Ik vraag me af als je een vriezer hebt van ongeveer 33 liter, waar je producten in doet die diepgevroren zijn. Als je dan de vriezer van het stroom afhaalt en hem meeneemt in de camper, zonder dat hij aan staat. Ontdooid het dan binnen 12uur, of zou het dan al lichtelijk ontdooid zijn? Dan komen we ongeveer op onze overnachtingsplek aan waar hij weer in het stopcontact kan. En het laatste stuk is zo'n 4uurtjes dus dat zou wel goed gaan. Ik wil graag wat extra producten meenemen als we straks op vakantie gaan. Ik merk toch dat ik vleesproducten bijv. liever van hier heb.. Ik had ook al wat gelezen over een omvormer zodat je de vriezer op de sigarettenaansteker kunt aansluiten, maar daar is mijn man niet zo kappot van..hij is bang dat zo'n vriezer toch teveel stroom pakt en we problemen krijgen met de accu (denk ik) of whatever.. Iemand een idee of tips..
Kan wel. Wel is het zo dat als je langer onderweg bent alles ontdooid is. Tijdens het rijden maakt het niet uit of hij stroom zou pakken can de auto tijdens stops er even afhaken of ook veel koelblokken in de Vriezer er bij doen.
Ik zou de vriezer zelf eerlijk gezegd niet meenemen. Wij nemen voor onze hond altijd zijn vlees mee (ingevroren in rollen). Dit pak ik in alu folie in, samen met wat koelelementen in een elektrische koelbox (met aansluiting voor in auto). Dit is dan nog bevroren.
Euhh haha nee... Dan gaat het de vriezer in bij het huisje...dus dan zou je een soort groot welkoms bbq moeten houden *kampeerschemiel* Ik denk dat als je de vriezer meeneemt zonder er stroom op te zetten dat hij behoorlijk gaat lekken..dus dan zou ik hem in iedergeval echt ijsvrij proberen mee te nemen.
Binnen 12 uur is het zeker wel ontdooid. Ik heb weleens 's avonds de deur van mijn vriezer op een kiertje laten staan per ongeluk (toen zat de stekker er dus nog gewoon in) en het was de volgende dag allemaal zacht. Lijkt me niet zo'n strak plan. Die paar weken vakantie kun je toch wel af met ander vlees?
We gaan naar het zuiden van Frankrijk tegen de Spaanse grens. Ik weet dat er grote supermarkten zijn, maar ik vind het gewoon lekker als ik balletjes gehakt, biefstukje, kipfilet etc mee te nemen. In de camper zit wel een koelkast met kleine vriezer, maar daar gaat niet super veel in. Het is ook niet echt een probleem ofzo, ik ben zelf niet eens zón vleeseter. Maar dacht lekker makkelijk als we het meehebben. Ik vind het vlees daar gewoon echt niet lekker, maar even wat minder vlees is ook geen probleem. Nouja ik kan er nog even een paar dagen over nadenken
Kun je het vlees niet vers kopen, gekoeld mee nemen en op locatie invriezen? Of zeg ik nu iets heel doms?
En anders neem je een vegetarisch kookboek mee als je geen vlees van ter plekke wilt? Minder plaats en geen practische problemen met koeling, lekken, ... Mijn wederhelft is niet zo voor vegetarisch maar af en toe eten we het (thuis dus) ook wel, en hij zeurt er niet om hoor. Moet kunnen.
Tot deze conclusie was ik ook gekomen toen ik er vanacht in bed nog eens over na lag te denken. Ik koop gewoon verse vleesproducten, die doe ik in de koelbox (op sigaretten aansteker) gebruikt lang niet zoveel als de vriezer. En de vriezer nemen we leeg mee, en op lokatie vriezen we het in. Dat ik die conclusie niet meteen getrokken heb.. Dus nee, je zegt niets doms, had het liever direct gemeld in het topic, had me weer denkwerk bespaard
En ik dacht ook met jou mee vannach. Je kunt ook een blik ham mee nemen of smack lekker voor macaroni of die hamburgen.s en zo in houdbaar verpakking misschien wat minder lekker maar wel vlees producten van af hier. En ik snap wel waarom je vlees zelf wilt mee nemen. Omdat het onbekend is en zo en hoe ze het daar klaar maken en zo vind het altijd wat raarder haha. Halve varkens in de winkel koeien dan hoef ik ook geen vlees.
Heb je helemaal gelijk in hoor, ik eet ook lang niet altijd vlees, soms voeg ik gewoon extra groenten toe ipv vlees. Zelf hou ik enorm van vis, maar man en kinderen niet helaas. Er komen ook nog vrienden met hun kids een aantal dagen op dezelfde plek als ons, dus dan gaat regelmatig de scottel aan, Vandaar dat ik graag wat lekkere dingen meeneem. Maar dat komt nu goed
Haha echt vrouwen he, om daar Snachts mee bezig te zijn Snack enzo, brrrr dat vind ik zo vies, doet me aan hondenvoer denken Dus toch maar vers hier halen, ik heb het vlees van daar echt wel geprobeerd hoor, maar nee.. ik werd er niet blij van. Ik doe het eigenlijk ook meer voor man en de kids. Die houden echt van vlees, ik zou best zonder kunnen, doe mij maar een visje, die zijn dan wel weer heerlijk in Frankrijk
hahaha da's inderdaad een betere oplossing Ik vind het vlees daar ook mnder en belachelijk duur.. Dus zou als e toch de ruimte hebt lekker wat meenemen