Hoi allemaal, Binnenkort op vakantie met de kids en dan zouden ze zomaar eens kwijt kunnen raken op Schiphol in de drukte. (ik ga er niet van uit, want het is nog nooit gebeurd, maar voor alles een eerste keer) Nu kan je van die dogtags laten maken (ketting met naamplaatje), maar ik ben niet zo'n voorstander van een ketting bij kleinere kinderen. Wat voor ideeën zijn er nog meer? En misschien is iemand wel zo creatief geweest om zelf een oplossing te bedenken. Ben benieuwd ...
Je kan van die armbandjes kopen. Die doe je om de arm van je kindje met een sleuteltje (kunnen ze dus niet zelf afdoen) als ze buiten x aantal meters van jou gaan gaat er een alarm af. Zelfde geld voor als dat armbandje in het water komt gaat er ook alarm af.
ik heb op mijnarmbandje.nl van die plastic armbandjes ( zoals die van livestrong)laten bedrukken met naam en mijn telefoonnummer. ze zien er leuk uit, ze kunnen ermee in bad en zwemmen en blijven harstikke duidelijk. Kosten 5 euro per stuk en je hebt ze snel in huis.
wij hebben er zo een voor beide kinderen Help-ID4Kids duurzaam gepersonaliseerde SOS armband voor kinderen
Ik zit te denken aan een fotosleutelhanger met de gegevens erop. Die hang ik dan aan een lusje van zijn broek.
Zelf zou ik niet zo snel persoonlijke gegevens open en bloot aan mijn kinderen "hangen". Denk daar even goed over na, er zijn alternatieven.
Lijkt me handig dat mensen die je kind gevonden hebbeb, ook weten wie ze dan moeten bellen... Ik zie het probleem niet als een kind een bandje of ketting om heeft met mijn 06 nummer.
Wat is de reden waarom je niet je mobiel nummer op een id-tag oid neer zet? Wat is het ergste wat kan gebeuren? Dan het bandje afvalt en men je gaat bellen? Daar zijn ze na een paar keer ook zat van. Vind het belangrijker dat ik mijn dochter terug krijg en men mij daarom kan bellen op mijn mobiele telefoon
Waarom zou je dat in godsnaam doen? Zie echt het probleem niet van een 06 nummer hoor... De enige die dat nummer ziet is de vinder van je kind. Het is niet zo dat je kind met een groot bord om zn nek loopt met je 06 nummer erop hoor En dan nog.... Ze raden alleen af om kind zn naam erop te zetten. Iemand die je kind kwaad wil doen kan zo het vertrouwen wekken van het kind als hij die bij zn naam noemt.
Klinkt raar en misschien vergezocht maar ik heb eens gehoord dat mensen met een watervaste stift het 06 nummer op de arm van hun kindje schrijven. Ketting en armbandje is zo afgeknipt of verloren....
Ik heb voor mijn kinderen polsbandjes van UPPI Hun naam en mijn telefoonnummer staan erin gedrukt. Ik gebruik ze al heel lang. Destijds van de site van vermist afgehaald.
Wij hadden bij de Hema van die plastic armbanden gehaald waar je de gegevens op kunt schrijven Wat we ook weleens doen als we naar slagharen oid gaan en we hebben die armbanden niet meer thuis dan pak ik een button ik knip een rondje uit schrijf hier de naam en leeftijd van het kind op en mijn telefoon nummer en deze doe ik dan in de button en de button gaat op het tshirt ..: mocht je er moeite mee hebben dan meerdere het nummer Zien zou je er een vest over heen kunnen doen en tegen je kind kunnen zeggen als je mama kwijt bent moet je de button aan iemand laten zien