wanneer gebruikten jullie weer tampons na de bevalling. ik ben 5weken geleden bevallen en vloei nog steeds (af en toe iets meer dan anders) ik heb geen last meer van de knip, geen hechtingen en we hebben al sex gehad (meerdere keren) ik zou graag tampons gebruiken omdat ik me dan stukken frisser voel. ik geef geen borstvoeding meer en had het idee dat ik vorige week al ongesteld ben geweest.
je mag GEEN tampons gebruiken als je nog vloeit (aangezien de kans op infecties!) als je niet duidelijk bent gestopt met vloeien mocht je eigenlijk ook nog geen seks hebben maarja
Snap helemaal niet dat je dan al seks hebt niet? Inderdaad ze zeggen dat je ook een menstruatie moet afwachten en dan pas weer tampons gebruiken, is waarschijnlijk ook pijnlijk maar aangezien jij al seks hebt zul je ook geen pijn hebben....
de seks is wel met condooms hoor. (ook tegen infectiegevaar) dan zal ik toch moeten wachten met tampons, het vloeien is al minder, dus ook minder erg. van mijn zus had ik al de tip gehad om geen always te gebruiken, want dat schuurt nogal (heb ik ook ervaren) ik gebruik nu libresse en kotex, het bovenste laagje daarvan is veel zachter dan van always.
Hmmm ik heb er net een tampon ingedaan omdat dat maandverband zo gaat irriteren... Van mn knip heb ik geen last meer, maar wel van de irritatie door de hele dag op dat maandverband te zitten. Ik gebruik het goedkoopste ouderwetse spul, volgens de kraamhulp beter dan het 'moderne maandverband omdat dat te snel zou gaan broeien... Heb ik er toch last van! De hele tijd op een 'natte spons' zitten lijkt mij eerder gaan infecteren dan een tampon. Verwisselen doe ik sowieso als ik naar het toilet moet (om de anderhalf uur ofzo). Ik ga mn verloskundige wel even bellen.
ooit gehoord van de tamponziekte en alle bacterien die naar BUITEN horen te gaan als je vloeit een tampon houd dit natuurlijk proces tegen normaal kan dat wel maar als je net bent bevallen zou ik dat risico niet nemen, condooms zijn trouwens ook niet steriel, ze zouden eigenlijk moeten adviseren om gewoon niets erin te stoppen tot je stopt met vloeien naar mijn idee... maar goed blijkbaar is dat veel gevraagd ..
ik heb ook geen pijn meer. van mijn hechtingen bijna geen last gehad. tijdens de bevalling ben ik nog geschoren voor de knip en tijdens het scheren hebben ze me waarschijnlijk net geraakt en zat er een klein wondje aan mijn schaamlip, dat deed veel meer pijn tijdens het plassen dan de hechtingen. tja en de sex, anders heb ik ook vaak zin, tijdens mijn zwangerschap ook steeds gehad en dat is nu niet anders. de hechtingen waren er uit, dus ik wilde het graag proberen, als het niet zou lukken of pijn zou doen zou ik er ook niet mee verder gegaan zijn.
pfffhhhh nee ik had er niet aan moeten denken al zo snel... vindt het ook vies eigenlijk. Heb nog altijd geen sex heb nog teveel pijn van de knip en waarschijnlijk omdat de vacuum er zo snel is ingeduwd is er van binnen ook vanalles kapot, heb wel al eens geprobeerd om een tampon te gebruiken aangezien ik alweer ongesteld ben geworden helaas, en doet erg pijn bij het nbrengen dus de sex moet ook nog maar even wachten.. heb wel enorme zin ondertussen.... och ja geduld hebben maar...heeft toch allemaal zijn tijd nodig..