hey , volgende week moet ik op controle bij de arts van het ziekenfonds , wat gaan ze juist onderzoeken? Iemand dit al meegemaakt? alvast bedankt!
Ik weet niet of het in Nederland en Belgie hetzelfde is, en het ligt er natuurlijk ook aan wat je klachten zijn. Zelf ben ik vorige week bij de verzekeringsarts van het UWV geweest ivm bekkenklachten en daar werden me voornamelijk vragen gesteld over mijn klachten en hoe ik daar mee omging.
Ik heb ook geen ervaring met de Belgische manier van werken, maar ik ben bij de arbo arts geweest, die stelde vragen over wat en hoe mn klachten waren en wat mijn werk presies inhoud. Toen heeft hij aangeraden om, als ik geen aangepast werk kon doen, ziek te melden. UWV heeft me daarop opgebeld, gevraagd naar zijn advies, mn klachten en mn werkzaamheden en aangegeven dat ze genoeg wist. Vervolgens belden ze van mijn werkgever van personeelszaken dat er een 6 wekelijks consult voor de arboarts was, maar dat ze dat niet ging aanvragen omdat dat geen nut had, einde zwangerschap zou ws einde bekkenklachten betekenen dus geen arboarts en gewoon op mn eigen tempo doen. Heel fijn, niets geen lichamelijk onderzoek van wie dan ook gehad (behalve mn fysio )