Dit ga erg moeilijk worden voor me , ik vind 6 maanden eigenlijk nog veel te jong :cry:
    maar ik zou graag een diploma halen , dus het moet wel..

als je t aan mij zou vragen vind ik 3 maanden echt nog veels te jong , maar tis en blijft een persoonlijke keuze.en soms kan je gewoon niet anders..

18. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    Mijn dochter ging met 12 weken voor het eerst naar het kdv. tot nu toe geen problemen gehad, ze ziet mij niet eens meer staan als ik dag roep en voor een kus heeft ze al helemaal geen tijd als ze eenmaal aan het spelen is.

19. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Mijn dochter ging voor het eerst met 10 weken naar KDV, 3 dagen in de week. Nooit geen probleem geweest. Ook ons ziet ze niet meer staan als we afscheid nemen.

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Danique was 14 weken, 3 dagen per week.

Deel Deze Pagina