Hoi Dames, Ik heb bij mijn huidige werkgever mijn ontslag ingediend, nu er een nieuwe afdelingsleider is, gaat alles heel stroef. Ik ga echt met tegenzin naar mijn werk. Nu is het zo dat ik mijn vakantieuren wil opmaken, maar wegens personeelstekort kan dit niet. Ik moet dan dus tot 1 Augustus blijven werken. (Vreemd, want andere werknemers krijgen wel vrij :-S) En geen vakantie vrij, maar gewoon omdat ze moe zijn of wat dan ook. Op mijn huidige werk laten ze me allerlei zware dingen tillen, 100x de trap op lopen etc. Alle "rot" klusjes zijn voor mijn rekening, nu ik plots mijn ontslag had ingediend. Iedereen krijgt vrij, maar ik maak overuren. Ik ben oververmoeid, helemaal aan het einde van mijn latijn. Heb ontzettende last van de zwangerschap erg misselijk, rugpijn etc. Een hele dag staan van 09.00 - 18.00 trek ik niet meer! Nu is mijn vraag, wat kan er gebeuren als ik mij ziek meld? Ze werken niet met een arbodienst, maar goed al zou dat zo zijn, dan mogen ze van mij gerust langskomen, want ik ben echt ziek! Kunnen ze mij dwingen, als ik beter ben op andere dagen te werken? Dus bv. ik ben op 15 Juli weer beter, mij dwingen 17 Juli te werken, terwijl ik nu niet sta ingeroosterd? Wat gebeurd er als ik mij nu ziek meld, beter meld en vervolgens toch weer ziek blijk te zijn aan het eind van de maand? Wie weet dit? Ik heb snel antwoord nodig ben echt desperate!
als je zwanger bent moeten ze zowieso rekening met je houden en als ze dit niet doen mag je gerust eissen stellen en anders moet je fnv of naar das bellen
Topic mag gesloten worden, heb op advies van noukie rechtsbijstand gebeld. stom dat ik hier zelf niet op kwam! thanks!