Kleine baby.. grote baby! :)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janneke21, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Even mijn verhaaltje kwijt hoor :)

Mijn zoontje was/is altijd al 'groot' geweest. Met 37 weken bijna 7 pond, 52cm en nu met 22mnd bijna een meter ;)
    Ik ben ook vrij lang en papa is ook niet klein.

Dus.. wat verwacht je bij een 2e? Weer een 'groter' kindje.
    Met de 20 weken echo werd hij kleiner dan gemiddeld geschat. Hij lag gemiddeld ong. 1 week achter. Totaal geen reden om zorgen te maken, maar ik vond het wel apart. Hierna kwam een periode vol stress (relatie verbroken etc) en ik was bang dat hij verder achter zou raken op groei. Met 30 weken een groeiecho (gewoon bij vk!); hij was net aan gemiddeld, nog steeds ong. 1 weekje 'achter', hoofdje liep 2 weken achter.

Ok.. geen groot kindje, maar gelukkig gewoon nog goed.

Vandaag ctg + echo gehad in ziekenhuis, want ik had hem al vanaf gister niet gevoeld! Alles was gelukkig goed. "En mevrouw, u verwacht zo te zien wel een mooi groot kindje he!"...
    Uhhh huh?? :) Ik ben morgen 33 weken en qua lichaam zit hij ong. op de 34-35 weken en het hoofd zelfs op 36.4???? :)
    Volgens de gynacoloog wordt dit bij 40 weken wel een 8ponder :)

Wat een wisselende berichten :)

Slechte nieuws was helaas wel dat hij nog in stuit ligt, dit is ook waarschijnlijk de reden geweest dat ik hem opeens een stuk minder voel.. Maar goed, nog vruchtwater en ruimte genoeg, dus hij moet gewoon dat grote hoofd ff naar beneden laten zakken :p

Deel Deze Pagina