Hoi! In de zoektocht naar geschikte kinderopvang twijfel ik erg tussen kdv of gastouders... Iemand ervaring met gastouders? Tips? Zijn er gastouderbureaus waar ik absoluut niet heen moet? Voordelen? Nadelen? Ik twijfel trouwens omdat ik onregelmatig werk. Ik denk dat er bij gastouders iets meer flexibiliteit is.... Alvast bedankt voor de reacties!
ik zou zeggen ga eens kijken bij een of meerdere gastouders in je woonplaats. Ik nodig potentiele vraagouders altijd uit voor een kennismaking en dan kunnen zij zien wie ik ben en waar ik voor sta en hoe het er hier uitziet. Een gastouderbureau is noodzakelijk, maar zo heel veel doen ze niet (elk jaar de verplichte Risico Inventarisatie) en af en toe een telefoongesprekje of huisbezoekje (elk half jaar meestal). Ik zou daarom geen hele dure nemen, maar een die niet duur is. Ik sta bij verschillende gob`s ingeschreven maar 99% van de ouders vind mij zelf en ik heb dus geen kinderen via het gob gekregen. gewoon via google op woonplaats gezocht of via het landelijk register kinderopvang (lkr). een gastouder is vaak flexibeler dan een kdv, maar hangt ook weer van de gastouder af, ken er ook die werken met een verplicht aantal uur en altijd door laten betalen.......Ik vind dat zelf niet netjes en doe dat dus niet.
Ik werk ook onregelmatig en vind een gastouder prettig. Zijn kleinere groepen. En stuk flexibeler dan een kinderdag verblijf. Ik kan ze nu gewoon net voor me avonddienst brengen zonder dat ik voor heel de dag hoef te betalen. Nu betaal je alleen over de uren die je ook daadwerkelijk afneemt